Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

    Korting op 420shop
    De levensweg van de Royal Dwarf - 皇家矮人

    Inhoudstafel

    Inleiding

    Hoofdstuk 1: De prenatale fase - Rituele zegening van de zaden


    Hoofdstuk 2: De geboorte - Een warm nest en muziektherapie

    Preview van hoofdstuk 3, lees het voor het hier staat!


    Inleiding

    He who depends on himself will attain the greatest happiness


    Hallo iedereen, mijn naam is Woody. Ik hou het kort, want jullie zijn hier vast niet voor een beschrijving van mijn dagelijkse bezigheden.
    Die zijn ook niet bijster interessant. Naast mijn training die ik krijg van de Sensei dwaal ik rond in de bossen om mijn dagelijkse portie van 15kg bamboe te veroberen.
    Het pad naar de verlichting verloopt traag, maar dat betekent niet dat mijn training slechts leren en meditatie omvat. Heel af en toe, op een warme heldere nacht, zitten de Sensei en ik aan het Meer van de Eeuwige Zielsrust vergezeld van spirituele kruiden.

    De reis naar de spirituele kruiden- koopman is echter lang en leidt ons door de bergen langs steile hellingen en gevaarlijke wegen. Sensei heeft me daarom geboden om ons in onze eigen voorraad te voorzien. Iedereen luistert naar de Sensei en aangezien ik onderdeel ben van iedereen, ondernam ik een laatste keer voor een lange tijd de tocht naar het dichtstbijgelegen dorp en deed ik de nodige inkopen. Het aloude gezegde luidt niets voor niets
    oftewel A panda's got to do what a panda's got to do. Wat er daarop volgde staat hier neergeschreven.

    De levensweg van de Royal Dwarf wordt hier per hoofdstuk geplaatst, beginnend met de rituele zegening van de zaden. Als niet alles duidelijk is van in het begin, dan zal de tijd hier wel raad mee weten. Geduld is een panda's belangrijkste partner en voor je het weet valt de puzzel in elkaar.

    Hoofdstuk 1: De prenatale fase - Rituele zegening van de zaden

    Om de zaden hun positieve energie op te wekken, is een rituele zegening volgens de aloude voorschriften een grote vereiste, zo vertrouwde Sensei me toe.
    De Tempel der Vruchtbaarheid werd in gereedheid gebracht en de zaden op hun plaats gelegd.
    De geschriften spreken over een rituele zegening van 4 uur en 20 minuten. Dat is ook exact wat er heeft plaatsgevonden.

    Rit1.jpg

    Daarna werden de zaden overgebracht naar de Kandelaar van het Eeuwige Licht, onder de takken van de Japanse esdoorn.
    Daar zullen ze de komende dagen hun evenwicht vinden en het wordt tevens nadien hun ontkiemingsplaats.
    Als alles correct is gebeurd, bezitten de zaden hun volledige potentieel om te volgroeien tot prachtige planten.

    Rit4.jpgRit3.jpgRit2.jpg


    Ook nog...
    He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever

    Alleen constante reflectie door niet alleen zichzelf, maar ook door anderen, werkt de wijsheid in de hand.
    Dit is mijn allereerste kweek en er is meer nodig dan goede energie om deze tot een goed einde te brengen. Veel hangt af van mijn toedoen en daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Elke vorm van opmerking, bevestiging, advies, bedenking, vraag, verbetering... geeft mij een mogelijkheid tot leren.
    Het aloude gezegde luidt niet voor niets A gem is not polished without rubbing, nor a man (panda) perfected without trials.
    Nu is het nog enkele dagen wachten en dan kunnen we van start.

    Binnenkort: Woody's zen-kweek.

    感謝並希望能盡快
    Last edited by Woody B; 4 May 2014, 16:20.
    Woody's zen kweek!

    #2
    Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

    Hoofdstuk 2: De geboorte - Een warm nest en muziektherapie

    Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime


    Soort:
    Royal Dwarf (=Autoflower) van RQS omwille van de kleine hoogte in combinatie met mijn kweekruimte (-->)

    Substraat: 9,5L Promix (Plagron) met iets minder dan 1L Perliet en 2 kleine schepjes extra wormenhumus in een 11L smartpot. In het midden een kuiltje met zaai- en stekgrond

    Hier zijn lange mediteersessies naartoe gegaan om een standvastigheid in te verkrijgen, maar de twijfel bleef. Oorspronkelijk was het plan om ze na zaai- en stekgrond in een verhouding van 50-50 Promix/Batmix te zetten. Na een aantal keer rondvragen was hier niet iedereen wild van. Uiteindelijk is het dan dit geworden, omdat ik overvoeding niet wou riskeren.

    Voeding: De biologische voedingslijn van Plagron; Alga grow, Alga bloom, Power roots, Vita Race en Green Sensation. Allemaal in een handige Top Grow Box.

    Kweekruimte: Men gammele 0,4m x 0,4m x 0,8m kweekkast (bouwverslag) met 4x 23w Philips Tornado's

    Kweekwijze: "Biologisch" volledig volgens de regels en tips van de Zen-kweek. Scrog had ik graag gedaan omdat er echt maar weinig ruimte is, maar of dit echt wel goed is omwille van de AF dat weet ik niet zo. Voorstellen voor LST zijn dus van harte welkom.

    Het planten

    Na de lange rituele zegening, was het tijd om de zaadjes te laten ontkiemen. Na dat er een wortel zichtbaar was ging de Royal Dwarf meteen in de 11L smartpot in het zaai- en stekgrond holletje van ongeveer 500ml. De smartpot staat op een schaal met daaronder hydrokorrels zodat die iets beter ondersteund wordt (de schaal is een beetje te klein) en de pot niet nat blijft staan na het water geven.

    Foto2.jpgFoto3.jpgFoto4.jpg

    Ongeveer 2 zo'n schepjes gingen in de aarde bij. In de plagron promix zit al wormenhumus, maar ik hoor zoveel goeds over dit dus deed er letterlijk en figuurlijk
    nog een schepje bovenop.
    Foto5.jpg

    Het zaadje met de wortel naar beneden. Daarna een beetje aarde over gedaan en natgemaakt.

    De pot staat nu in de kast met de lampen reeds aan zodat het jonge plantje meteen licht opvangt wanneer die boven komt.

    Foto6.jpg

    De ventilatoren staan op 7volt ipv 12volt, zodat ze niet volledig op volle toeren draaien momenteel. De reden daarvoor is om de luchtvochtigheid zo hoog mogelijk te houden. We zullen zien hoe dit lukt in combinatie met de warmte van de lampen.

    Foto7.jpgFoto8.jpg

    Het is nu 26,2 graden celcius in de kast met een luchtvochtigheid van maar 35%. Zo meteen dus enkele bakjes water erbij in zetten en zien of dit voldoende is.

    Het zen-gedeelte: muziektherapie

    Ook nog...

    To know the road ahead, ask those coming back

    Ik probeer hier alles zo zorgvuldig mogelijk te beschrijven, zodat er ook op elk ding dat ik doe commentaar kan komen. Wat kan beter? Wat gaat al goed? Opmerkingen, verbeteringen, bevestiging, advies, bedenkingen, vragen... zijn zo gewaardeerd en ontvang ik met een open geest.

    Hartelijk bedankt aan iedereen reeds op voorhand!
    感謝並希望能盡快

    P.S. Ook enorm bedankt aan de behulpzame mensen van de chatbox, vooral Goudeerlijk die me een stuk verder heeft geholpen met enkele vragen.
    Woody's zen kweek!

    Comment


      #3
      Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

      Ik ga dit volgens woody, leuke schrijfstijl!

      Ze krijgen iig veel aandacht van je, ga zo door

      Comment


        #4
        Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

        Ojee weer zo'n praatgraag

        Scheelt dat de LV met zaailingen nog niet zo van belang is als voor stekjes.
        Let wel op met de bakjes water dat je ze regelmatig ververst. stilstaand water kan een broedplaats zijn voor legionella

        Suc6 ermee
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #5
          ..first time WW and still running..

          Comment


            #6
            Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

            geniale schrijfstijl woody!!
            heel leuk om is te lezen!
            Ga je heel de groei doen met deze 4 philips? Ik ben gewoon benieuwd om te vergelijken heb nu ook een af onder 4 van die lampen staan is vorige keer wel goed gegaan maar kon beter dus probeer ik nog is
            Ik zet men stoel hier ook neer
            Grtzz!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

            Comment


              #7
              Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

              Zoals boeddha zegde

              Alles wat een begin heeft, heeft ook een einde.
              Sluit daar vrede mee en alles komt goed.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

              Comment


                #8
                Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

                Heel leuk topic Woody, ik ben nu al fan en gooi men hangmat erbij

                Comment


                  #9
                  Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

                  Ziet er leuk uit man!!!
                  Bij het kastje alleen niet gewerkt met binnen en buitemwerkse maten zie ik?

                  Volgende keer wilde ik het zelfde doen direct batmix en gat uitgraven voor stekgrond omdat je auto's niet mag over potten.

                  Ik abboneer me even!

                  Verstuurd vanaf mijn X909 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

                    Oorspronkelijk geplaatst door odyssee View Post
                    Zoals boeddha zegde
                    Alles wat een begin heeft, heeft ook een einde.
                    Waarop DenSchimmige zegde
                    Behalve het oneindige.. wat toch ooit is begonnen..

                    If life keeps putting you down, You better stay high

                    Comment


                      #11
                      Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

                      Ik zie dat dit topic niet alleen wordt gebruikt om de levensweg van de Plant van het Eeuwige Evenwicht te beschrijven, maar dat men zich ook spiritueel verdiept en nadenkt over het leven. Ik had niets liever gewild dan dit en voel een verademing over het topic neerdalen.
                      Ik kan jullie dan ook alleen maar aanmoedigen om je geest en gedachten de vrije loop te laten gaan en nodig jullie uit om dat hier te doen.

                      Je voelt de energie zich rond de plantjes verzamelen door jullie aanwezigheid. Mijn grootste dank gaat uit naar jullie allen die besloten hebben om deel te nemen aan dit groeiproces. Misschien is levensproces wel beter op zijn plaats hier. Cookaap, DenSchimmige, alf, GDog, odyssee, Ganjax en Wilberto... maar ook zij die zonder te reageren meekijken: Jullie zijn nu deel van een groter geheel. Een verbondenheid die jullie vast nog gaan voelen.

                      Aan Alf : Dit onthoud ik voor de volgende keer! Bedankt Alf.
                      Aan GDog : Ik ga inderdaad de volledige groei op 4 spaarlampjes draaien. Ik heb er ook aan gedacht om zo'n kleine Led-spot erbij te hangen mochten ze terug op voorraad zijn waar ik ze heb zien staan. Praktisch zou dit wel gaan in de kast, dus het blijft een pad dat ik kan betreden.
                      Aan DenSchimmige : Bedankt! Ik zal me dan niet in bochten zwieren om de LV absoluut op een bepaald niveau te houden zolang het niet drastisch te laag is. Ik zit momenteel aan een gemiddelde van 40%. Vanaf nu wordt dat water ook elke dag ververst , bedankt voor de tip!
                      Aan Wilberto : Busted...

                      Er is reeds in de inhoudstafel een link naar een preview van hoofdstuk 3. Klik hier dus gerust op door!

                      熊貓的總得做一個熊貓做

                      Tot binnenkort!
                      Last edited by Woody B; 6 May 2014, 22:16.
                      Woody's zen kweek!

                      Comment


                        #12
                        Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

                        Woody's off the record vragenrondje #1

                        Welkom bij Woody's off the record allereerste vragenrondje van de velen die nog zullen komen!
                        Het concept is simpel, to the point: Ik stel al mijn kweekgerelateerde vragen, hoe dom/logisch/vanzelfsprekend ze ook zijn en hoop er hier een antwoord op te kunnen vinden!
                        Ja, bij sommigen had ik gerust er naar Google op kunnen zoeken, avast mijn excuses daarvoor! (en als je het toch niet kan laten, wijs me er maar op terecht!)
                        Maar ik vraag het toch ook graag aan de experts... (Goed gedaan Woody! Ze flatteren zal je wel helpen om minder commentaar te krijgen en meer antwoorden op je vragen!)
                        Ik stel me hier wel open he ... maak aub geen misbruik van mijn gevoelens.

                        De "redders in nood" met antwoorden op mijn vragen krijgen trouwens een speciale plaats in m'n verdere kweekverslag, maar dat zie je dan wel!

                        Vlieg 1.jpgVlieg 2.jpgVlieg 3.jpgVlieg 4.jpg

                        2. In de update die er snel aan zal komen zal je de knappe kop boven de grond zien. Ik heb hier Power Roots staan van Plagron, een wortelstimulator. Geef ik dit meteen al of wacht ik er een weekje mee?

                        3. Mijn plantje staat sinds die met z'n knappe kop boven de grond is op 24u lichten aan. Ik heb de twee bovenste lampen in rij erop branden. Dat zijn 2x 23Watt 4000 kelvin lampen. Omwille van de temperatuur staan de twee buitenste niet aan. Zou het veel verschil geven mocht ik die toch aanzetten, of kan het juist-uit-zijn-zaad-plantje gerust met 2 lampen een optimale groei behalen? Hou ik de lichten nog 24 uur per dag aan tot het einde van de eerste week, of is het plantje ook gediend met enkele uurtjes rust?

                        4. Ik heb hier onlangs een comment zien passeren van iemand die zei dat de sensor van zo'n thermo/hygrometer best met karton of iets dergelijks beschermd wordt, omdat het anders foute informatie kan geven omwille van het licht dat erop straalt. Klopt dat? Of hebben ze daar al een Mythbusters-aflevering rond gemaakt?

                        Alvast bedankt! De volgende update komt er snel aan.
                        Er is reeds in de inhoudstafel een link naar een preview van hoofdstuk 3. Klik hier dus gerust op door!

                        熊貓的總得做一個熊貓做
                        Groeten, Woody
                        Last edited by Woody B; 9 May 2014, 13:09.
                        Woody's zen kweek!

                        Comment


                          #13
                          Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

                          1.om op je eerste vraag te beantwoorden; ziet er naar uit dat het een varenvrouwmug is. moet je maar eens chekken op google of het overeenkomt.
                          2. powerroots kan van in het begin gegeven worden al heb ik wel al gemerkt dat ze beter wortelen zonder die shit
                          3. een dag of 4 24u licht en dan nadien overschakelen naar je 18/6 cyclus.

                          ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben hoor het graag.

                          thugz
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment


                            #14
                            Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

                            1 Heb je oude aarde gebruikt, of aarde die buiten heeft gelegen? Dat is meestal de oorzaak van vliegjes in je tent. Zo nee, ga door naar het antwoord van thugz
                            2 joh woody, die kon je wel ff opzoeken hea. Kun je van begin af aan geven tot de 3de week bloei. klik
                            3 gewoon erbij doen, licht is gewicht. De eerste paar dagen kunnen je plantjes best op 24/0. Planten hebben nou eenmaal ook een nachtperiode nodig want dan dissimileren ze.
                            Overdags, dus tijdens de lichtperiode assimileren ze, (ze dissimileren overdags ook trouwens). Vandaar dat hps lampen ook wel assimilatielampen genoemd worden.
                            4 Het is idd verstandig om zo'n dakje boven je sensor te hangen om vertekende waarden tegen te gaan. Dat komt omdat de stralingswarmte van je lampen de sensor kan verwarmen zonder dakje. Hierdoor geeft die een verkeerde waarde aan.
                            Even een dakje (liefst antidetectiefolie) erboven hangen en klaar. Ik heb van antidetectiefolie een chinees hoedje gemaakt om als dakje te gebruiken.

                            Zeaux, omdat je het zo beleeft vroeg
                            Last edited by Cookaap; 10 May 2014, 14:02.

                            Comment


                              #15
                              Re: Woody's zen-kweek: De levensweg van de Royal Dwarf (皇家矮人)

                              Dit leest leuk, ik schuif aan en hopelijk word het wat succes!
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                              Comment

                              Bezig...
                              X