Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

    Korting op 420shop
    RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

    Introductie

    Mijn huidige ronde loopt alweer op zijn einde. Door mijn tuinverbouwing kan ik nu eerder gaan voorgroeien in een apart hok. Het moment is bijna daar op te gaan starten met deze ronde! In mijn vorige ronde is mijn EC meter overleden en waren de batterijen op van mijn Ph meter. Dit was voor mij aanleiding om te gaan nadenken over biologisch kweken. Dit bleek niet helemaal de oplossing voor meter-loos werken, maar bracht mij wel op andere voordelen van biologisch kweken. Met name de kwaliteit zou moeten gaan verbeteren. Dit is toch mijn voornaamste doel: mooie lekkere wiet.

    Mijn opstelling

    Het voorgroei/drooghok 80cm x 50xm x 60cm (Breedte x Diepte x Hoogte)

    - Tneon 2x 55W
    - 120mm PC FAN (uitlaat)
    - 80cm PC FAN voor extra koeling Tneon (indien nodig)
    - 250m3 Koolstoffilter (alleen tijdens drogen)
    - Adapter voor PC Fans met regelbare volt (3v tot 12v)

    Bloeihok 90cm x 100cm x 160cm (Breedte x Diepte x Hoogte)

    - 400 Watt HPS met Cooltube en VSA
    - 350m3 Koolstof filter
    - S-Vent buisafzuiger (750m3) incl. externe thermostaat.
    - Hibro Bevochtiger

    Overige Materialen en benodigheden

    5 growpads voor ontkiemen
    5 11 liter potten (vierkant)
    Maatbeters (1l, 500ml, 300ml, 50ml)

    Spuiten
    Ph meter van EuTech
    Benodigdheden.jpg

    Voeding

    Deze ronde ga ik dus starten met biologisch kweken, oftewel organisch. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen voor BioBizz. De voornaamste reden is dat dit alleen maar vloeistoffen zijn. Ik wil namelijk niet mijn aarde zelf te moeten gaan voorbereiden met allemaal poeders en tabletten. Ik moet het nog testen, maar met een beetje mazzel is de ph waarde van mijn water met BioBizz precies goed. Dit zou mooi zijn omdat ik dan niet afhankelijk ben van een ph meter.

    Ik ga het voedingsschema volgen van BioBizz en zal ik ook de aarde (lightmix) gebruiken van dit merk.
    Voedingsschema:
    Schema.jpg

    Bij mijn growshop heb ik een starterspakket gekocht van BioBizz waar alles in zit voor een complete kweek. En met mijn aantal planten, voor een aantal rondes. Wel heb ik nog een fles Alg-A-Mic erbij gekocht omdat ik op lightmix ga kweken. De Fish-mix laat ik deze ronde achterwege.

    Voeding.jpg

    May I Introduce: The Ladies!

    Mijn vorige ronde was mijn eerste keer kweken vanaf zaad. Dit is mij eigenlijk uitstekend bevallen tot nu toe. De Autoflowers echter niet, leuk plantje maar niet om binnen mee te kweken. Dit keer ga ik voor gefeminiseerde zaden. Op dit moment heb ik 3 soorten liggen; AK47, Bubble en Silver Haze.

    Deze ronde kies ik voor de AK47. De excate oorsprong wist ik, maar ben ik vergeten. Dit komt nog!

    Zaden.jpg

    De AK 47

    Deze plant is voornamelijk Sativa met een beetje Indica. Verhouding liggen ongeveer op 65% en 35%. Het effect is een beetje spacy, maar uitermate geschikt bij het ontspannen en bij sociale activiteiten zoals luisteren naar muziek. De bloeiperiode is ongeveer 8 tot 9 weken. THC gehalte is 20% en hoger. (Bron: internet!)

    Ontkiemfase

    Bij het kweken van een wietplant beginnen we, verrassend, met het ontkiemen van de zaadjes

    Ontkiemkas.jpg

    Voor het ontkiemen gebruik in growpads. Deze laat je een half uur weken in water. Ik mijn geval zal dat dus water met de toevoeging BioHeaven en Root Juice. De pads zuigen zich vol met dit water en groeien tot leuke kleine ‘zakjes aarde’ waarin je kunt gaan zaaien. De pads moeten nog wel een paar dagen wat opdrogen omdat ze anders te nat zouden zijn. Zodra ik denk dat de pads de juiste vochtigheid hebben, zal ik de zaadjes gaan zaaien. Ze komen dan in een klein kweekkastje te staan en verdwijnen in het groeihok.

    Ik hoop hiermee snel te starten!

    Het plan verder…

    Ik schat dat ik ze tussen de 2 en 3 weken in mijn groeihok heb staan alvorens ze een cm of 15-20 zijn. Dan zullen ze verkassen naar mijn groeihok en in de bloei gezet gaan worden. Dit keer ga ik ook weer scroggen, echter met een kleine aanpassing. Ik ga een tussenversie tussen gewoon scroggen en Curved scroggen gebruiken. Ik maak een net met een bolling erin waardoor mijn oppervlakte van het net groter is. Bijkomend voordeel is dat de lamp ongeveer evenver van het net zit waar je ook maar meet. Het net is als het ware een gedeelte van een net wat rondom de lamp zit als een circel. Interessante techniek welke ik graag een keer ga uitproberen.

    Het groeihok moet ik nog aanpassen. Alle spullen zijn binnen! Dit is te volgen op mijn topic RollUp's Grote Tuinverbouwing.

    Ik ben nog niet begonnen dus jullie toevoegingen, suggeties, kritiek of ideeen zijn altijd welkom!
    45
    50 gram of minder
    11,11%
    5
    100 gram of minder, meer dan 50 gram
    11,11%
    5
    200 gram of minder, meer dan 100 gram
    11,11%
    5
    300 gram of minder, meer dan 200 gram
    48,89%
    22
    400 gram of minder, meer dan 300 gram
    17,78%
    8
    Last edited by RollUp; 17 October 2013, 12:43.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    #2
    Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

    Ziet er heel goed uit vind ik! Ga ik zeker volgen.
    -

    Comment


      #3
      Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

      Here we Go!!!...Nou maatje veel succes.. En laat me ff weten van wie die zaden zijn.
      Zet me stoeltje ff naast die van Lovis... Je hebt de smaak te pakken he, Mooie opzet van je growreport

      Comment


        #4
        Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

        deze ga ik volgen veel suc6 met je nieuwe kweekje

        Comment


          #5
          Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

          Succes, kga je volgen!
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

            Succes Rollup, maak er wat moois van.

            Comment


              #7
              Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

              Thnx voor de enthousiasme reacties, dat motiveert!

              Voeding

              Mijn Ph meter is niet te vertrouwen, gister gaf tie alleen maar een ph van 10 aan. Fijn ding... Vandaag nieuwe batterijen ingedaan en het ijken ging weer als een zonnetje! Ik kan niet zeggen dat ik echt het vertrouwen terug heb, maar het is zoals het nu is. Ik neem deze of volgende week een ph meter van me maatje mee, ga ik even vergelijken. Hopelijk geeft dat het vertrouwen weer terug.

              Vandaag heb ik alle voedingsflessen erbij gepakt, schema naast me en water tappen maar! Ik heb 4 metingen gedaan welke mij niet geheel ontevreden stellen.

              Ph-waarde van mijn kraanwater.............: 7.9
              Ph-waarde incl. BioHeaven en Root Juice.: 7.0
              Ph-waarde incl. BioHeaven en BioGrow....: 7,0
              Ph-waarde incl. BioHeaven, BioBloom,
              Alg-A-Mic en TopMax......: 6,8

              Dit geeft BioBizz zelf aan wat betreft Ph-waarde.

              Alle informatie over pH- en EC waarden


              Wat ik wel opvallend vind is dat je eerst de ph-waarde van je kraanwater op peil brengt, advies is dus tussen de 6,8 en 7,2. Pas daarna voeg je de voedingstoffen toe en kom je dus op de juiste Ph-waarde. Ik heb dat bij minerale voeding precies andersom geleerd Voor mij betekent dat ik mijn water van 7,9 toch moet gaan afzuren naar ongeveer 7. Nu heb ik natuurlijk Canna Ph- staan, maar dat is natuurlijk niet Biologisch! Het kan wel maar toch... Ik moet nog even langs de supermarkt, ik kan vast wel een flesje citroenzuur kopen. Krijg je daar een lekker fris citroen smaakje door?! Denk het zelf niet, maar zou wel lekker zijn! (Dat in tegenstelling tot een azijnsmaak. Bah!)
              Last edited by RollUp; 28 August 2013, 13:17. Reden: Ik was nog nie klaar...
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #8
                Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                Heb dezelfde meter, heb het zelfde probleem...Mijn meter gaf altijd standaard 8,2 ph bij kraanwater klinkt bekent he. Waterleidingbedrijf zegt 7,2. Heb nu andere meter en verdomd. Kraanwater is 7,2...ga ff bij je waterbedrijf kijken wat hun ph is..volgens mij hoef je niet aftezuren.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Dat is idd de omgekeerde wereld, qua af zuren... Zou je ph- idd maar laten staan. Ik zie ook nog iets van die zelf regulerende werking van biobizz zelf. maar check ook ff met een andere PH meter. Ik vertrouw dit merk niet meer, als ie 10 ph geeft is ie buiten zijn waardes gegaan net als de mijne. Dan klopt ie niet meer.

                Comment


                  #9
                  Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                  Goeie tip! Kan op de website niks vinden, dus heb ze maar even gebeld. Enigszins verwondert kon hij me vraag niet beantwoorden. Hij vroeg zich af waarom ik dat wilde weten; Nou! Ik doe onderzoek voor een studie naar de verschillende ph waarden in Nederland en de effecten op de gezondheid!

                  Bedacht ik me ff snel! Lol hebben!

                  Enige wat ik kan vinden is ze vinden dat de ideale ph-waarde van kraanwater tussen de 7,8 en 8,3 ligt.

                  Ondertussen ben ik nog steeds aan het bellen, moet je horen...

                  Bel ik eerst de klantenservice. Die verwijzen mij door naar de storingsdienst.
                  De Storingsdienst stuurt me door naar de kraanwater controleur
                  De kraanwater controleur is ziek en word waargenomen door de kraanwater controleur 2.
                  De kraanwater controleur 2 is op vakantie en stuurt me door naar het Laboratorium
                  Het laboratorium stuurt me door naar Relatie beheer.
                  Relatiebeheer stuurt mij een rapport van het pompbedrijf waar oa. de ph-waarde is staat!

                  Top toch! haha
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    #10
                    Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                    is dat zo? hahaha dat is toch 7,1 - 7,3 gemiddeld. Ik kon het zo opzoeken op internet probeer eens ph waardes drinkwater plus je regio. Had ik ook succes mee. Goed ga ff weg moet hier ook nog een huishouden runnen. Ga vanavond wel ff op internet kijken voor je. Lol ik bedoelde ook niet gelijk opbellen..hahaha

                    Comment


                      #11
                      Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                      Ik heb het rapport!

                      Ph-waarde Max: 7,96
                      Ph-waarde Min: 7,67
                      Ph-waarde gemiddeld: 7,84

                      Komt overeen met mijn meting
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #12
                        Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                        Zou je niet wat grotere potten nemen met zo weinig planten?
                        Heb tijden geleden eens hun voeding overwogen dus ben wel benieuwd naar je resultaten.

                        Comment


                          #13
                          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                          Comment


                            #14
                            Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                            Citroensap doet z'n werk goed. Al blijf ik het raar vinden dat je gewoon citroensap kan gebruiken. Een ml citroensap op mijn kraanwater en de ph is ongeveer 7,1. Prima uitgangspunt!

                            @Spacefrog: Leuke suggestie Grotere potten betekent ook hogere potten. Ik kan de hoogte goed gebruiken, dat is de voornaamste reden om 11 liter te pakken. En ook met 11 liter lukt het aardig om het hokje vol te krijgen dmv scrogg. Wat zouden jouw overwegingen zijn om toch grotere potten te nemen?


                            @Bombadil: Het ph verhaal is nog zo simpel niet, he. Ik hoor ook van verschillende kanten dat je geen rekening hoef te houden met ph. En dat klopt ook wel volgens BiiBizz mits je kraanwater een gemiddelde ph-waarde heeft van 6,8 - 7,2. Als dat hoger is raden ze zelf aan om wel af te zuren. Stukje van de site heb ik in een eerder post vermeld. Enne, ik bel graag omdat ik het gelijk wil weten. Ben soms wat ongeduldig Resultaat is wel dat ik nu een rapport heb over mijn kraanwater met ph, hardheid, voedingstoffen en nog veel meer informatie. Met maximale metingen, minimale metingen, gemiddelden... Zo'n beetje alles wat te meten valt aan kraanwater staat er wel in.
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment


                              #15
                              Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                              Oorspronkelijk geplaatst door RollUp View Post
                              Citroensap doet z'n werk goed. Al blijf ik het raar vinden dat je gewoon citroensap kan gebruiken. Een ml citroensap op mijn kraanwater en de ph is ongeveer 7,1. Prima uitgangspunt!

                              @Spacefrog: Leuke suggestie Grotere potten betekent ook hogere potten. Ik kan de hoogte goed gebruiken, dat is de voornaamste reden om 11 liter te pakken. En ook met 11 liter lukt het aardig om het hokje vol te krijgen dmv scrogg. Wat zouden jouw overwegingen zijn om toch grotere potten te nemen?
                              Grotere buffer dus minder snel tekorten, makkelijker en minder vaak water geven, Dat zouden voordelen zijn.
                              Maar als 11 liter jouw goed bevalt moet je dat zeker zo houden

                              Comment

                              Bezig...
                              X