Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sirbootalot eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Sirbootalot eerste kweek

2 Stengeltjes hebben een lichtrode kleur...(wel van dezelfde soort black jack) Kan dit kwaad ? Of beginnen ze al ondervoed te raken. Op de verpakking van de zaaigrond staat er niet onmiddelijk dat er veel voeding in zit. Moet ik nu voorzichtig Plagron terra grow meegeven?
    Paarse steeltjes is vrij normaal bij een zaailing niks om je zorgen over te maken en zeker geen ondervoeding. Je spruiten hebben de eerste 3 weken nauwelijks voeding nodig en vinden genoeg in je grond. Pas na 2/3 weken beginnen met voeden en dan 1/4 van de aanbevolen hoeveelheid en langzaam opbouwen.

Grtz

Comment

Yupse gelukkig nieuwjaar

Comment

bump haha nice done happy new year
        Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

aleeeeeeeejopla..
          laat ze maar groeien......
          tent ziet er goed uit
          we volgen de vooruitgang..

Comment

Captains log growdate 25 (sinds zaadjes in de grond)

LV rond de 55 lampen uit / 47 lampen aan ( volgens dat goedkoop kreng )

Temperatuur uit 22° temp aan 23°

Laatste dagen onder TL lamp.

Plantjes werden overpot , wortles waren al serieus ontwikkeld ganse pot omgroeid.

Plantjes werden allemaal getopt met 1 fim poging.

Comment

Captains log growdate 30 (sinds zaadjes in de grond)

LV rond de 60 lampen uit / 41 lampen aan ( volgens dat goedkoop kreng )

Temperatuur uit 22° temp aan 28°

Plantjes staan nu onder 600W HPS , uiteraard alle kabels weer netjes weggewerkt, aansluitingen gesoldeerd ...

Mss een kleine tip, de luchtafvoer van de tent geeft uit op de vsa daardoor blijft die lekker koel rond de 28°

Blumats werden geinstalleerd opnieuw dubbele kabel genomen om lekken te voorkomen alsook dubbele watertank met daarin circulatiepomp en luchtpompje.

Man wat een "x" werkje om dit goed aan te sluiten. Plantjes lijken zich echter goed te bewateren al vind ik het moeilijk om hiervan een inschatting te maken.

TIP : wat een miserie bij het aansluiten kwam er geen water uit. Volledig voedingvat verhoogd daar ik dacht dat de hydrostatische druk te laag was.

Dan nog altijd geen water. Wat was de oorzaak: door een vacuum hadden de fijnste kabeltjes zich dichtgetrokken waardoor geen water door kon. Dit kan je nadien verhelpen door dopje los te draaien het kabeltje wat vooruit te schuiven en op de vernauwing de duwen.

Eureka en er was water.

Moeilijk om met zekerheid juist in te stellen en nadien wat extra moeten bijregelen. Hopelijk staan ze nu goed.

Het geheel ziet er nu zo uit:

Ik vind wel dat sommige plantjes wat paarse steeltjes vertonen. Al kan het mss wel wat door de strain zijn.

Moet ik hiermee inzitten?? Heb al verschillende topics doornomen maar kan niet echt een duidelijke reden vinden.

Blaadjes zien er verder wel gezond uit.

In de tent blaast er ook een ventilator voor de luchtcirculatie te regelen. Moet deze 24/24 aanstaan (zoals nu het geval) of eerder enkel in donkere periode?

Ze krijgen nu een weekje 1/4 plagron grow mee.

Nog een dag of 2 voorgroeien en dan gaan ze op 12/12

....eindelijk

Comment

Yo boot,
                goed bezig man, ziet er mooi en verzorgd uit. Dit kan bijna niet meer fout lopen.
                Hou je bladeren goed in de gaten de volgende dagen. Als ze gaan hangen dan krijgen ze teveel van je blumat.
                Paarse stelen komen wel vaker voor en ik denk dat het een signaal van je plantje is dat de omstandigheden beter kunnen. Ik denk vooral eerst aan te grote temperatuursverschillen, eventueel een voedingstekort of zelf teveel wateren ofzo. Niet echt iets om je zorgen over te maken, want sommige plantjes zijn gewoon ook een beetje paars he. Volgens mij is het het sterkst bij de black jack.
                Ik zie op je thermometer dat het 28°+ is in je hokje, dit zou je zoveel moeten proberen te vermijden boot. Eigenlijk zou je moeten meten in de schaduw, omdat je op deze manier de stralingswarmte van je lamp uitschakeld. Als je zo meet is 28 het maximum met in de zomer misschien hier en daar eens een aanvaardbare piek tot 30 ofzo.
                Ik weet niet hoe het zit in een tentje maar ikzelf hang mijn lamp op aan kettingen, op deze manier kan ik eenvoudig en rustig schakeltje per schakeltje omhoog kruipen zonder veel stress met touwen en catrollen enzo.

Grtz $iR
                sigpic

Comment

Eyy Sirbootalot,

Ziet er sweet uit daar, mooi gezond!
                  Zoals Sirsmokealot al aangeeft zou ik wat doen aan de wat hoge temp, deze moet daarnaast ook mooi stabiel blijven (5 graden verschil max) is aanbevolen. Als je genoeg tijdschakelklokken hebt raad ik je aan je aanvoer en afvoer alleen aan te zetten wanneer je lamp aan is en het liefst minimaal 2 fans, een tussen je lamp en plantentoppen (oscilerend) en 1 onder net boven de potten waar je aanvoer binnen komt om alle verse lucht van beneden te verspreiden over de planten. Eventueel 1 kleine extra onder de lamp. Deze ventilatoren dien je 24/7 te laten draaien voor maximale luchtverplaatsing en dus ook toevoer van co2 aan je schatjes. Een extra voordeel voor het uit laten van de aan en afvoer tijdens de donkerperiode is dat je LV mooi rond de 55% komt te zitten zonder luchtbevochtigers of andere troep (emmers met water)

Greetz
                  Last edited by Psycho; 2 January 2010, 21:45.

Comment

ik vind het raadzaam om je ventilatoren toch soms een wat rust te gunnen (bvb door afwisselen met de afzuiging). Vroeg of laat (vooral het eerste) zal ze ermee ophouden want is niet gemaakt om 24/24 te draaien. een beetje kruipolie in het mechanisme om de 3 weken verlengt zeker ook de levensduur van je fan.
                    Daarnaast vind ik het aantal ventilatoren die psycho aanraad er misschien wel een beetje over, toch zeker voor een hokje van 1m².

Grtz $iR
                    sigpic

Comment

Eyyy SirSmokeAllot,

Wat mij betreft kan je nooit genoeg ventileren (zelfs een hok van 1m2), zolang je de ventilatie laag zet (minder stress) waardoor er een mooie circulatie optreed van beneden het bladerdek richting de toppen.

Thanx SSA, die kruipolie ga ik er ook maar eens bij pakken

Greetz

Comment

Bedankt voor de opmerkingen

Ik dacht dat temperatuur van 28 normaal was ondertussen de afzuiging wat hoger gezet hij stond maar op half vermogen , nu is temp ongeveer 26 °

Heb de blumats ook wat aangepast. Dacht eerst dat ze mss wat weinig water kregen

Op zich is zelf water geven dan wel een voordeel aangezien je er dan wel meer zicht op hebt...

Plantjes groeien ondertussen zeer vlug. Ik heb zo ook even wat gedieft.

Aangezien ik hier toch nog een kolomventilator staan heb zal ik hem er morgen even bij zetten.

Grtz,

SirBootalot

Comment

Denken jullie dat de plantjes rijp zijn voor 12/12? na het toppen zijn de nieuwe groeischeuten ondertussen al goed ontwikkeld. Bij de fim zijn er nu 4 toppen in wording...

Comment

hoe hoog zijn de dames?

sigpic

Comment

Dames zijn een 40-50 cm hoog , met korte internodes.

Comment

Ja ik zou ze zeker op bloei zetten op deze hoogte, mijn dominent sativa's (groeien langer door) heb ik op 30cm in bloei gezet en zijn nu rond de 90 cm eind week 4 bloei. Aangezien de jouwe ook voor het grootste gedeelte sativa dominent zijn: in bloei zetten!

Greetz

Comment

Bezig...
                                X