Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten klein houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten klein houden

    Korting op 420shop
    Ik heb inmiddels een kastje op de kop getikt met binnenmaten 75x30x60 (lxbxh). Lekker klein dus! Dus ik moet de toekomstige (vermoedelijk tweetal) inwoners van de kast nogal klein houden.

    Nu wil ik voor mezelf, en alle andere die echt klein willen kweken, een lijstje maken met alle manieren om je plantje klein en/of laag te houden. Met Misty's ABC kwam ik al een heel eind, maar ik wilde het allemaal even bij elkaar hebben.

    Hierbij het lijstje bij elkaar, met een korte beschrijving:

    Soort Zaad:
    De keuze voor echt kleine kweekjes is volgens mij niet heel erg moeilijk. Je zoekt natuurlijk een plant die zo klein mogelijk blijft, zo kom je al gauw uit bij een indica of een autoflower.

    Dwarfen:
    Lamp meteen op 12/12, de plant slaat zo de groeifase over en blijft dus redelijk klein.

    Toppen/Fimmen: De plant op de goede plek afknippen, zodat de plant kleiner (en breder) word.
    (Dieven, als ik het goed heb, pas je vroeg in de bloei toe om te zorgen dat het aantal toppen niet uit de hand loopt.)

    Scroggen / LST (zie ook het verslagSupercroppen/knakken:
    Sommige takken knakken, zodat het oppervlak van de plant groter word, om dezelfde reden als bij scroggen/LST. Ik heb ook al een aantal keer gelezen dat dit de opbrengst verhoogd.

    Stuurlicht:
    Zie de Post van Monty! Als ik het goed begrijp zet je blauw licht (4000K-6500K) op de plant, want door het blauwe licht worden de internodes korter. De verhouding 1:2 groei licht:bloei licht schijnt goed te werken.

    Hoeveelheid grond:
    "verders nog een heel belangrijke.. de pot inhoud, grote pot is grote wortel en grote plant en veel wiet, kleine pot is kleine wortel en een kleinere plant en weinig wiet", dit heeft dus te maken met de root/shoot ratio, oftewel de verhouding tussen wortel en plant.


    Dit zijn volgens mij de meest gebruikte manieren om een plant laag/klein te houden. Maar ik heb vast een paar foutjes gemaakt, dus als je me kan verbeteren, heel graag! en toevoegingen zijn altijd gewild!

    Als er mensen zijn die een indicatie kunnen geven van de invloed, van deze manieren, op de grootte van de plant, dan maak je me heel blij!
    Last edited by Jointjedraaien; 28 April 2010, 18:26. Reden: links werkend gemaakt

    #2

    Comment


      #3
      Re: Planten klein houden

      ff simpel uitgelegd,, met stuurlicht (nooit van gehoord eigenlijk) bedoelt monty eigenlijk denk ik de plant te besturen doormiddel van de juiste lichtkleuren te gebruiken.. om de lente te immiteren pak je blauw achtig licht en in het najaar word het langzaam steeds roder.. door tijdens de groei ook de juiste blauwe lichtsoort te gebruiken 4000K tot 6500K zal de internode afstand zeker korter zijn dan geel/rode lampen 2700K

      6500K begin lente
      6000K lente
      3300K begin zomer
      2700K zomer
      2000K nazomer/begin herfst

      een combinatie verhouding van 1 groei en 2 bloei lampen schijnt het beste te zijn..

      verders nog een heel belangrijke.. de pot inhoud,, grote pot is grote wortel en grote plant en veel wiet

      kleine pot is kleine wortel en een kleinere plant en weinig wiet

      groet

      EDIT: die verhouding gaat over de bloeifase he,, ook dan is wat groeilicht gewenst.. en die verhoudingen gebruiken de meeste stekkenboeren ook voor hun moeders met hun tl bakken maar dan 3/6 of 4/8 of meer... is in iedergeval niet echt toepasbaar als standaard regel..

      ik hing eerder ook allemaal 940 tl bakken in mijn hokken tussen de 600 watters voor compactere groei en bloei

      maargoed ik ben ook nog maar een leek in het micro kweken, dus misschien zijn er hier hele andere ervaringen,,,

      ik mis het kweken en ben daarom maar weer met een ideetje begonnen (zie voorstel post) een supernette stealt micro kweek dressoir kast voor in de woonkamer

      groet
      Last edited by king canna; 12 October 2009, 17:49.

      Comment


        #4
        Re: Planten klein houden

        Voorbeeld van snoeien en kleine pot niet goed voor je wiet, goed voor een kleine plant.
        5 maanden oud:

        Comment


          #5
          Re: Planten klein houden

          Tosti komt zijn bonsai'tjes showen! En terecht overigens!
          Is het geen goed moment om je bonsai fotoboekje te updaten?

          Comment


            #6
            Re: Planten klein houden

            Moet ik eigenlijk maar eens doen ja maar ben al de hele dag aan het knippenn..

            kramp in m'n vingers van het oogsten

            snel weer een update

            Comment


              #7
              Re: Planten klein houden

              Oproep: Kan iemand uit ervaring vertellen wat de invloed van de hoeveelheid grond is?

              Dus is er iemand die dezelfde plant in verschillende maten potjes heeft gestopt en iets zinnigs kan zeggen over de invloed op de grootte van de plant?

              Ik heb zelf wel een aantal artikelen gelezen over de root/shoot ratio, maar ik ben weinig praktisch bruikbare informatie tegengekomen.

              Comment


                #8
                Re: Planten klein houden

                leuk topic, eerst en voral zou ik zorgen dat je medium zo ruim mogelijk is ,idd hoe dieper de penwortel zich kan nestelen des te beter en stevigere plant zal die je zal hebben ,kort houden doe ik persoonlijk met 2keer 36 watt tl 840 coolwhite en dit gaat fijn
                Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                Comment


                  #9
                  Re: Planten klein houden

                  Voorbeeld van snoeien en kleine pot niet goed voor je wiet, goed voor een kleine plant.
                  Super tosti!

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: Planten klein houden

                    effe oftopic, maar ik weet van een maat die in het leger zit dat ze daar ir granaten gebruiken, deze zorgen ervoor dat je met een warmte kijker kan aanduiden waar je bent,
                    dus deze worden denk ik best warm.
                    SPaCeCaKe

                    Comment


                      #11
                      Re: Planten klein houden

                      volgens mij zit je bij de verkeerde topic..

                      Comment


                        #12
                        Re: Planten klein houden

                        Waar komen die granaten plots vandaan Mathieu ?
                        Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

                        Comment


                          #13
                          Re: Planten klein houden

                          met granaten die gooien ze op de plantjes om ze klein te krijgen en houden...

                          zinloos geweld als je het mij vraagt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Planten klein houden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skafe View Post
                            Oproep: Kan iemand uit ervaring vertellen wat de invloed van de hoeveelheid grond is?

                            Dus is er iemand die dezelfde plant in verschillende maten potjes heeft gestopt en iets zinnigs kan zeggen over de invloed op de grootte van de plant?

                            Ik heb zelf wel een aantal artikelen gelezen over de root/shoot ratio, maar ik ben weinig praktisch bruikbare informatie tegengekomen.
                            Uitsluitend op basis van eigen ervaringen zeg ik : maakt geen reet uit voor de plant. Ik kweek zonnebloemen van 3 meter op 10cm potjes, heb Dahlia's met vuistgrote bloemen gehad in een 20cm pot (advies : minimaal kuip liefst volle grond, 20cm pot was trouwens alleen omdat anders de knollen er niet in pasten). Je moet het natuurlijk wel compenseren : hoe kleiner je potje, hoe vaker je er met een gietertje naast staat,en hoe meer en nauwkeuriger je met voeding moet omgaan. Feitelijk gebruik je aarde als een soort hydro-basis, zo stelde ik me dat altijd voor.
                            Nogmaals : dit is uitsluitend op basis van wat ik zelf zo her en der uitgeprobeerd heb. Dus geen garantie dat dat daadwerkelijk overal/voor iedereen of elke plant geldt.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: Planten klein houden

                              mooi topic dit! heel veel info, zal ik heel wat aan hebben!
                              ik ben maar nog het begin...

                              Comment

                              Bezig...
                              X