Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fast Bud Outdoor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Fast Bud Outdoor

    Korting op 420shop
    Spliff Seeds heeft voor mij de zaden van Fast Bud Outdoor ter beschikking gesteld voor een buitenkweek contest.
    Eindelijk is het dan zo ver, de twee dames staan buiten te genieten van de zon.
    Voor het zo ver was is er natuurlijk van alles gebeurd, en dat zal ik dan per direct ook maar laten zien om het topic mee op te starten:

    Dit zijn de zaden die ik van Spliff Seeds ontvangen heb.
    Ze zijn prachtig van kleur en marmering, veelbelovend.


    Na de vorige kweek is eerst het kastje waarin ze voor gegroeid zijn grondig schoongemaakt, ook de T-Neon moest even netjes schoon en voorzien worden van groei verlichting.
    Het zaaien is op 10 juni 2013 gebeurd.


    Op 14 juni zijn de twee dames ontkiemt, en op 23 juni waren het al echte wietplantjes aan het worden.


    Van links naar rechts: 27 juni, 3 juli, 5 juli en nogmaals 5 juli.


    Op 6 juli heb ik de planten maar eens buiten gezet, ruim na de zonnewende van 21 juni.
    Ik ben dus wat aan de late kant, maar dat mag niet baten met deze twee mooie dames.

    Water op pH 6,0 afgezuurd met organozuur.

    Vanaf hier gaat het verslag dan nu toch echt van start!
    8 juli:


    10 juli:


    12 juli:

    In de eerste paar dagen zijn we dus flink vooruit gegaan!
    En dan is het nu wachten op de nieuwe week en een heleboel foto's om het verslag fijn van vulling te voorzien.
    Ik hoop dat jullie met plezier meelezen.
    Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:09.

    #2
    Re: Fast Bud Outdoor

    Omdat het vandaag ook een prachtige dag is, toch maar gelijk een extra setje met foto's.
    Wat een heerlijk kleurtje is het ook .

    13 juli:
    Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:09.

    Comment


      #3
      Re: Fast Bud Outdoor

      Goedemorgen!

      14 juli:
      Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:08.

      Comment


        #4
        Re: Fast Bud Outdoor

        Succes! lekker veel goede grond.
        Je hoeft ze voorlopig niet bij te voeden

        Comment


          #5
          Re: Fast Bud Outdoor

          Bedankt Cookaap! Voeding gaat er voorlopig inderdaad niet in, wel water op pH 6,0 wanneer het nodig is maar dat zal nog wel even duren.

          Comment


            #6
            Re: Fast Bud Outdoor

            De dames zijn weer een weekje verder en dus is het tijd voor een update!
            Er is een duidelijk verschil te zien in de ontwikkeling van de twee, zo heeft nummer 1 onderin erg korte internodes terwijl nummer 2 een mooie gelijkmatige verdeling heeft.


            15 juli:
            In de ochtend staan ze er zo bij:


            In de middag staan ze er zo bij:


            En in de avond laten ze de bladeren lekker hangen om uit te rusten:


            16 juli:


            17 juli:


            19 juli:


            Ze groeien lekker snel op dit moment en de verschillen zijn goed te zien, qua internodes zoals ik eerder al zei maar ook aan hoe ver de bladeren hangen bij nachtrust. Plant 2 laat haar bladeren veel meer hangen en is ook sneller in de ochtend en avond dan plant 1. Mooi om te zien deze verschillen.
            Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:08.

            Comment


              #7
              Re: Fast Bud Outdoor

              Ziet er goed uit !

              Comment


                #8
                Re: Fast Bud Outdoor

                Bedankt freddie!
                Gelijk maar weer een update, het weer is op dit moment even niet zo mooi maar de dames hebben er niet zo'n last van en genieten wel van de regen zo te zien.

                22 juli:


                25 juli:


                26 juli:


                Na het onweer stonden de dames er vrolijk bij, wellicht omdat ze blij waren met het regenwater. Ze groeien in ieder geval keihard.
                Het is wel even wennen om telkens vlekjes en sporen op de dames te zien van ongedierte, dit is immers mijn eerste buitenkweek. Een mooie ontdekkingsreis voor mij dus, en er valt een boel te leren tijdens deze kweek.
                Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:05.

                Comment


                  #9
                  Re: Fast Bud Outdoor

                  Leuk, ik volg je... De mijne zitten net iets achter die van jou qua groei. Succes nog!
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Fast Bud Outdoor

                    Bedankt guerillaboy. Waar kan ik jouw verslag bekijken? Ik ben wel benieuwd!

                    Comment


                      #11
                      Re: Fast Bud Outdoor

                      28 juli:


                      29 juli:


                      31 juli:


                      1 augustus:


                      Nog geen bloei maar ze groeien wel lekker verder. Er ontstaan wat gaatjes in de bladeren door ongedierte, meer valt er nog niet echt te vertellen op dit moment.
                      Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:06.

                      Comment


                        #12
                        Re: Fast Bud Outdoor

                        We zijn weer een weekje verder, nog steeds geen bloei te zien. Wel zijn de dames behoorlijk gegroeid intussen.

                        4 augustus:


                        9 augustus:


                        De dames hebben inmiddels twee keer genoten van een liter voedingswater afgezuurd op pH 6,0. Verder wat regenbuien en veel wind. En zoals jullie kunnen zien heb ik een grote bamboestok geplaatst en ze hier aan vast gemaakt. Je weet maar nooit of het nodig is, better safe then sorry.
                        Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:06.

                        Comment


                          #13
                          Re: Fast Bud Outdoor

                          Ik ben benieuwd naar de rest van de groei. Heb je nog een update in petto?

                          Comment


                            #14
                            Re: Fast Bud Outdoor

                            De dames vertoonden op 31 augustus verschijnselen van de bloei. Ze zijn toen als volgt vooruit gegaan:

                            31 augustus:


                            Meneer kat houdt alles goed in de gaten nu de bloei zichtbaar is geworden.
                            2 september:


                            7 september:


                            8 september:


                            13 september:


                            Na wat problemen met ongenode gasten zijn er destijds een tijdje geen foto's gemaakt, ook zijn er wat takken van de planten gesneuveld doordat men het nodig vond om de planten mee te nemen.
                            Dit waren de eerst volgende foto's na het herstel.
                            24 september:


                            Toen de planten eenmaal weer fijn op hun plekje stonden kwamen de ongenode gasten vrij snel weer terug, nog geen 2 dagen later al.
                            Meneer kat is daarom weer op wacht gezet met ongeknipte nagels en een ontzettende honger. Pak aan rippers!
                            Ook hebben er wat dieren hun huis gemaakt in de planten, onder andere wat spinnen en springstaarten.
                            29 september:


                            6 oktober:
                            Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:07.

                            Comment


                              #15
                              Re: Fast Bud Outdoor

                              12 oktober:


                              Vanwege de storm de voeten van de dames goed ingepakt met rubber, zo bleven ze keurig staan.
                              17 oktober:


                              En omdat de ongenode gasten het toch nog een keer wilden proberen ben ik hier alvast begonnen met wat takken oogsten en steeds meer blad plukken om het mezelf gemakkelijk te maken mocht ik onverwachts direct moeten oogsten.
                              22 oktober:


                              Er heeft zelfs een vogel gesnoept van de hoofdtop van de rechter plant, helaas was ik net te laat met het maken van een foto... de vogel was al gevolgen. Meneer kat was natuurlijk op dat moment net niet buiten.
                              Maar ja liever een vogel die wat te snoepen heeft en plakkerige voetjes overhoud dan rippers op bezoek.
                              Op de 27e was de oogst compleet. Helaas staat niet alles op de foto maar de mooiste toppen in ieder geval wel.
                              27 oktober:


                              Het weer heeft echter niet meegezeten. De laatste twee weken van oktober waren qua weer ontzettend slecht. Erg vochtig, veel harde wind en vooral weinig zon.
                              De schimmels en budrot hebben in deze periode goed toegeslagen. Circa 10% van de oogst is hieraan verloren gegaan.

                              Het eindgewicht na aftrek van alle niet bruikbare delen en delen met schimmeltjes en budrot was 118 gram.
                              Zelf kweekte ik voor het eerst buiten en heb er qua planten erg veel plezier aan gehad, qua aandacht die de planten trekken en de rippers die op bezoek kwamen is het zeer teleurstellend geweest. Dit bleek denk ik al wel uit het feit dat uit het niets het topic ineens stopte.
                              Mijn excuses hiervoor aan een ieder die op de achtergrond het verslag gevolgd heeft.

                              Mijn eerst volgende kweek gaat weer onder de T-Neon vermoed ik, of heel misschien ga ik zelfs wel eens aan de slag met een HPS... de plannen zijn nog niet gemaakt in ieder geval.
                              Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:08.

                              Comment

                              Bezig...
                              X