Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

    Korting op 420shop
    Ik ben met een nieuwe ronde bezig, heb mijn zelf gebouwde huisje afgebroken en heb mijn lieve sletjes in een mooi tentje geplaatst.

    Mijn uitrusting is als volgt:

    -Tent 80x80x180
    -Davin dv 12 schakelbord
    -philips vsa, 400watt hps lamp, spiegelkap
    -buisafzuiger 250kuub
    -phatrino koolstoffilter 350kuub
    -toevoer lucht 150kuub badkamerventilator
    -clipfan ventilator
    -fan controle

    Als voeding gebruik ik :

    -Rhysotonic wortelstimulator van canna
    -Terra flores canna
    -Pk 13-14

    .................................................. ......................

    Ik heb alleen nog enige struggle met de temperatuur het loopt maximaal op tot 38 graden en mijn fan controle staat constant op 100% ..
    Ik weet niet precies waar het aan ligt, mischien dat ik nu mn tent heb verplaatst naar de zolder waar het momenteel ook warm is,
    Normaal gesproken moet 250 kuub afzuiger in zon klein tentje met 400watt genoeg zijn toch?
    Als iemand een idee heeft hoor ik het graag, want wil het perfecte klimaatje creeeren voor mijn sletjes ..

    Hier volgen wat fotos, ik heb stekjes gekocht van whitewiddow, ze staan in 11liter potten.. ze staan nu 2 dagen te groeien op 18/6
    ik geef momenteel alleen afgezuurd water met wat wortelstimulator.. ze gaan ongeveer 9 dagen in de groei en wil ze dan in de bloei zetten..
    Nou genoeg geluld hier volgen wat fotos van de huidige status.. reacties en comentaar zijn van harte welkom..

    Peaceeee..

    DSC04335.jpgDSC04338.jpgDSC04337.jpg

    #2
    Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

    Ik had exact hetzelfde probleem Pablo, kwam tot de ontdekking dat wanneer ik al mijn luchtinvoer gaten gewoon dicht laat mijn tent koeler blijft dan wanneer ik raampjes open zet omdat hij op zolder anders de warmte ook nog moet gaan afvoeren van je zolderkamer. Haal je je invoer van verse lucht van buiten of komt die van een andere kamer ? Ik had hem eerst namelijk los op zolder liggen maar na degelijke bevestiging voor een luchtrooster nam bij de warmte af en bleef alles stabiel rond 26 graden zoals ik het heb ingesteld.

    Met heel warm weer wordt het nog wel eens 29 maar zodra het donker is zakt alles snel naar 26graden. Slangen zo kort mogelijk houden en op welke tijdstippen gaat je lamp aan ? Ik draai van 1900 tot 0700 en heb dan eigenlijk tot 2200 dat mijn temp tot 28 29 kan oplopen maar na 2200 gaat hij snel richting de 26.

    Je planten moeten ook nog groeien en verbruiken nu nog niet veel water waardoor er ook haast geen koeling plaats vind natuurlijk denk dat dit over een paar weken ook heel veel invloed heeft op je temperatuur. Moet vast gaan lukken want ik draai een 600w op mijn zolder en heb 80x80x160.

    Succes met je nieuwe tent en kweek!

    Greets,

    Baco
    Baco's paarse ronde = done

    Baco's eerste keer binnen =
    done

    Comment


      #3
      Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

      @baco
      okee, ja ik heb helaas de mogelijkheid niet om de aanvoer lucht van een andere kamer te pakken dus die komt van de zelfde kamer, ik heb de buis wel richting het raam ligen, en de afvoer gaat boven uit mn tent. De temperatuur van de zolder ligt rond de 24 graden.. dus echt koele lucht kan hij niet pakken..
      Ik zal eens kijken of ik de aanvoer lucht meer naar het raam kan verplaatsen..

      Bedankt kerel!

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

          @ QnQ ik heb mijn tent ontsmet met dettol en mijn stekjes met plant vitality plus..
          En het is bij mij vrij lastig om lucht van buiten te halen of naar buiten te brengen inverband met hoge ramen, mijn temperatuur staat nu op 34 graden.. kan dit denk je kwaad? of is er een andere manier om mijn tent te verkoelen?

          Thanks m8

          Comment


            #6
            Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

            Dit schijnt ook goed te werken rechtstreeks onder de lamp afzuigen. zelf geen ervaring mee

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...670#post374670
            Baco's paarse ronde = done

            Baco's eerste keer binnen =
            done

            Comment


              #7
              Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

              @baco jaa inderdaad.. dat ik daar nooit aan gedacht hebt.. dat ga ik bij mijn volgende cyclus eens uitproberen.. ik maak deze zo af en kijk eens hoe het afloopt.. ik zal weekelijks fotos update! bedankt maat

              Comment


                #8
                Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

                krijg de temperatuur niet onder controle door de hitte van de zolder, heb het zonder licht +/- 27 graden en met licht +/- 35 graden.. de luchtvochtigheid zit tussen de 35 en 60.. Kan dit kwaad? het licht staat nog op 18/6 ik wil dit nog een weekje aanhouden en dan op 12/12 gaan..

                Comment


                  #9
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

                    ik draai overdag met dit weer en heb 1000 m3 in kast van 1 x 1 en 2.30 hoog die staat volle gas aan met deze hitte en ik zit op 26 gr.En indd zeker niet in de zelfde ruimte uitblazen.Ik heb bij vriend gat moeten maken voor de uitblaas en ja hoor mooi op temp.Hij heeft de zelfde opzet alleen 500 m3 afzuiger en filter voor 600watt .Ik zeg beter te zwaar en een dimmer er tussen dan te licht en problemen.En QnQ die hoes is indd niet aanwezig om de filter en das toch nodig

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

                      Lv zou ik me geen zorgen om maken kijk eerst eens of je echt niks aan die temp kan doen. Al zou je bij de gamma nog een 150w badkamerventilator halen en die onder je lamp laten afzuigen met een slang die tot aan je raam kan. Maak eventueel een kleine box van mdf die je deels tegen je raam bevestigd en laat hier je slang op uitkomen dun gordijn of luxaflex ervoor en klaar. Of voer dit uit met je huidige afzuiging. Hoe dan ook die warme lucht moet je kwijt naar buiten. Ziet er echt naar uit dat je meer afzuig capiciteit nodig hebt.

                      Ik heb zelf mijn afvoer van de warme lucht bij een afvoerpijp ertussen gestoken waar wat ruimte zat en haal de "kouwe" lucht bij 1 van de ventilatieroosters weg. Neem aan dat jouw zolder deze ook heeft in de buurt van je verwarmingsketel moet je maar eens kijken. Zolang je afvoer maar naar buiten gaat moet het toch gaan lukken.
                      Baco's paarse ronde = done

                      Baco's eerste keer binnen =
                      done

                      Comment


                        #12
                        Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

                        okej heb het beter onder controle nu, heb de aanvoer lucht uit een koudere ruimte gehaald, de uitblaas staat gericht op het nok van het dak, zon 4 meter hoog.. Mijn sletjes hebben de eerste dagen een flinke klap gehad.. maar ze zijn nu nice aan het herstellen.. ik heb ze alleen afgezuurd water gegeven, rhysotonic, en in het donker gedoucht met plant vitality plus.. de max temp zit nu op 32 en de minimum op 24.. ik zal binnekort wat fotos poste voordat ik ze ga toppen.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        @ gizmo 30 en QnQ: Ik heb een koostoffilter van phatrino.. daar heb je die hoes niet voornodig.. is nieuw model..
                        \http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttec...ng/phat-rhino/

                        Comment


                          #13
                          Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

                          Pablo,

                          Gewoon zorgen dat je wat luchtverplaatsing maakt in de kamer, door bvb de deur en het raam van de zolder open te zetten, zodat het wat trekt naar het eerste verdiep, zorg dat daar ook een raam openstaat indien mogelijk. Dit kan ook al iets maken...

                          Comment


                            #14
                            Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

                            Yeah, maar die hoes hoort bij elk filter, om stof en onzuiverheden in de lucht te filteren zodat het je koolstofbed niet te snel verstopt raakt.
                            Er zijn alleen wat shops die er een paar extra knaken uit slaan en de hoezen los verkopen.

                            Mgoed, de temperatuur is nu even belangrijker.
                            Je moet die meter wel in de schaduw zetten, anders wordt-ie zelf warm, en krijg je afwijkende waardes.
                            Met een stukje karton o.i.d. kun je een afdakje over je meter maken.

                            De levensduur van de door Rhino Filters gebruikte kool wordt niet door een tijdslimiet bepaald maar door de hoeveelheid opgenomen onzuiverheden (geurtjes, stof, vocht etc).
                            De snelheid van opname van dergelijke onzuiverheden wordt bepaald door de snelheid van de luchtstroom, de hoeveelheid onzuiverheden in de lucht en de klimatologische omstandigheden.


                            Wij raden u aan de bijgeleverde hoes ieder halfjaar te wassen in koud water zonder zeep. Houdt de relatieve luchtvochtigheid altijd onder 75%.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Nieuwe kweek gestart 8x whitewidow

                              @ dj felix: bedankt, ik zorg wel voor een extra ventilatortje!

                              @ QnQ, okee inderdaad.. maar gelovens mij heb ik er helemaal geen hoes bijgekregen? zal eens in de doos kijken en anders ff bij de shop navragen.


                              Thanks guys

                              Comment

                              Bezig...
                              X