Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SCROG - Screen Of Green

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: SCROG - Screen Of Green

    Oorspronkelijk geplaatst door Jalapeno View Post
    De meeste sativa's zijn geschikt voor scrog omdat ze veel zijtakken aanmaken.

    is het normaal niet een indica dat kleiner blijft?

    Comment


      #17
      Re: SCROG - Screen Of Green

      Hallo

      van wanneer mag je alles verwijderen onder het screen? ik bedoel hiermee het afknippen/afsnijden van de zijtakken onder het net?
      Ik zou zeggen van wanneer ze in bloei komen...
      Alle advies is welkom natuurlijk.

      Greetz
      Ranne

      Comment


        #18
        Re: SCROG - Screen Of Green

        Het is dan allemaal al weer even terug, maar het is altijd handig informatie in een topic te verzamelen, dus vandaar deze nog al late reply.
        Allereerst de te gebruiken planten (Bron: wietzaadjes.nl):
        Kan ik iedere wietplant scroggen?
        Nee, niet iedere plant is geschikt om te scroggen. Een haze soort heeft zeer stugge en sterke takken, hierdoor is het lastiger om ze onder het gaas te houden totdat de bloei zijn intrede doet. Planten die geschikt zijn om te scroggen hebben wat soepelere takken waardoor het vlechten door het gaas wat makkelijker gaat. Mocht het zo zijn dat je scrogt met een wietplant met harde en stugge takken pas dan op dat je de takken niet afbreekt, dit gaat namelijk zeer gemakkelijk.
        Wat verder wordt bedoelt met de takken in een T-vorm laten groeien is het volgende.
        In de natuur groeien de zijtakken schuin omhoog, je kan dit zien als een V-vorm, bij SCROG-en is het de bedoeling dat elke top zoveel mogelijk licht krijgt, om hier ook daadwerkelijk voor te zorgen is het van belang de zijtakken die natuurlijk in een V groeien naar beneden af te buigen totdat de vertakkingen haaks (90 graden) op de stam/tak staan (de T-vorm).

        Verder, wanneer je bladeren en groeischeuten onder het net te verwijderen:
        Ik heb me laten vertellen in de chat dat je dit kan doen op het moment dat het blad of groeischeut niet meer voldoende licht krijgt.
        Daarnaast werd ook gezegd, groei is snoei.
        Na dit advies ben ik zelf dus aan het snoeien en dieven onder het rooster geweest, en de resultaten zijn zeer belovend:
        27062010341.jpg01072010355.jpg01072010360.jpg
        Foto 1; genomen op 27-6 na het snoeien, dieven en scrog-en
        Foto 2; genomen op 1-7, het mag duidelijk wezen dat de plant makkelijk hersteld.
        Foto 3; genomen op 1-7 wederom na het snoeien, dieven en scrog-en

        Erg duidelijk merkbaar krijgen de kleine zijvertakkingen nu een stuk meer licht en energie.
        Ze kwamen eerst maar moeilijk omhoog, maar zijn nou bijna niet meer te houden.

        Verder heb ik ook nog een vraag met oog op: Gelijke groei van de toppen (zelfde hoogte) en het aantal toppen te verhogen.
        Als het hele net vol zit, is het dan de moeite waard elke groeischeut te toppen?
        Last edited by kroket; 3 July 2010, 11:01.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #19
          Re: SCROG - Screen Of Green

          Heeft het nut om te scroggen bij LR1 ?
          Bij een zadenkweek?

          Comment


            #20
            Re: SCROG - Screen Of Green

            mss begrijp ik het verkeerd, maar eigenlijk moet ge gewoon een getopte plant onder een rooster hangen met de top erdoor en de zijtakken moet je wat in de rooster in vlechten? ik heb bv 5 internodes, als ik de bovenste 3 in het rooster vlecht dan sterven alle onderste takken toch af? of is dit gewoon de bedoeling?

            Comment


              #21
              Re: SCROG - Screen Of Green

              Plant toppen, en op het moment dat de groeischeuten boven het rooster komen begeleid je deze over het rooster heen.
              De onderste zijtakken kun je ook gewoon naar het rooster leiden en boven het rooster groeien.
              Zo krijgen ze net zoveel licht als de bovenste, en zullen ook deze je niet teleurstellen.

              Blad en vertakkingen die onder het rooster groeien sterven langzaam af maar het gaat je om wat boven het net groeit.
              Je bepaald bij het scroggen min of meer zelf welke en hoe de takken groeien.
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #22
                Re: SCROG - Screen Of Green

                ik zit met t probleem dat mn plantjes verschillende hoogtes hebbe alsk de 4grootste in n net ga vlechte gaan de 4 minder grote amper licht krijgen, en de 2 kleintjes gaan gewoon afsterve dan ze moete nu al zo knokke om wat licht te kunne vange
                of zou t mogelijk zijn van de pantjes zo over het net te spreiden tot ze allemaal erin zitte en dan ze in bloei te zette?

                Comment


                  #23
                  Re: SCROG - Screen Of Green

                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x-600w-scrogg

                  bekijk deze is !
                  als je andere planten iets kleiner zijn maakt niet uit dan vul je iets meer met de gene die groter zijn en ondertussen is de kleine ook al bij het net gekomen
                  gr shad

                  Comment


                    #24
                    Re: SCROG - Screen Of Green

                    Ik wil n kastje gaan maken van 50LX75BX50H, met 4 CFL lampen, hoopte hier 4 plantjes in te kunnen zetten door ze te scroggen, maar nu heb ik van sommige gehoord dat 4 plantjes te veel is voor in n kastje van deze grote...

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ekruimte/page3
                    Dit kastje ziet er geweldig uit, maar is iets kleiner dan wat ik zelf in gedachte heb, en er staan 2 plantjes in...
                    Get happy, smoke weed

                    Comment


                      #25
                      Re: SCROG - Screen Of Green

                      Een goede uitleg morgen gelijk maar weer eens aan de slag even naar de bouwmarkt Maakt het nog wat uit of het scherm wit of groen is?Het word bij mij in de micro opstelling waarschijnlijk een hangend systeem. Duidelijke uitleg en in de praktijk moetje het leren Jammer dat ik net een haze soort heb staan en dat dit weer die harde stengels oplevert maar met geduld zal dit zeker lukken

                      Comment


                        #26
                        Re: SCROG - Screen Of Green

                        Ik heb zelf zwart gebruikt.....
                        Ik vond dit zo mooi het groen accentueren.

                        Ben benieuwd naar het antwoord.....
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #27
                          Re: SCROG - Screen Of Green

                          Scherm ? Wat voor scherm ?
                          Bedoel je het gaas ?

                          Wit neemt de minste warmte op = minder stress.

                          Oud topic hoor, er staan wel wat dingen in waar ik niks mee kan, om het netjes te zeggen. (Kuch..BS..kuch)
                          En waarom zou het met een haze niet kunnen ? Het kan met elke plant.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X