Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sirbootalot eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sirbootalot eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Binnenkort start ik met:

    *Kweekruimte bouwen +- 1.2x1.2x2m

    *Lamp : 400-600 hps ?(twijfel nog even wat meest zal opbrengen ten opzichte van elektriciteitsrekening) Adjust-a-wing Avenger Compleet of gewone deflector? Maakt dit zo veel verschil uit?

    *Afzuiging:ventilator - Fan RVK Lti diam 125 mm 225 m3 (genoeg of toch beter 150mm versie?)
    *CAN2600 Koolstof filter 160 kub 125 mm (past die bij afzuiging?)?
    *Silencer for 225 kub

    -> mss schakelrelais om de temperatuur wat constant te kunnen houden.

    *ventilator

    *Is een schakel relais nodig? bv Davin DV 12 Relaiskast 2x600w or 2 x 400w ?

    *PH en Ec zullen tijdens of voor volgende kweek zijn

    Als alles duidelijk is binnenkort bestelling plaatsen bij Growshop alien


    Ik heb hier nog een hoop zaden liggen. Meestal vanuit zakjes , ooit eens zaden gekocht Jack Herrer in winkel amsterdam, maar 10 euro betaald... zou het de moeite zijn om met deze te proberen of best onmiddelijk feminised zaden kopen...

    Enkele ervan zijn nu al aan het ontkiemen...

    Wat zou een goede eerste soort zijn > goede opbrengst , korte bloeiperiode , sterke plant.

    Aarde is gekozen voor speciale potgrond voor zaailingen en voorbemeste grond voor binnengebruik met voeding voor 100 dagen.

    Als alles wat verder gevorderd is komen er foto's van hopelijk de dames

    #2
    Re: Sirbootalot eerste kweek

    ik ben benieuwd wacht met...........greets Kweker en Welkom hier laat je maar flink verwennen hier zou ik zeggen...
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #3
      Re: Sirbootalot eerste kweek

      Ben ook benieuwd naar wat foto's veel suc6 verder =)
      Mvg Izzzz

      Comment


        #4
        Re: Sirbootalot eerste kweek

        Thx, iemand die me zou kunnen helpen met de paar vragen in eerste post?

        Comment


          #5
          Re: Sirbootalot eerste kweek

          Succes met de kweek
          NLX outdoor kweek 2011
          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

          Comment


            #6
            Re: Sirbootalot eerste kweek

            kom maar op met die vragen dan
            zolang je geen geld vraagt zul je altijd wel antwoord krijgen

            Comment


              #7
              Re: Sirbootalot eerste kweek

              Staan in eerste post :

              Maar om samen te vatten;

              1/Welke lamp kiezen voor kweekruimte(1.2x1.2x2m)- 400 of 600 hps ? Beste verhouding tussen opbrengst - elektriciteitsrekening - bijkomende kosten...


              2/Schakelrelais nodig voor 1 lamp ? vermoed van wel -> beter een Davin DV 12 Relaiskast 2x600w or 2 x 400w met timer of timer + apparte relais ( wel iets goedkoper maar gaat mij om het veiligste )

              3/ ervaren jullie Davin DV 11 T Fancontroller +Thermostat als een must om temperatuur constant te houden of is dit voor een eerste kweek niet echt nodig.

              4/ Afzuiging:ventilator - Fan RVK Lti diam 125 mm 225 m3 (genoeg of toch beter 150mm versie?)

              5/ Welke koolstoffilter raden jullie aan: prijs - kwaliteit ( liefst bij growshop alien)

              6/ last but not least :

              Ik heb hier nog een hoop zaadjes liggen. Meestal vanuit zakjes geen idee welke soort maar ik koop meestal wel de beste soorten dus kan mss wel leuk plantje worden. Eentje ervan is al aan het ontkiemen.

              Echter ooit eens zaden gekocht Jack Herrer in winkel amsterdam, maar 10 euro betaald... zou het de moeite zijn om met deze te proberen of best onmiddelijk feminised zaden kopen...??? (edit zaadjes zijn van "multitrance" waarschijnlijk de lidl onder de zaden :p )

              Wat zou een goede eerste soort zijn > goede opbrengst , dikke toppen , korte bloeiperiode , sterke plant??? ->> gewenst effect lachkick high


              Alvast bedankt,
              Last edited by sirbootalot; 7 November 2009, 18:32.

              Comment


                #8
                Re: Sirbootalot eerste kweek

                1: ik zou een 600 watt nemen, of 2x 400 watt.
                ideaal op en 120x120 is 600 watt.
                alle stroomkosten uiteindelijk zelf te berekenen:

                2: relais van darvin is wel veilig maar voor 1 lamp hoeft dit echt niet. Maar wel zo veilig he...veiligheid boven alles.

                3: heb deze op zolder liggen, halve kwek gebruikt en was zeer makkelijk en gebruiksvriendelijk. Je kunt ook lichtdimmer gebruiken eventueel maar automatisch is wel beter he....... had er 2 dus een daarvan op zolder hahahaa

                4: zou normaal genoeg moeten zijn. Ikzelf zou persoonlijk een iets grotere nemen en zeker mocht je er een fancontroller in doen....slaat deze ook wel eens af. Het model wat jij opnoemt, daarvan heb ik er een slag groter van in een tent van 100x100. Dus als ik JOU was zou ik het model er naast nemen van 5 euro meerprijs deze heeft een iets wat grotere cappaciteit he.

                5: daarbij horende filter zou ik kiezen voor de Can333 van 350 kuub staat er ook naast op de site van alien. is wel ietsje duurder maar wel beter denk ik. Heb deze set zelf ook gehad.

                6: ik persoonlijk heb het niet zo op zulke zaadjes...wie weet wat het is....daarom wil ik altijd female zaad.
                Een leuk soortje is om te starten en AK-47, bubblegum, white widow..... deze zijn korte bloeiers en amkkelijke planten die veel kunnen hebben mocht er iets fout gaan.
                Je kunt ook een sativa soort nemen maar deze raad ik af omdat het vrij lastige dames zijn die op zich niet veel kunnen hebben zeg maar. Een kleine fout zorgd meteen voor veel stress en kopzorgen en daarbij is de bloeitijd een stukje langer (bijna of meer dan het dubbele)dus ik zou een makkelijke soort nemen.
                Ik heb sativa mix staan...deze staan nu 15 weken in de bloei....en ze moeten nog een stukje...........lol....
                In ieder geval....hierbij MIJN advies....of je er wat aan hebt heb je zelf in de hand.....greets Kweker....
                Last edited by Jointjedraaien; 27 February 2013, 02:18.
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment


                  #9
                  Re: Sirbootalot eerste kweek

                  Bedankt voor de info. Hopelijk kan ik binnenkort wat foto's plaatsen. Volgende week zal ik trachten te beginnen aan de ruimte

                  Nog een klein vraagje. Hoe zit het juist met de seedbanks. Bv op alien growshop heb je daar een volledig overzicht. Ik las dat vele mensen problemen ervaren met bv dutch passion.

                  Heb je een seedbank die je zou aanraden waar de benoemde soorten te vinden zijn?

                  THcX

                  Comment


                    #10
                    Re: Sirbootalot eerste kweek

                    op de site van alien hebben ze bergen zaadjes verdeeld in cattogorie van de merken....gewoon eens op het gemak rondkijken groeten Kweker
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Sirbootalot eerste kweek

                      Deze hou ik in het oog, mwehehe!
                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Sirbootalot eerste kweek

                        Maar om samen te vatten;

                        1/Welke lamp kiezen voor kweekruimte(1.2x1.2x2m)- 400 of 600 hps ? 600W

                        2/Schakelrelais nodig voor 1 lamp ? vermoed van wel -> beter een Davin DV 12 Relaiskast 2x600w or 2 x 400w met timer of timer + apparte relais ( wel iets goedkoper maar gaat mij om het veiligste ) zijn beide hetzelfde PS: zeker gebruiken ivm brandgevaar



                        3/ ervaren jullie Davin DV 11 T Fancontroller +Thermostat als een must om temperatuur constant te houden of is dit voor een eerste kweek niet echt nodig. ja, nodig

                        4/ Afzuiging:ventilator - Fan RVK Lti diam 125 mm 225 m3 (genoeg of toch beter 150mm versie?) die is zeker voldoende voor nu, misschien in de zomer de rvk150

                        5/ Welke koolstoffilter raden jullie aan: prijs - kwaliteit ( liefst bij growshop alien) de passende 160m3

                        6/ last but not least :

                        Ik heb hier nog een hoop zaadjes liggen. Meestal vanuit zakjes geen idee welke soort maar ik koop meestal wel de beste soorten dus kan mss wel leuk plantje worden. Eentje ervan is al aan het ontkiemen.

                        Echter ooit eens zaden gekocht Jack Herrer in winkel amsterdam, maar 10 euro betaald... zou het de moeite zijn om met deze te proberen of best onmiddelijk feminised zaden kopen...??? (edit zaadjes zijn van "multitrance" waarschijnlijk de lidl onder de zaden :p )Jack herrer is een lekker en oud gekend soortje

                        Wat zou een goede eerste soort zijn > goede opbrengst , dikke toppen , korte bloeiperiode , sterke plant??? ->> gewenst effect lachkick high is voor iedereen anders moet je zelf es beetje rondkijken
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                        A. The cop!

                        Comment


                          #13
                          Re: Sirbootalot eerste kweek

                          Thx voor de reply's, ik ben al wat bezig met de plannen voor de ruimte, als alles wat mee zit is die binnen een 2 tal weken volledig klaar

                          Comment


                            #14
                            Re: Sirbootalot eerste kweek

                            @$ir: opmerking 3, deels NIET mee eens....... zoals ik al zei een beginner kan ook een dimmer nemen alleen zelf dat steeds de knop draaien.....dus hoeft NIET perse eigenlijk maar is inderdaad wel makkelijk.........
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                            Comment


                              #15
                              Re: Sirbootalot eerste kweek

                              Ik sluit me bij Kweker aan op dat punt.

                              Ben nu druk in mn 2de kweek en heb geen thermostaat of iets dergelijks om mn temp constant te houden. Ik heb een 200m3 afzuiging met een 3 standen schakelaar. Tijdens de zomer heeft deze op mn eerste kweek op volle kracht gedraaid. Inmiddels de 2de ronde met een wat beter klimaat (lagere temp in huis) en staat de afzuiger dus ook lager, op stand 2 (150m3 luchtverplaatsing). De temperatuur kan je zelf prima in de gaten houden met zo'n weerstationnetje + satelliet (10/15 euro) en naar eigen inzicht handelen.

                              Ik vindt het een belachelijk duur apparaat die je niet heel veel werk uit de handen neemt, buiten een stabielere temperatuur. (wat bij mij in zou houden dat de afzuiging volledig uit zal slaan zodra de lamp uitgaat)
                              sigpic
                              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                              Comment

                              Bezig...
                              X