Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 weken drogen....????

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2 weken drogen....????

Korting op 420shop
    Ik ben sedert zondag beginnen drogen in mijn kweekbox. De temperatuur is redelijk te houden 18 à 19 graden.
    De LV is echter maar 33%, dus kans op schimmel. Ik zou 40% (die als norm gesteld wordt) kunnen halen als ik weer mijn vochtverdeler gebruik, doch dan gaat de LV vlug naar 45%. Wat is het beste, iets te veel of iets te weinig LV. Tijd is van geen belang, kwaliteit telt...
    Voor de rest kan ik niet harder of zachter afzuigen en is de inlaat ook vast.

Re: 2 weken drogen....????

Hoe lager de LV, des te minder kans op schimmel. De periode waarin we nu zitten is enkel droge lucht. Voor schimmel hoef je niet bang te zijn, enkel dat het te snel droog. Waarschijnlijk ben je nu sneller klaar als "twee weken drogen".

Comment

Als je het goed wil hebben moet je ze gewoon in je kast ophangen met de afzuiger op een laag standje zodat er nog wel wat luchtcirculatie is. Doe dit 3 weken en het is goed. Dat zijn mijn ervaringen maar je zult zelf zien wat je het beste vind.

Comment

Je kan best meer dan 60% lv hebben hoor...is beter voor een lekkerder eindproduct

mobile message

Comment

Hallo terug,

Ben aan 10 weken drogen en de planten zien er lichtgroen uit (de buds...) en soms wat bruin tussen van niet geknipte bladeren.
          Niks van schimmel en bij op de bud duwen een heerlijke, doch niet héél sterke wietgeur. Vruchtjes voelen zelfs een beetje "crispy" aan... is dit ok?

Heb natuurlijk al eentje gerookt... doch eigenlijk nikske gevoeld. Te vroeg? (op melkgeel en licht donkerbruin geoogst)

Comment

Melkgeel naar donkerbruin ?
            En dan heb je het over de haartjes waarschijnlijk ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Neen, ik hield wel rekening met de haartjes, doch de kleuring van de trichomen gaf de doorslag.

Comment

OOOOPs, heb mijn wiet geknipt na drogen, de grote buds afzonderlijk in weckpotten.... doch het valt mij op dat het héle zaakje toch veel te droog is geworden. Ik weet wel enkele middeltjes om er terug vocht in te krijgen, doch mijn vraag is... is dit minderwaardige wiet geworden omdat ie net ietske te droog is?????

Comment

Bezig...
                X