Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

    Korting op 420shop
    Opstelling:

    400 Watt HPS Cooltube ( -> Filter -> Cooltube -> Buisafzuiger -> uitlaat )
    6x 6l potten
    Plagron Light Mix aarde
    HyPro Ph-, voeding en wortelstimulator
    Plagron Green Sensation
    Ph en EC meter

    Kweekverslag

    Afgelopen dinsdag heb ik de zaadjes ontvangen. De zaai-/stek grond heb ik in jiffy potjes gedaan en dit water gegeven. Het water met een ph waarde van 5,8 en wortelstimulator toegevoegd. Daarna heb ik de zaadjes in de grond gestopt en de potjes in een ontkiemkasje gedaan. Voorlopig staan ze op 24 graden en een hoge luchtvochtigheid rustig te wachten. Tot op heden kan ik nog geen leven waarnemen. Blijft toch spannend...
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    #2
    Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

    ben benieuwd.. fotos?

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

      Vandaag is het eerste zaadje boven de grond gekomen. Het is de Critical! Overigens zitten er maar twee zaadjes per tree. Rest gevuld met een klein beetje aarde en water zodat de tree niet alle water wegzuigt bij de zaadjes.

      05072013.jpg
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

        Alle zaadjes zijn inmiddels boven. De eerste wortels komen al door de jiffy potjes heen, vandaar overgezet naar potten van 6 liter met lightmix. Nog 30ml afgezuurd water (ph 5,8) met wortelstimulator gegeven vanaf de rand van de jiffypotjes. Vannacht voor het eerst onder de lamp, waarbij de lamp hoog hangt. Nu laat ik hem dagelijks een stukje zakken tot ik de juiste afstand heb tot de plantjes. Lichtregime van18/6.

        Ontkiemratio: 100% in 4 dagen.

        Foto's volgen later...
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

          Ben zelf ook bezig met een RD... Zalig plantje!!
          Succes verder!

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

            Update!

            Precies een week geleden heb ik de zaadjes in de grond gestopt. Inmiddels zijn ze allemaal boven gekomen en verhuisd naar 6 liter potten in mijn kweekhokje. Ik geef op dit moment af en toe water, max 30 ml per plantje. De luchtvochtigheid was aan de lage kant, ik heb dan ook weer bij luchtbevochtiger aangeslingerd. Lv% is nu zo rond de 50%, wat eigenlijk nog te laag is. De temperatuur is ook aan de hoge kant, zoals eigenlijk al had verwacht. Ik kan de temperatuur nu op ongeveer maximaal 32 graden houden.

            Ik heb even overwogen om een mini-airco aan te schaffen. Maar eigenlijk denk ik dat het niet helpt; de lucht zal nog meer vermengt raken met de nog warmere lucht boven en ik twijfel aan de echte winst in temperatuur. Uiteindelijk zal het niet uithalen, verwacht ik. Iemand hier ervaring mee?

            Verder staan de plantjes er netjes bij, volgens mij. Iets opgekrulde bladeren vanwege het lage lv%. Mijn lamp sprong net aan toen ik de foto wilde maken Dit is de Royal Dwarf AF.

            09072013.jpg
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

              Rollup wil niet vervelend zijn maar die cooltube is eigenlijk voor c02 en zal je lichtopbrebngst drasties omlaag halen.Daarbij je temp is veel te hoog tussen de 24 en 28 gr is beter voor je jonge dames.32 is echt aan de hoge kant.Ik heb een hok xan 1 x 1 en 2.30 hoog 1000 m3 afzuiger vol aan heb ik een temp van 25 a 27 gr. En lv bij jonge dames boven de 90% houden eerste weken.Ik heb daar voor een lv apparaat gehaald bij de bcc voor 26 euries 800ml die 10 uur lv produceert.Nou heel veel succes verder,blijft toch altijd de vraag of alles goed blijft gaan ook hier haha

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

                Wat voor afzuiger heb je eraan hangen ?
                Als je ook nog je filter achter de cooltube hebt, zul je wel een 500m3 nodig hebben om de warmte weg te krijgen.

                Het nadeel van een cooltube is dat het een paar procent (niks drastisch) licht tegen houdt, maar door de cooltube kan je de lamp dichter op de plantjes laten zakken.
                Onder de streep zit er dus helemaal niet zoveel verschil in.

                Normaal heb je voor de cooltube en voor de filter elk een aparte afzuiger, en blaas je door de cooltube zodat de afzuiger alle warmte niet voor z'n kiezen krijgt.
                Als je gaat zuigen, en er ook nog een filter aan hangt zul je flink capaciteit nodig hebben om de warmte weg te krijgen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

                  QNQ je bet het met me eens dat cooltube alleen voor co2 isIk heb dat hele verslag van de ontwerper zelf gelezen.En die zegt zelf dat licht toch achter uit gaat dan met een wing of niet.Ik heb geen ervaring met cooltube,maar de verslagen wat ik lees met cooltube gebruiken ze allemaal co2 ?

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

                    Zoals jullie zien heb ik last van warmte, dat is de belangrijkste reden om een cooltube te gebruiken. Het verlies aan watt door de cooltube is dan een nadeel wat ik maar op de koop toe neem. Een losse HPS lamp zou geen optie zijn vanwege de hoogte van mijn hok. LED zou wat dat betreft misschien beter zijn, maar ik ben geen fan van LED (al is het maar vanwege de aanschaf).

                    Dat een cooltube alleen voor Co2 is vind ik zelf onzin. Tuurlijk haal je betere opbrengsten dan. Tot nu toe haal ik gemiddeld 250g per ronde met deze set-up. Mij is ooit verteld dat je ongeveer 80watt verlies heb, wat neer komt op 320 watt. Ik ben dan best tevreden met mijn opbrengst.

                    Dit is de eerste keer dat ik tijdens de zomer een kweekje zet, normaal gesproken doe ik dat niet. Ik kweek op zolder onder een zwart dak, de inkomende lucht is daardoor al warm. Mijn afzuiger is 500w en zou misschien nog wel een upgrade kunnen gebruiken. Met de betere temperaturen de komende dagen zal het weer beter zijn in mijn hokje. Het is dus even uitproberen wat ik kan halen met de middelen die ik heb. Dat die verre van ideaal zijn, dat is wel duidelijk.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Hier nog wat foto's van de dames. Leave your comment!

                    Critical AF ->>10072013-C1.jpg RD #1 ->>10072013-RD1.jpg RD #2 ->>10072013-RD2.jpg
                    RD #3 ->>10072013-RD3.jpg RD#4 ->> 10072013-RD4.jpg RD #5 ->>10072013-RD5.jpg
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

                      Een kleine update.

                      De plantjes groeien volgens mij wel goed. Ik heb natuurlijk nog geen ervaring met autoflowers, dus ben benieuwd. Ik ben al wel begonnen met een beetje Hy-Pro terra toe te voegen aan het water. Ook zit daar nog wortelstimulator bij. Ik denk dat ik de wortelstimulator vanaf ergens volgende week niet meer ga geven. Voeding blijf ik geven naar wat ik denk dat goed is, ik meet wel de EC waarde om het wel onder controle te kunnen houden.

                      Twee dames op de foto:

                      14072013-C1.jpg<-- Royal Dwarf AF
                      14072013-RD2.jpg<-- Critical AF

                      Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

                        Tijd voor een fatsoenlijke update! Ik ben inmiddels de derde week in gegaan vanaf het moment van de zaadjes de grond in zijn gegaan.

                        Over het algemeen gaat het volgens mij wel goed. De omstandigheden zijn niet ideaal, maar ik denk wel het maximaal haalbare. Ik heb de slang van mijn koolstof filter verwijderd, waardoor ik deze nu niet gebruik. De lucht wordt nu direct bij de lamp weggezogen. Dit lijkt een graad of wat te schelen. Ik zit nu maximaal op 30 graden met dit behoorlijke warme weer de afgelopen dagen. 's Nachts zakt de temperatuur dan naar ongeveer 23 garden. De luchtvochtigheid schommelt zo tussen de 50 en 60%. Om het Lv% zo te houden gebruik ik een luchtbevochtiger.

                        Tot op vandaag heb ik afgezuurd (5,8ph) water gegeven met wortelstimulator volgens de aangegeven dosis. Vorige week heb ik hier ook minimaal Hy-Pro Terra aan toegevoegd. De EC waarde heb ik niet gemeten, deze zal ongetwijfeld laag zijn geweest. Ik geef nu ongeveer 30ml per dag en soms een dag 60ml. Ik wil absoluut niet teveel water geven. Al heb ik wel de neiging om meer water te geven, maar ik probeer deze neiging in te houden! Wat is jullie advies omtrent de watergift als je naar de plantjes kijkt (en de temp. en verdamping wat daaruit volgt in ogenschouw neem).

                        De wortelstimulator kan ik in principe tot en met week 3 van de groei gebruiken (volgens het schema). Dit zijn alleen autoflowers die relatief kort staan, dus ik denk dat de wortelstimulator nu wel weg gelaten kan worden. Misschien dat ik het nog in een gehalveerde dosis geef de komende 2 a 3 dagen.

                        Hy-pro Terra voeg ik deze week weer toe aan het water, wel in een lage dosering. De plantjes hebben volgens mij nog geen behoefte aan meer voeding.

                        16072013-C1.jpg16072013-RD1.jpg16072013-RD2.jpg16072013-RD3.jpg16072013-RD4.jpg16072013-RD5.jpg

                        Mocht je je afvragen wat die sponsjes zijn.. Nou, sponsjes dus Ik zorg dat ze vochtig blijven en hoop hiermee de Lv% iets te beinvloeden. Naast verdelen de sponsjes de waterdamp van de luchtbevochtiger wat beter over de plantjes. Het lijkt te werken

                        Ben benieuwd naar jullie commentaar!
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

                          Mooie compacte plantjes Rollup! Niet te veel zorgen over je watergift en LV maken, je zit zo te zien goed!
                          Wanneer ga je ze in grotere potten steken?
                          Succes met de zomerkweek, ik wip hier af en toe eens binnen om de progressie te aanschouwen

                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

                            Thnx DJ Felix!

                            Ze staan nu in 6,5 liter potten. Hier heb ik bewust voor gekozen omdat ik al weinig ruimte (hoogte) heb ik mijn hokje. Ook omdat het kleine plantjes blijven dacht ik dat het wel oke zou zijn. Nu nog over potten lijkt me ook niet heel handig, ik wil niet dat ze tijdelijk stil gaan staan.

                            Mijn volgende ronde worden geen AF. Waarschijnlijk White Widow of Amnesia Haze. Dan gebruik ik wel weer de 11 liter potten met scrog.
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

                              Ow dacht dat die kleiner waren, met 6,5 liter moet dat wel lukken die AF's. Met 11 liters en Non-AF's zit je goed, heb je weer wat meer buffer.

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X