lucht in en uitlaat

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • polleke420
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Mar 2013
    • 19

    #1

    lucht in en uitlaat

    Korting op 420shop
    Hoi mensen. Ik las op het voorblad van binnenwiet kweken, dat je ervoor moet zorgen dat de luchtinlaat 2 keer zo groot is als de uitlaat. Ik ben nu alleen in de war want bij de growshop zeggen ze dus dat de uitlaat juist groter moet zijn. Is er iemand die weet hoe het echt moet? Want ik heb nu dus 127mm voor in en 203mm voor uit besteld.
  • JacktheBass
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2013
    • 780

    #2
    Re: lucht in en uitlaat

    uitlaat groter dan inlaat. zo heb je onderdruk...
    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
    Jack Herer in scrog
    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

    Comment

    • reiko
      Gandhi Ganjamaster
      MemberLucky Member
      • Sep 2010
      • 455

      #3
      Re: lucht in en uitlaat

      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: lucht in en uitlaat

        Bij een passieve inlaat moet het oppervlak van je inlaat 3x zo groot zijn als het oppervlak van je uitlaat.

        Globaal berekend voorbeeldje :

        Bijvoorbeeld uitlaat=125mm slang. (r is diameter/2 = 62.5mm)

        Oppervlakte van een cirkel = π x r²

        3,14 x 62.52 = 12265mm

        -Dat vermenigvuldig je met drie, want 3x zo groot.

        Bij een afzuiging met diameter 125 zou je passieve inlaat dan een minimale oppervlakte van 36800mm moeten hebben.

        Met 2 gaten van 160mm heb je dan in theorie voldoende.


        *Een actieve inlaat, dus met een inblaas-fan, heb ik nog nooit mee gekweekt, passief gaat het tot nog toe altijd prima mee.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • polleke420
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Mar 2013
          • 19

          #5
          Re: lucht in en uitlaat

          bedankt voor de duidelijke uitleg!!!

          Comment

          • Bobje
            Advanced Stoner
            Member
            • May 2014
            • 56

            #6
            Re: lucht in en uitlaat

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
            Bij een passieve inlaat moet het oppervlak van je inlaat 3x zo groot zijn als het oppervlak van je uitlaat.

            Globaal berekend voorbeeldje :

            Bijvoorbeeld uitlaat=125mm slang. (r is diameter/2 = 62.5mm)

            Oppervlakte van een cirkel = π x r²

            3,14 x 62.52 = 12265mm

            -Dat vermenigvuldig je met drie, want 3x zo groot.

            Bij een afzuiging met diameter 125 zou je passieve inlaat dan een minimale oppervlakte van 36800mm moeten hebben.

            Met 2 gaten van 160mm heb je dan in theorie voldoende.


            *Een actieve inlaat, dus met een inblaas-fan, heb ik nog nooit mee gekweekt, passief gaat het tot nog toe altijd prima mee.
            Is het ook nie beter hier dan een soort van muggen netje rond te zetten? Kwestie dat er geen beestjes je tent binnenkomen?

            Comment

            • hatsijoe
              Bong Master
              MemberLucky Member
              • Dec 2013
              • 321

              #7
              Re: lucht in en uitlaat

              Ik heb panty's om mijn inlaatslangen

              Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

              Comment

              • Jointjedraaien
                Admin
                Admin
                • Oct 2007
                • 4362

                #8
                Re: lucht in en uitlaat

                Kan er een slotje op?
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment

                • thugz
                  Amazing Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jun 2013
                  • 4284

                  #9
                  Re: lucht in en uitlaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien
                  Kan er een slotje op?
                  Volgens mij wel hoor aangezien er geen reactie meer opkomt en de persoon in kwestie is geholpen.
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                  Comment

                  Bezig...