Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SCROG - Screen Of Green

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    SCROG - Screen Of Green

    Korting op 420shop
    De Scrog Methode

    SCROG betekend Screen of Green. Het word gebruikt door kwekers met een kleine ruimte, en toch een redelijke opbrengst willen.

    SCROG is als een SOG (Sea of Green), behalve dat minder planten gebruikt worden en d.m.v een screen op te vullen tot een SOG met zware hoge toppen, vandaar zijn naam, SCROG (Screen of Green).

    Hoe is SCROG ontstaan?

    SCROG’s werden oorspronkelijk ontwikkeld om de meeste opbrengst met TL te krijgen. Deze kwekers hingen het plafond van de kweekruimte vol met TL en zouden wel zien wat er gebeurde. Nu is deze methode overgenomen door kwekers met HPS lampen en word deze SCROG methode naar een hoger niveau gebracht.

    De benodigheden

    Het Screen: met 5 cm. mazen is het meest praktisch.
    8 stukken hout: 4 voor het kader en 4 voor de benen van het kader.
    Bevestigingsmateriaal, zoals hoekijzers, spijkers/schoeven, niet apparaat, U-spijkers.


    Het Scherm

    De grootte van het scherm wordt slechts bepaald door het aantal planten en hoeveel ruimte er is. Met 4 stukken van hout maak je eenvoudig een kader, en zullen andere 4 als benen worden gebruikt. Het is niet noodzakelijk om de benen te stabiliseren, echter als je 5 of 10 planten gaat gebruiken is het raadzaam om het scherm te ondersteunen zodat het gewicht van de toppen kan worden gedragen. Zodra je klaar bent met het maken van het kader, word het gaas gespannen. Het scherm word op een hoogte van 25 a 30 cm.geplaatst gemeten vanaf de bovenste rand van je pot/bak.



    Toppen

    Wanneer de takken de lengte van het scherm hebben bereikt (15 a 20 cm.), zul je de takken moeten toppen (complete nieuwe scheut word verwijderd) of fimmen (2/3e van de nieuwe scheut word verwijderd). Hier zullen nu 2-4 nieuwe scheuten ontstaan. Deze scheuten laten groeien gedurende een aantal weken, tot ze door het screen groeien.



    Het beste is om de takken in „T“ te leiden zoals en niet zoals de normale vorming van „V“, de reden hiervoor is dat de takken over een breder gebied uit te spreiden zijn en er meer takcontrole is. De nieuwe scheuten worden bevestigd aan het screen met tie-ribs (niet te strak, een diameter van 2 cm.) of met “bloemistendraad”, net zolang het hele screen groen is (SOG). De tijdshakelaar gaat vanaf nu op 12/12.







    Peace
    Last edited by Jointjedraaien; 26 May 2011, 02:46.

    #2
    waar zijn de foto's naartoe .

    btw nice topic

    Greetz
    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

    sigpic

    Comment


      #3
      welke foto's?
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        We hadden toch al zo'n topic?

        Comment


          #5
          Nee, een zelfde bericht stond / staat ook in een andere thread
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            dan heb ik een vraag mijn white misty `s zijn ongeveer al 40 cm lang weet zeker dat het vrouwtjes zijn ben ik nou niet te laat met scroggen ik heb ze ook al gefimt
            1 dag niet gekweekt is 1 dag niet geleefd

            Comment


              #7
              Voorzichtig netje boven hangen, en zorgvuldig de topjes aan binden.
              grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                hoi, enig idee hoeveel de plantjes gaan uitsteken boven het net vanaf ze beginnen te bloeien?
                grow da weed, smoke it's buds

                Comment


                  #9
                  Prachtig topic, is me nog nergens zo goed uitgelegd. Wel heb ik op enkele engelse sites gelezen dat als je van zaad kweekt, dat je het gaas dan hoger mag hangen, omdat de takken dan pas hoger beginnen te groeien.
                  STAY HIGH - STAY FREE

                  Comment


                    #10
                    Re: SCROG - Screen Of Green

                    Wat ik me nou afvraag is hoeveel m2 scrog je per plant gebruikt?

                    Comment


                      #11
                      Re: SCROG - Screen Of Green

                      je kan 1 plant zetten op 1m2 scrogg je kan er ook 5 of 10 onder 1m2 zetten duurt bij minder planten alleen langer voor de scrogg vol is met groen dus zal je met minder planten langer in de groei moeten laten.

                      Comment


                        #12
                        Re: SCROG - Screen Of Green

                        Oorspronkelijk geplaatst door CelisMan View Post
                        hoi, enig idee hoeveel de plantjes gaan uitsteken boven het net vanaf ze beginnen te bloeien?
                        Dat vraag ik me ook af, kan er helaas geen antwoord op vinden..

                        Comment


                          #13
                          Re: SCROG - Screen Of Green

                          ziet er zeeer defitg uit !! snap enkel het plaatje niet met de lijnen op ? en wat bedoel je met T vorm ipv V vorm ?
                          mvg cj8300

                          Comment


                            #14
                            Re: SCROG - Screen Of Green

                            Kan iemand me vertellen welke soorten zich het beste voor SCROG lenen en welke beslist niet?

                            Comment


                              #15
                              Re: SCROG - Screen Of Green

                              De meeste sativa's zijn geschikt voor scrog omdat ze veel zijtakken aanmaken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X