2 weken drogen....????

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ikaros5959
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Feb 2013
    • 130

    #1

    2 weken drogen....????

    Korting op 420shop
    Ik ben sedert zondag beginnen drogen in mijn kweekbox. De temperatuur is redelijk te houden 18 à 19 graden.
    De LV is echter maar 33%, dus kans op schimmel. Ik zou 40% (die als norm gesteld wordt) kunnen halen als ik weer mijn vochtverdeler gebruik, doch dan gaat de LV vlug naar 45%. Wat is het beste, iets te veel of iets te weinig LV. Tijd is van geen belang, kwaliteit telt...
    Voor de rest kan ik niet harder of zachter afzuigen en is de inlaat ook vast.
  • Weedjewel
    Special member
    Lucky Member
    • Nov 2010
    • 808

    #2
    Re: 2 weken drogen....????

    Hoe lager de LV, des te minder kans op schimmel. De periode waarin we nu zitten is enkel droge lucht. Voor schimmel hoef je niet bang te zijn, enkel dat het te snel droog. Waarschijnlijk ben je nu sneller klaar als "twee weken drogen".

    Comment

    • Cookaap
      Elite Grower
      • Dec 2011
      • 2730

      #3
      Re: 2 weken drogen....????

      Als je het goed wil hebben moet je ze gewoon in je kast ophangen met de afzuiger op een laag standje zodat er nog wel wat luchtcirculatie is. Doe dit 3 weken en het is goed. Dat zijn mijn ervaringen maar je zult zelf zien wat je het beste vind.

      Comment

      • General
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2012
        • 919

        #4
        Re: 2 weken drogen....????

        Je kan best meer dan 60% lv hebben hoor...is beter voor een lekkerder eindproduct

        mobile message

        Comment

        • Ikaros5959
          Elite Stoner
          MemberLucky Member
          • Feb 2013
          • 130

          #5
          Re: 2 weken drogen....????

          Hallo terug,

          Ben aan 10 weken drogen en de planten zien er lichtgroen uit (de buds...) en soms wat bruin tussen van niet geknipte bladeren.
          Niks van schimmel en bij op de bud duwen een heerlijke, doch niet héél sterke wietgeur. Vruchtjes voelen zelfs een beetje "crispy" aan... is dit ok?

          Heb natuurlijk al eentje gerookt... doch eigenlijk nikske gevoeld. Te vroeg? (op melkgeel en licht donkerbruin geoogst)

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: 2 weken drogen....????

            Melkgeel naar donkerbruin ?
            En dan heb je het over de haartjes waarschijnlijk ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Ikaros5959
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Feb 2013
              • 130

              #7
              Re: 2 weken drogen....????

              Neen, ik hield wel rekening met de haartjes, doch de kleuring van de trichomen gaf de doorslag.

              Comment

              • Ikaros5959
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Feb 2013
                • 130

                #8
                Re: 2 weken drogen....????

                OOOOPs, heb mijn wiet geknipt na drogen, de grote buds afzonderlijk in weckpotten.... doch het valt mij op dat het héle zaakje toch veel te droog is geworden. Ik weet wel enkele middeltjes om er terug vocht in te krijgen, doch mijn vraag is... is dit minderwaardige wiet geworden omdat ie net ietske te droog is?????

                Comment

                Bezig...