oogsten of niet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • fryelectro
    Stoner
    Member
    • May 2012
    • 24

    #1

    oogsten of niet?

    Korting op 420shop
    Sorry, ben een newbie en daarmee dus deze vraag. Heb een macro foto van m'n beide planten genomen en hieronder gezet:

    Plant 1: Northern Light

    Screen Shot 2012-10-27 at 15.28.04.png

    -> Ik begin reeds een paar amberkleurige trichomen te zien denk ik?
    -> de plant is verder ook zo goed als al zijn grote bladeren kwijt.

    Plant 2: Big Bud

    Screen Shot 2012-10-27 at 15.29.00.png

    -> lijkt me de 'cloudy' trichome, of zijn die volgens jullie nog te doorzichtig?
    -> plant zelf is op en top gezond

    Graag jullie mening, moet ik ze oogsten of nog wachten?
  • Heribei
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2011
    • 1140

    #2
    Re: oogsten of niet?

    De NL zou je kunnen oogsten je kan ook wachten op keer amber, de BB moet je nog even laten staan.

    Wel mooie foto's! Heb je ook foto's van je hele planten?

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Comment

    • DarkSide
      Big Bongmaster
      Member
      • Oct 2010
      • 380

      #3
      Re: oogsten of niet?

      De NL kan je idd oogsten als je high wilt zijn, als je de lichamelijke stoned wilt zou je hem
      nog even moeten laten staan.
      Hoe heb je die foto's getrokken? zijn wel mooi helder!
      <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
      <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

      Comment

      • ikkedus
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Sep 2012
        • 241

        #4
        Re: oogsten of niet?

        ja mooie fotos, waarmee hebj ze gemaakt.

        Comment

        • fryelectro
          Stoner
          Member
          • May 2012
          • 24

          #5
          Re: oogsten of niet?

          Nikon D90 met dx40 macro lens... Maar verder dan dit kon ik niet, dus ga mogelijks nog een betere macro lens aanschaffen.

          Comment

          • Heribei
            Advanced Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2011
            • 1140

            #6
            Re: oogsten of niet?

            Dit is prima hoor !
            Mooi scherp ook.

            Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

            Comment

            • fryelectro
              Stoner
              Member
              • May 2012
              • 24

              #7
              Re: oogsten of niet?

              Mja thanks, maar buiten dat ik een canna experimentje doe en het dus handig is om daar een goeie macro lens voor te hebben voel ik toch ook bij mijn andere fotografie projecten dat het nog iets verder moet kunnen. Vandaar.

              Btw terug ot. Ik heb de planten vandaag in het verwarmde gedeelte van het huis gezet want het was s nachts wel heel koud en ik denk dat dat de afrijping van de planten gaat belemmeren. Is er een manier om dit te versnellen?

              Comment

              • peuker
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2011
                • 1281

                #8
                Re: oogsten of niet?

                ik heb eens gelezen dat als je het klieven toepast max 12 dagen voorde oogst dat de plant dan denkt dat ze aan het sterven is en daardoor wat vlugger rijpt grtz

                Comment

                • DarkSide
                  Big Bongmaster
                  Member
                  • Oct 2010
                  • 380

                  #9
                  Re: oogsten of niet?

                  Heb ook ergens gelezen dat dat van dat klieven dikke zever is
                  <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
                  <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

                  Comment

                  • Smowkie
                    Elite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2011
                    • 2684

                    #10
                    oogsten of niet?

                    Klieven dient om een extra boost te geven, iets verliezen kun je er niet mee dus waarom niet? Wel niet eerder dan de laatste 12 dagen, dan kun je geen herma krijgen door de stress !

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: oogsten of niet?

                      Klieven brengt wel zeker extra risico's met zich mee, zeker als ze nog twee weken moet.
                      Gewoon overdag terug buiten zetten, en tegen de avond binnen in het donker met ventilatie.
                      Dan kun je het nog wel even volhouden, zonder "magic tricks".
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • fryelectro
                        Stoner
                        Member
                        • May 2012
                        • 24

                        #12
                        Re: oogsten of niet?

                        Sorry maar wat verstaan jullie onder klieven?

                        Comment

                        • Zenne
                          Big Bongmaster
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 386

                          #13
                          Re: oogsten of niet?

                          Mooie foto's echt duidelijk.
                          soms heb je geen goede plant nodig
                          met een goede foto toestel word bijna alles mooier

                          Comment

                          • Smowkie
                            Elite Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2011
                            • 2684

                            #14
                            Re: oogsten of niet?

                            Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

                            Zoekfunctie, Veel info staat hier gewoon te lezen man :p

                            Comment

                            • fryelectro
                              Stoner
                              Member
                              • May 2012
                              • 24

                              #15
                              Re: oogsten of niet?

                              Je hebt gelijk, thanks voor de link. Lijkt me toch wat tricky hoor.... Dat klieven.

                              Comment

                              Bezig...