Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baco's Eerste keer binnen...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Baco's Eerste keer binnen...

    Korting op 420shop
    Setup:

    Kant en klaar overgenomen van een vriendin die er geen sjoege meer in zag. Enkel de PH en EC meter hoeven aanschaffen. Ventilator heb ik nog niet aangeschafd en nog geen microscoop. Staan nog steeds op de to buy list Voorlopig groeien ze prima zonder en ja ik weet het die fan is eigenlijk een must ..

    Tent: 80x80x160
    Lamp: 600 watt
    Afzuiging: Voldoende
    Voedingslijn van Ata Terra die nog over was en bloombastic voor bloei (en nog een andere lijn van Canna met pk 13/14 maar das voor een volgende keer..)

    +Speed Autoflowering (Sweet Seeds) gefeminiseerd , 3 zaden
    +Speed is een derde generatie autoflowering soort. Een hybride van Critical Mass en Speed Devil # 2, voor een zeer snelle bloei. De R & D-afdeling van Sweet Seeds heeft zich opnieuw overtroffen!
    Deze zelfbloeiende soort is zeer snel en kan 7 weken na ontkieming al worden geoogst. Produceert dikke toppen beladen met aromatische hars. Zoet en fruitig aroma met een vleugje gist en kaas.

    Big Bang Autoflowering (Greenhouse) , 5 seeds
    De Big Bang van Greenhouse is een zeer gemakkelijk te kweken autoflowering plant, met een gemiddelde grootte (60-100 cm) en uitstekende productie. Het is geschikt voor binnen en buiten, met een bloeicyclus van 6 weken.
    Een plant die zeer geschikt is voor de beginner.

    Van beide heb ik er 2 geplant.
    Het heeft 2 dagen geduurd op 24/24 (met storing) toen kwamen alle 4 de kopjes te voorschijn.

    Zo zien de plantjes er uit na 9 dagen:


    9.jpg


    Dag 10:

    10.jpg

    Dag 11

    11.jpg

    Dag 13

    13.jpg



    Dag 14

    14.jpg

    Dag 16
    16.jpg

    Dag 19

    19.jpg
    Dag 21
    21a.jpg21b.jpg
    Dag 22 Voorbloei is begonnen
    22a.jpg22b.jpg

    Dag 27
    27.jpg
    Dag 29


    29a.jpg29b.jpg

    Even 2 fototjes van mijn mongooltjes die ene gaat misschien nog wel wat worden maar over die andere heb ik echt mijn twijfels..

    31.jpg

    Wordt vervolgd...
    Last edited by Bacos; 5 June 2013, 17:35. Reden: Flink aangepast was duidelijk teveel tekst ;)
    Baco's paarse ronde = done

    Baco's eerste keer binnen =
    done

    #2
    Re: Baco's Eerste keer binnen...

    Aangezien de foto's niet al te groot waren door het knip en plakwerk en ik te stoned en te lui was om de originele erbij te zoeken heb ik zojuist nog even voor het licht aanging 2 foto's gemaakt.
    dag 32.jpgdag 32b.jpg

    Ik ben bezig met het maken van een low quality time lapse filmpje heeft iemand hier nog ervaring mee om de hoeveel minuten een fototje te schieten heb nu om de 15 minuten gedaan maar uiteraard zie je in het donker niets dus dit leverd 3sec per dag bruikbaar materiaal op. Zo duurt het wel een week voor ik een beetje een fatsoenlijk groeifilmpje kan maken. Ik heb geen idee of het nu beter is om per 5 minuten te gaan schieten of het gewoon zo te laten..

    Stay tuned..

    Greets BaCo
    Baco's paarse ronde = done

    Baco's eerste keer binnen =
    done

    Comment


      #3
      Re: Baco's Eerste keer binnen...

      Aan de foto's te zien gaat het goed, mooie plantjes! Alleen moet ik zeggen dat de tekst me niet bepaald aanspreekt om gelezen te worden

      Voor de rest wens ik je veel succes met deze mooie tent!

      p.s. ik heb geen verstand van camera's dus daar kan ik je niet mee helpen
      This is how we chill from '93 till.

      Comment


        #4
        Re: Baco's Eerste keer binnen...

        Dat van die lap tekst had ik al zo'n vermoeden de volgende keer gooi ik wel per bericht een update ipv knip en plakwerk uit mijn eigen info zal dat eens gaan inkrimpen .. Je hebt gelijk.. Thnx!
        Baco's paarse ronde = done

        Baco's eerste keer binnen =
        done

        Comment


          #5
          Re: Baco's Eerste keer binnen...

          Volgens mij gaat alles nog goed.. Vandaag weer wat foto's gemaakt: 35.jpg35a.jpg35c.jpg

          Deze is wel erg grappig ik heb geen idee of ik er nog wat mee ga doen maar voorlopig staat hij niet in de weg 35mongol.jpg
          Baco's paarse ronde = done

          Baco's eerste keer binnen =
          done

          Comment


            #6
            Re: Baco's Eerste keer binnen...

            Ziet er proper uit Bacos, maar te zien aan de foto's denk ik dat ze dorst hebben. Hoeveel geef je de planten en hoe groot zijn je potten?

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Baco's Eerste keer binnen...

              Dank je en dat klopt helemaal ik heb de foto's gemaakt net voor het licht aanging en net voor ik ze ging wateren. Ik gebruik 18L potten en zit nu per waterbeurt rond de 2Liter per plant ze zuipen alleen als malle ik geef ongeveer om de dag a twee dagen water. Er staat een grote bak onder en die laat ik vol lopen zodat ze van onder kunnen opnemen.

              Nadeel hiervan is dat ik om de 3 dagen toch nog een halve liter van boven moet geven omdat de toplaag ongeveer 7 cm droog staat. (Of is dat niet zo erg?) De volgende ronde ga ik zo'n buizen systeem maken in de pot zodat ze van binnen uit worden bevochtigd, heb ook al over een startersset van die bluemats zitten kijken maar op de een of andere manier vind ik dat een beetje tell sell achtig Maar voor die 20,- kan je het eigenlijk niet laten liggen en sommigen blijken er toch baat bij te hebben.

              Greets.
              Baco's paarse ronde = done

              Baco's eerste keer binnen =
              done

              Comment


                #8
                Re: Baco's Eerste keer binnen...

                Vandaag weer wat fotos ik ben bang dat de +speed een beetje teveel voeding heeft gehad van onder is ie wat gelig aan het worden.
                d42a.jpg

                Van boven ziet ze er nog aardig ok uit laten we hopen dat het zo blijft de andere 2 Big Bang's hebben er geen last van. Hier staan ze alle 3 op rij en weer in de tent.
                d42a1.jpgd42b.jpgd42c.jpgd42d.jpg

                Verder gaan mijn 4 onbekende zaadjes ook goed 1tje blijft een beetje achter maar ontwikkelt verder goed. Hier staan ze allemaal tevreden volgens mij.

                Ik heb nog wel een vraag de auto's staan nu 20 dagen in bloei en ben eigenlijk overtuigd dat de 4 nieuwe vast geen auto's zijn aangezien de zaadjes uit mijn rookvoorraaden kwamen en ik echt geen idee meer heb wat wat was. Volgens mij moeten die auto's nog 3 a 4 weken door gaan wanneer ik de andere 4 nu zolang mogelijk in de 5 liter potten laat staan houd ik ze dan onder controle bij 18/6 of doe ik er verstandiger aan om de 4 nieuwe lekker buiten in het zonnetje te zetten of juist andersom dat ik de auto's naar buiten gooi ?

                Dilemma's blergh ... Ik had gewoon moeten wachten achteraf maar ja das nu te laat ....

                Greets.
                Baco's paarse ronde = done

                Baco's eerste keer binnen =
                done

                Comment


                  #9
                  Re: Baco's Eerste keer binnen...

                  Hey Bacos,

                  Pas op voor mannetjes met die zaden uit je rookvoorraad, goed uitkijken naar banaantjes, anders voor alle zekerheid apart (buiten) opkweken. Voor de rest kan ik enkel zeggen dat het er niet verkeerd uitziet voor je eerste binnenkweek!

                  Grtz,

                  DJ Felix

                  Comment


                    #10
                    Re: Baco's Eerste keer binnen...

                    lux hoor, 600 watt op 80x80. Zeker voor autoflowers
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: Baco's Eerste keer binnen...

                      @Dj Felix: Thanks again en ja dat komt goed onderscheid kan ik gelukkig maken en zolang ze op 18/6 staan kan er weinig gebeuren toch?

                      @HJM Ach een gegeven paard moet je niet in de bek kijken is mij altijd geleerd Dat er auto's onder staan mjah ik dacht laat ik de eerste keer binnen op safe spelen en kleine plantjes nemen want in mijn volle tuin worden het altijd bomen van jewelste dan kan ik er maar 1 in de tent zetten
                      Baco's paarse ronde = done

                      Baco's eerste keer binnen =
                      done

                      Comment


                        #12
                        Re: Baco's Eerste keer binnen...

                        nice man! lekker

                        Comment


                          #13
                          Re: Baco's Eerste keer binnen...

                          ziet er goed uit maat! keep on growing

                          Comment


                            #14
                            Re: Baco's Eerste keer binnen...

                            @phangngaone Tyvm.
                            @Pablo90 Thnx!

                            Vandaag weer een foto update je iets uitgeschoten met de voeding lijkt het wel Verder maken ze het goed denk ik. Ze staan nu op afgezuurd water de eerste paar dagen.. 28e dag bloei en in totaal staan ze nu van ontkiemen tot heden op 50 dagen.

                            d5028b1.jpgd5028b1a.jpgd5028b2.jpgd5028b2a.jpgd5028b3.jpgd5028b3a.jpgd5028b4.jpg

                            Untill next week!

                            Greets,

                            BaCo
                            Baco's paarse ronde = done

                            Baco's eerste keer binnen =
                            done

                            Comment


                              #15
                              Re: Baco's Eerste keer binnen...

                              Die staan er lekker bij zeg, ondanks dat ze wat meer voeding hadden kunnen hebben in de groei, en ondanks dat je met de temperatuur op het randje balanceert.
                              Het wordt langzaamaan wel tijd om een microscoopje op te gaan zoeken, zodat je niet per ongeluk te vroeg gaat knippen, ze moeten nog wel een paar weekjes.
                              Succes.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X