Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Crimea Blue - Barney's Farm

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x Crimea Blue - Barney's Farm

    Korting op 420shop
    Hey mede-growers,

    Hier zijn we dan weer met een nieuw verslagje.
    Doordat m'n vorige kweek ontzetten goed gelukt is heb ik besloten om me dan nog maar eens aan een kweekje te wagen.
    Deze keer ben ik gegaan voor een "normale" strain, geen autoflowers dus.
    M'n oog was gevallen op Crimea Blue van Barney's Farm. (Wel kleine zaden in vergelijking met de G-o-M's moet ik zeggen)

    IMG-20130831-01739.jpg

    Info over de strain:

    Crimea_Blue1.jpg

    By crossing the popular, fruity-tasting Blueberry strain with the earthy spiciness of a hardy Crimean hash plant, Barney’s Farm has created a new flavor sensation that’s easy to tend.
    This fast flowering plant grows short and thick, producing above average yields of large, fluffy colas. Ideal for both SOG and ScrOG growing systems.
    The rewards far outweigh the required gardening efforts: the flavors of lemon peel and rosemary, followed by a long-lasting, psychoactive high.

    type: indica dominant
    yield: 450gr/m2
    height: 55-65cm
    flower time: 50-55 days
    harvest time: mid/end september
    thc: 18.5%
    cbd: 1.4%
    genetics: afghanistan/pakistan
    Set-up:

    Kast:

    40 cm diep, 80 cm breed en 70 cm hoog

    Lampen:

    Week 0 tot 2: T-Neon 2x75 watt van SecretJardin met groeilampen
    Week 3 tot einde: T-Neon 2x75 watt van SecretJardin met bloeilampen

    Ventilatie:
    Grond:
    Compo Sana universele potgrond

    Voeding:
    Plagron Sugar Royal
    Plagron Green Sensation

    Zoals jullie kunnen zien, ga ik niet teveel afwijken van m'n vorige set-up aangezien ik het merendeel van m'n centen deze zomermaanden erdoor gejaagd heb.

    Ontkiemen:

    Ik ben op het moment van het schrijven begonnen met het ontkiemingsproces.
    Zoals vorige keer: 2 petrischalen met elk 2 stukjes natte (bruine) koffiefilters waar de zaden tussen komen te liggen.

    Meer kan ik jullie op dit moment niet geven, dus tot de volgende!

    *Blijkbaar is er een foto tussen geslopen die er niet moest tussen zitten, bij de bijgevoegde thumbnails, moest een mod deze kunnen verwijderen? Ik weet namelijk niet meteen hoe dit te verwijderen.
    Attached Files
    Last edited by DPrime; 3 September 2013, 21:23. Reden: Aanpassing van voeding
    2x Green House Seeds - Green-o-Matic
    2x Barney's Farm - Crimea Blue

    #2
    Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

    Netjes! Geen andere voeding gebruiken? Bloei voeding oid?
    Ga je die scroggen of ga je die weer zn gang laten gaan?
    Ik zet mn stoel neer, ik kijk mee

    grtssss
    -

    Comment


      #3
      Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

      Hey Lovis,

      Wel over de voeding twijfel ik nog. Ik ga sowieso de Sugar Royal nog bestellen zodat ik deze deze de komende week heb. Ik dacht verder nog misschien te investeren in Green Sensation van Plagron.
      Doordat ik wat vrees voor de grootte ga ik denk ik gebruik maken van LST (vroeger dan bij de vorige kweek) en eventueel toppen, aangezien ik me nog niet echt verdiept heb in het scroggen.
      't hopen dat het ne goede show wordt eh

      Jeeet!
      2x Green House Seeds - Green-o-Matic
      2x Barney's Farm - Crimea Blue

      Comment


        #4
        Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

        Ben benieuwd! Ik gebruik gewoon wat er op de schema staat van plagron. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus..
        Ik heb mijn auto ook getopt en LST gebruikt. Ben benieuwd wat dat gaat geven.

        Komt zeker goed bij jouw. Kijk naar u vorige resultaat. Super goed gegaan

        gr
        -

        Comment


          #5
          Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

          Laten we hopen.
          Kan je me anders eens een PM doen over wat er op dat schema staat van Plagron? Of kan ik het ergens vinden?

          Jeet
          2x Green House Seeds - Green-o-Matic
          2x Barney's Farm - Crimea Blue

          Comment


            #6
            Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

            4/09

            Beide zaadjes zijn ontkiemd maar de ene had al een lekkere wortel terwijl de andere nog steeds een stompje had dat kwam piepen. Het goede zaadje is geplant en het andere ging nog even in het donker.

            5/09

            Het achtergebleven zaad is ook geplant in de hoop dat het zich erdoor trekt. Het is echt een klein stompje dat echt traag groter wordt.

            IMG-20130904-01768.jpg
            IMG-20130905-01774.jpg
            2x Green House Seeds - Green-o-Matic
            2x Barney's Farm - Crimea Blue

            Comment


              #7
              Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

              mooi mooi om weer een micro te zien starten!

              dat scroggen is helemaal niet moeilijk en al helemaal niet meer wanneer je al eerder lst hebt geprobeert. er is in mijn ogen maar 1 nadeel en dat is wanneer je een net gebruikt dat vast zit in je kast, je niet meer je plant eruit kunt halen voor een close-up van alle kanten of in het geval van meerdere planten er makkelijk 1 tussen uit te halen. Dit valt wel op te lossen door netje wat aan je pot vast zit..

              zoals dit bijv 1 van mn eerste micro grows:
              IMAG0334.jpg

              setup klinkt prima, ben nieuwsgierig wat het worden gaat. Mijn stoeltje is ook gezet!

              veel kweek plezier en succes gewenst greetzz mafferd.

              Comment


                #8
                Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

                07/09

                Ik heb eergisteren een ander zaadje laten ontkiemen doordat het achterblijvertje een slecht zaadje was => traag ontkiemen en uiteindelijk het afsterven van de wortel (werd bruin)
                Het nieuwe zaadje heeft een wortel van 8 mm gekregen op 24 uur en heb het daarnet geplant. Ik heb het nog niet meteen onder de lamp gestoken maar heb het zaadje afgedekt in een donkere kast zodat het nog wat lekker kan woekeren.

                Foto's komen morgen aangezien ik zonder tijd zit. En nu hopen dat ze beiden mooi en groot worden

                @mafferd: Daar had ik nog niet aan gedacht, aan een scrognet dat vastzit aan de pot. Thanks voor de tip!
                2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                2x Barney's Farm - Crimea Blue

                Comment


                  #9
                  Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

                  Waarom wacht je zo lang met de zaadjes in de aarde doen ? Een paar mm is al genoeg.
                  Zou je potjes ook gewoon helemaal tot de rand vullen volgende keer, dat scheelt heel veel wortelruimte.
                  Je lamp hangt ook wat te hoog denk ik, 't plantje strekt.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

                    tneon en mischien scrog...een verslag naar mn hart aangezien ik dit ook wil proberen (ook 2x75 tneon) ik volg je

                    grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

                      Ik wacht hier wat langer mee om situaties zoals deze snel te kunnen zien, ook al had ik het achterblijvertje geplant, toch dacht ik wel ergens dat het niet meer zou goed komen, dus heb ik gauw nog een nieuw zaad ontkiemt.
                      Ja, de lamp hing daar vrij hoog :p maar nu hangt ze op een goede 10 cm zoals vorige keer. ^^
                      2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                      2x Barney's Farm - Crimea Blue

                      Comment


                        #12
                        Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

                        waar blijven die fotos?

                        greetzz

                        Comment


                          #13
                          Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

                          Eerst en vooral, sorry voor het gebrek aan updates m'n mede-growers! Door persoonlijke redenen heb ik geen updates kunnen zetten op het forum en heb ik jammer genoeg geen afmetingen genomen van de plantjes.
                          Maar niet getreurd, hier is een kleine mega-update. Sorry indien er wat schrijffouten instaan of het wat simpel geschreven is maar ik heb daarnet een heerlijk kopje "groene thee" gezet dat duidelijk z'n werking niet mist!

                          09/09:
                          De plantjes trokken zich er goed door en ook het achterblijvertje was binnen de korste keren al uitgekomen en gegroeid.

                          De grootste plant was op 9 september al goed onderweg.
                          IMG-20130909-01810.jpg

                          Het kleine plantje dat 3 dagen jonger is, kwam toen al reeds mooi piepen.
                          IMG-20130909-01811.jpg

                          10/09:

                          De kleine lobblaadjes van het kleine plantje kwamen erdoor.
                          IMG-20130910-01814.jpg

                          12/09:
                          Het kleinste plantje begon al de gekartelde blaadjes aan te maken, terwijl de grootste lekker doorgroeide.
                          IMG-20130912-01842.jpg

                          13/09:
                          De grootste plant begint steeds meer en meer de typische structuur te vertonen die typisch is aan de cannabisplant. Ik was zeer benieuwd naar hoe goed m'n dames het gingen doen.
                          IMG-20130913-01850.jpg

                          14/09:
                          Voila, de grootste was officieel vertrokken om een mooie, sterke plant te worden. De kleinste leek eerlijk gezegd wat trager te groeien dan verwacht, maar we bleven hoopvol.
                          Als referentie had ik een vergelijking gemaakt met m'n hand. Eerlijk gezegd zie je een duidelijk verschil in grootte naar leeftijd bij de traditionele planten in vergelijking met autoflowers.
                          IMG-20130914-01852.jpgIMG-20130914-01853.jpgIMG-20130914-01854.jpg

                          20/09:

                          Ik was een weekje in het buitenland en heb dus de zorg van m'n planten overgelaten aan een collega van me. Hij heeft m'n dames goed verzorgt en dat was te merken. Ze waren op dit punt al lekker struikachtig en compact geworden.
                          IMG-20130920-WA001.jpg

                          23/09:
                          De dames verhuist van hun kleine 1,5 l potjes naar de 6,5 liter potten, de wortels kwamen er al lekker door dus 't werd tijd voor een groter paar schoenen.

                          25/09:
                          Uiteindelijk besloten om een klein experimentje te doen, ik had namelijk besloten om de grootste plant van de twee te toppen terwijl ik de kleinste zo zou laten. Kwestie van het verschil in real life eens te zien.

                          Het resultaat was het volgende:
                          IMG-20130926-01964.jpg

                          Ik heb deze dag ook besloten beide planten hun eerste shot Sugar Royal te geven (1 ml op 1 l water)

                          26/09:

                          De planten werden op de 12-12 lichtcyclus gezet met de bloeilampen aan.
                          M'n grootste dame heeft die dag ook haar eerste LST-sessie gekregen, de kleinste heb ik nog een beetje laten doorgroeien.

                          30/09:
                          IMG-20130930-02002.jpg

                          01/10:

                          De getopte plant begint heel mooi haar vorm aan te nemen en blijft lekker bushy en compact.
                          IMG-20131001-02016.jpg

                          02/10:
                          De kleinste plant heeft ook haar eerste LST-sessie gekregen en reageerde hier ontzettend goed op, zonder enige problemen.
                          Bovendien hebben ze allebei hun 2de dosis Sugar Royal gekregen.

                          IMG-20131002-02035.jpgIMG-20131002-02036.jpgIMG-20131002-02037.jpgIMG-20131002-02038.jpgIMG-20131002-02039.jpg
                          1: grootste plant
                          2: kleinste plant
                          3: kleinste plant
                          4: grootste plant
                          5: beide planten

                          Eerlijk gezegd ben ik zeer blij van de Sugar Royal, de stam van m'n planten is lekker dik geworden en de planten hebben heerlijke volle bladeren met een heerlijke, gezonde groene kleur.
                          Ik zal binnenkort nog een update plaatsen met de huidige afmetingen!

                          Cheers lads!
                          Last edited by DPrime; 4 October 2013, 21:32.
                          2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                          2x Barney's Farm - Crimea Blue

                          Comment


                            #14
                            Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

                            aaaahhh gelukkig ze leven nog wiet-thee ook wel eens geprobeerd... Merk er geen bal van helaas..

                            vinden ze fijn die 6,5l schoenen! alleen waarom niet je pot met aarde vullen tot de rand? wel mooi de overpot net zo voor de klok om is gezet naar 12/12. Persoonlijk vindt ik dat de leukste tijd van de grow zeker als je gaat lst of aan de scrog! gehe praten ze over groei.. eenmaal die klok omgaat dan pas gaan ze echt groeien!

                            je linkse plantje vindt ik het mooist veel vertakkingen ten opzichte van die rechter. Mooi groen gaat zo door he!


                            greetzz Mafferd

                            Comment


                              #15
                              Re: 2x Crimea Blue - Barney's Farm

                              Een goed recept kan wonderen doen. Of je bent gewoon een echt stoner, hehe
                              De reden waarom ik ze niet tot de rand vul is omdat m'n gaten voor het lst'en er ook nog zijn waardoor ik ze niet volledig vol kan steken. Maar ik doe m'n best om de stam zo hoog mogelijk te bedekken met aarde :p
                              Ja inderdaad, van zodra de bloeifase begint groeien ze echt enorm!

                              De grootste plant is inderdaad zeer mooi en compact en heeft veel vertakkingen. Ben benieuwd hoe deze meisjes het gaan doen. Wat ook sterk is, is dat deze plantjes al een lichte geur geven. Zodra je over de stam wrijft ruik je zo een lichte, lekkere, kruidig hasjgeur (beter kan ik het niet zeggen).

                              'T ruikt al veelbelovend.

                              Oh en voor het wateren: ze krijgen allebei ongeveer een halve liter water om de 2 a 3 dagen.
                              2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                              2x Barney's Farm - Crimea Blue

                              Comment

                              Bezig...
                              X