Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

    Korting op 420shop
    RufneckDeuce proudly presents the humble closset
    Beste weedliefhebbers en sympathysanten,
    Na nu een 3 tal jaar in de weer te zijn met lezen en uitproberen denk ik nu het juiste kastje in elkaar te hebben gezet voor mijn behoeften

    Ooit begonnen met een 250W HPS installatie wat uitgebreid werd met een 2X55W TL voorgroeikastje
    Jammer genoeg heeft de politie alles meegenomen
    Maar nu een nieuw kastje in elkaar geknutseld, dat dus aan mijn behoeften moet voldoen
    in het verleden heb niet nauwlettend een verslag bijgehouden, wel heb ik filmpjes gemaakt (zie handtekening), deze keer plan ik echter een weekelijkse rapportage met vele foto's
    Moge juliie allen meegenieten

    voor de liefhebbers is er een filmpje
    <font size="5"><font size="3">

    DSCI0044.jpg

    Set up : 80x80x150cm

    Koolstoffilter 71,13 €



    400W lampenset 50,84€
    HPI lamp voor groei 29,81€
    son T green power voor bloei 25,98€


    buiszfzuiger 45,61€



    luchtgaten
    DSCI0051.jpg
    tuintegels 1,49€ / stuk = > 7,96€ (gamma)
    om de aquafarm op te zetten , zo kan ik het water gemakelijk laten aflopen in een emmer
    DSCI0050.jpg


    Aquafarm
    67,46€
    aquafarm.jpg o
    Deze aquafarm zal geupgrade wordn met gaten geboord in de bovenste pot en 2 luchtstenen gekoppelt aan luchtpompjes inde onderste pot : Tom1 Co 41,02€


    DSCI0068.jpg

    hydrokorrels 15,65€


    DSCI0069.jpg

    scrog net aankopen gamma en hubo +-15€

    aan kettingkjes aan het plafond bevestigd, hoekijzers onder de hoeken

    DSCI0045.jpg
    geluidsissolerende afzuigslang 22,81€

    DSCI0053.jpg

    geluidsdemper 30,41€
    DSCI0052.jpg

    thermp/hygro meter
    10,17€
    DSCI0066b.jpg

    2 clipventiloatoren
    2 x 11,81€ / stuk = > 23,62€



    voeding
    Ph meter 61,03€ -> niet tevreden over , zie verder
    Ec meter 63,24€ -> niet tevreden over , zie verder
    aptus starterskit 24,42€ bleek niet geschikt voor waterfarm
    nieuw
    Ph strips -> goedkoop 3.95 €/20 stuks , betrouwbaar en duurzaam
    een ec meter met temperatuurscompensatie lijkt me bij nader inzien noodzakelijk
    volgens een tip van een boer deze ec-meter besteld
    canna aqua voeding aangeschaft (upload ik wel nog eens maar zal verder in het forum staan)

    universele voeding substral


    DSCI0062.jpg

    nog te doen

    binnenbekleding met vijverfolie in geval van lek 2x 0,99€ / m = 1,98€

    folie.jpg

    electricteit wegwerken


    Totaal: 567,12€

    Scrog, Screen of Green
    De bedoeling is het plantje te laten groeien op een 18/24 lichtregime to het net volgroeid is,
    ik reken hier zo een 7 tot 9 weken voor.
    zoals je kan lezen in een bijgevoegd uitreksel van het Belgisch staatsblad een gedoogd kweekje

    Attached Files
    Last edited by RufneckDeuce; 23 August 2013, 22:32.
    Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
    groe(n)tjes for all

    #2
    Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

    Haha mooi dat je weer begonnen bent!

    Comment


      #3
      Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

      DSCI0072.jpgDSCI0074.jpgDSCI0076.jpgDSCI0079.jpgDSCI0080.jpgDSCI0081.jpgDSCI0082.jpg
      Eindelijk zijn we dan van start gegaan,
      de zaadjes zijn ontkiemt en deze gisteren in spongepots geplant
      vandaag staan die al mooi te groeien
      ik geef momenteel 3 maal dags 15 min water
      met 1,5 ml / L regulator van aptus
      2,5 ml / L startbooster van aptus
      PH 5,9
      EC 0,5
      hoop dat dit voldoende is want morgen ben ik 4 dagen weg
      enkele foto's en een filmpje
      Last edited by RufneckDeuce; 12 August 2013, 19:05.
      Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
      groe(n)tjes for all

      Comment


        #4
        Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

        Leuk dat je een lijste met al je artikelen met prijs erbij zet, ideaal voor zaadjes zoals ik
        Ik volg je!

        Comment


          #5
          Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

          Yes, mijn eerste volger
          Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
          groe(n)tjes for all

          Comment


            #6
            Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

            mooie set-up en mooi prijsje
            Ga ik volgen, altijd interessant gevonden die aquafarm, ooit sowieso ook es testen

            succes
            2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

            Comment


              #7
              Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

              Week 1
              na 4 dagen niet naar de plantjes te kijken was ik gelukkig als ik thuiskwam ... oef
              er stonden 3 mooie plantjes, ze waren wel lichtjes aan het strekken dus ik heb de lamp wat verlaagt, ze zouden nu gewoon moeten zijn aan het licht.
              Voorlopig ben ik tevreden van de installatie , zowel de aquafarm als de HPI lamp zijn geen weggesmeten geld
              zien wat de toekomst brengt
              ik heb nog geen voeding vervangen , doe ik morgen en upload de hoeveelheden en zo
              enkele foto's en voor de liefhebbers is er steeds een filmpje

              DSCI0085.jpgDSCI0086.jpgDSCI0087.jpgDSCI0088.jpgDSCI0089.jpg




              DSCI0091.jpg


              Zoals je ziet heb ik twee plantjes weggehaald en hou ik dus 1 over
              ik heb ook het drupsysteem wat verdraaid zowat het directer water krijgt
              het zag er nogal droog uit
              DSCI0092.jpgDSCI0094.jpg
              DSCI0095.jpgDSCI0096.jpg
              En voor wie goed oplet sluiten we af met een jointje
              DSCI0090.jpg
              Last edited by RufneckDeuce; 12 August 2013, 19:00.
              Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
              groe(n)tjes for all

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

                  ik vrees dat je gelijk had met het spongepotje te verpaatsen
                  de bedoeling was die lekker in het midden zetten zodat die lekker kon verdergroeien, had niet verwacht dat er al worteltjes uit kwamen
                  komt dit nog goed ? ik plant alvast een nieuw zaadje in case if not want ik vrees ervoor


                  DSCI0099.jpgDSCI0100.jpg

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jarvis View Post
                  goed idee om met 2 luchtsteentjes te werken, ik deed het met 1 en dat pompje begaf het natuurlijk. gevolg was rottende wortel, dit op het moment dat er al een dikke wortelmat van 10 cm onderin de pot zat.
                  grtn
                  heb jij ervaring met aquafarm en luchtstenen, voorlopig zitten die er nog niet inaangezien ze nu nig geen nut hebben, maar wat ik me afvraag heb jij extra gaten geboord in de tub van de aquafarm.
                  is een kostelijke instalatie wil hier later geen spijt van krijgen
                  zoja welke diameter heb je gebruikt ? de korrels mogen er niet doorvallen natuurlijk . greetz
                  Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                  groe(n)tjes for all

                  Comment


                    #10
                    Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

                    We zijn dus opnieuw begonnen
                    wat foto's van dag 1
                    DSCI0001.jpgDSCI0002.jpg
                    Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                    groe(n)tjes for all

                    Comment


                      #11
                      Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

                      Hoi, in dit topicje vind je alvast iets meer info over een waterfarm grow : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t-GH-waterfarm

                      Om nog te antwoorden op je vraag: ja na de eerste grow heb ik idd ook die kuip wat meer gaatjes bezorgd, dit vooral omdat de aanwezige gaten dichtgroeien met wortel en op de duur het water niet meer zo makkelijk doorstroomt waardoor het bovenste gedeelte kan volkomen en overlopen. ik heb tussen elk gat en in de randen zeker 2x zoveel gaten gemaakt, dus nu minstens het dubbele aantal gaten, zelfde maat als de gaten die er al in waren.

                      grtn

                      Comment


                        #12
                        Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

                        week 1
                        ik heb vandaag gemerkt dat de timer stuk is, hopelijk heeft hij toch een paar dagen gewerkt
                        dit verklaart wel waarom de blaadjes geel zien
                        hier is een fototje
                        nieuwe voeding gemaakt 6l
                        1,5ml aptus regulator/ l -> 9ml
                        2,5ml startbooster van aptus / l -> 15ml
                        DSCI0003.jpg
                        ec 0,6
                        ph 5,9
                        en timer vervangen natuurlijk
                        Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                        groe(n)tjes for all

                        Comment


                          #13
                          Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

                          week 2
                          even de ph en ec waarde gemeten van het water dat een week in de aquafarm heeft gezeten
                          dit baarde me wel wat zorgen ph 1,8 en ec 1,2
                          moet ik deze weer op pijl brengen of is dit de natuur en is dit normaal ?
                          6L nieuwe voeding gemaakt
                          ec 0,6
                          ph 6.0
                          1,5ml/L regulator van aptus => 9ml
                          2,5ml/L startbooster van aptus => 15ml
                          een fotootje
                          DSCI0009.jpg
                          en
                          een filmpje
                          Last edited by RufneckDeuce; 12 August 2013, 19:06.
                          Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                          groe(n)tjes for all

                          Comment


                            #14
                            Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

                            Een pH van 1.8 lijkt me niet zo happysnack.
                            Zou even uitzoeken hoe snel de pH daalt, elke dag meten.

                            Je gebruikt wel voeding en pH- geschikt voor deze manier ?
                            Maakt voor de pH niks uit, maar hoort die slang niet gewoon op je medium te liggen ?

                            (Als je dat icoontje met filmstripje klikt, kun je youtube video's in je post voegen
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Project aquafarm is a go, 400W HPI/HPS / 1 plant SCROG / the humble closset

                              Ok, gisteren 2 luchtstenen in de aquafarm gedaan aangezien ik beginnende wortels uit de gaatjes onderaan het bovenste vat zag komen
                              er is een filmpje

                              eigenlijk staat er bij de handleiding van aptus voeding dat het water ten laatste 3 dagen na mengen mag gegeven worden
                              het is wel geschikt voor hydro , misschien moet ik toch overschakelen op een andere voeding
                              het kan ook zijn dat het aan mijn PH meter ligt, dat ding fluctueerd nogal ,
                              ik denk dat het aan platte batterijen ligt, ik kan dit ding niet meer uitzetten, het blijft gewoon aanstaan
                              ik ga op zoek naar een nieuwe Ph en EC meter, heb die metingen eigenlijk nooit vertrouwd,
                              bij het kalibreren van de 2 meettoestellen moest ik het vijsje telkens tot zijn eindpositie draaien , toch niet normaal
                              als ik dan toch bestel kan ik beter direct nieuwe voeding bestellen dan hoef ik geen 2 keer verzendkosten te betalen
                              ik start alvast een topic om hier wat raad voor in te winnen
                              Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                              groe(n)tjes for all

                              Comment

                              Bezig...
                              X