Wat drink je nu?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kelderkastje
    Exquisite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 5460

    #391
    Ook lekker zo een Weizen als je naast de Rijn zit, de overkant is Zwitserland zegt de kelner.
    20250714_200953.jpg

    Comment

    • kelderkastje
      Exquisite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Nov 2019
      • 5460

      #392
      Onderweg naar huis, gestaag, nog even de Saar-regio bekijken. Ze hebben alleszins Weizen en Obstler. Hond achter de tafel is ook content.
      20250715_173942.jpg
      Last edited by kelderkastje; 15 July 2025, 17:09.

      Comment

      • kelderkastje
        Exquisite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Nov 2019
        • 5460

        #393
        Scheve Weizen.
        20250715_191222.jpg

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          laat me raden wat je straks gaat drinken èé

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Een weise staat gelijk aan een boterham!
      • Hork
        Banned
        Lucky Member
        • Jul 2020
        • 4103

        #394
        Ik heb niet geheel onthouden me geheel te onthouden maar ben wel flink geminderd. Zoals ondertussen bekend is een heel scala aan Belgische bieren bij mij in diskrediet geraakt en ben ik niet van de troebele bieren, inzonderheid niet van de weisen maar daaraan hebben de Belgen geen zonde waarvan akte! Neen, doe mij dan maar nen heerlijk helder Bolleke! En voordat men wil tegenstribbelen dat dat bier niet helder is, stribbel ik daar weer tegenin dat dat het daarom is waarom ik drink van 't vat, noch uit het glas maar....

        20250719_004356.jpg
        Zo wordt ook een troebel bier heerlijk helder en hebben we geen trouble meer met troebel al niet sinds 1833!

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Vergis je daar niet in Hork, dat maakt best veel uit. Zoveel ingrediënten heeft bier niet, en het meeste is dat water

          Als ik in amsterdam ofzo water uit de kraan drink smaakt dat gewoon erg vies. Hier in limburg is het heerlijk

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Ze hebben in Jupille (Jupiler) ooit Hoegaarden proberen te brouwen, hadden de brouwerij daar stopgezet. Na twee jaar aankloten toch maar terug naar Hoegaarden verhuisd.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Takketoelli dan is dan het moment gekomen om over te stappen op Limburgs kraanwater!
          kelderkastje tja Hoegaarden en Jupiler zijn beide sowieso slootwater dus lekker boeiend!
      • Flip Hasjkip
        Wicked Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Sep 2008
        • 3595

        #395
        Op de vakantie!

        IMG_4568.jpg

        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment

        • kelderkastje
          Exquisite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Nov 2019
          • 5460

          #396
          Classic
          20250804_130445.jpg

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Voor mij de Dubbele!
        • kelderkastje
          Exquisite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Nov 2019
          • 5460

          #397
          Erg lekker den deze.
          20250808_162153.jpg
          Nu nog een lekkere buurvrouw ...

          Comment

          • Greyvol
            Amazing Grower
            420 MemberLucky Member
            • Dec 2014
            • 4719

            #398
            Mooie basis voor een goeie shandy..
            filedata/fetch?id=1943384&d=1755706106&type=thumb
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Last edited by Greyvol; 20 August 2025, 17:09. Reden: 11%
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Dochterlief vindt de ´rouge´ wel lekker.
          • Hork
            Banned
            Lucky Member
            • Jul 2020
            • 4103

            #399
            Ondanks dat er mais inzit, is dit momenteel mijn favoriete pils. Zolang ik niet meer dan een of twee drink want anders is de liefde gauw gebeurd.
            hj.jpg
            Hertog Jan is van dezelfde eigenaar als Jupiler en Dommelsch en naar verluid geen eigen brouwsel maar een blend van de laatste twee. Dat wil zeggen dat ze Jupiler en Dommelsch bij elkaar gedaan hebben en zo ontstond Hertog Jan.

            Proost!

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Vond de tour een beetje tegenvallen, bekertje bronwater en 2x een slok bier. Dacht dat ik zat naar buiten zou waggelen..

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Dan is er daar het één en ander veranderd.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dat heb je soms in 30 jaar wel eens dat er iets verandert. Zoals een platte buik in een dikke.
          • Takketoelli
            Cronic Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jan 2019
            • 3124

            #400
            Wel ok
            20250822_153610.jpg
            6.0, net iets zwaarder, en dat proef je ook, mede door de tarwe


            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ja koffie is mits goed gezet goed te doen!

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Eerst opstaan, dan plassen, dan koffie. Soms krijg ik een koffie op bed, dan eerst koffie en dan plassen. En dan nog een koffie.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Daar komt je Hollands trekje weer naar boven merk ik.
          • Flip Hasjkip
            Wicked Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Sep 2008
            • 3595

            #401
            image.jpg

            Ik zie weer kaboutertjes..
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment

            • Hork
              Banned
              Lucky Member
              • Jul 2020
              • 4103

              #402
              Het Bolleke blijft hier toch echt wel favoriet na behoorlijk wat Belgische bieren te hebben geproefd. Doordat het zo lekker weg drinkt en geheel anders is dan de wat zwaardere bieren, blijf ik er steeds bij terugkomen.
              IMG_9081.jpg

              Comment

              • kelderkastje
                Exquisite Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Nov 2019
                • 5460

                #403
                Choufke van´t vat!
                20250823_161405.jpg

                Comment

                • Zabuza
                  Bong Master
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2019
                  • 328

                  #404
                  Heel veel water door de filter.

                  20250823_223918.jpg

                  Comment


                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Das een beetje hetzelfde idee denk ik
                    Waarom Zabusa? Merk je verschil in iets?

                  • Zabuza
                    Zabuza commented
                    Editing a comment
                    Qua smaak is er hier een beetje een chloorgebeuren rechtstreeks uit de kraan. Dat is dus al niet meer te proeven na de filters. De rest van het filterproces proef ik niet maar ziet er wel beter uit dan niet filteren. Was het ook moe met flessen te slepen en blijkt tegenwoordig dat die plastics vermijdbaar zijn indien mogelijk. Hieronder de tekst van de leverancier.

                    Uitgebreide filtering door middel van een keramisch voorfilter (0,2 micron) en een meerstappen filter. Hierdoor worden onder andere microplastics, GenX, PFAS, zware metalen, medicijnresten, pesticiden, chloor en hormoonresten voor gemiddeld meer dan 99% uit het water gefilterd.

                    Dus al dat gedoe zit niet meer in het drinkwater na de filter. Heb me er nooit op laten testen. Heb wel het gevoel dat ondanks dat we niet ziek worden van kraanwater zoals op andere plekken dat er wel moderne wereld spul in zit dat ik liever in de filter laat hangen dan in mijn systeem in te voeren. Vandaar gefilterd water.

                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Interessant
                • kelderkastje
                  Exquisite Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Nov 2019
                  • 5460

                  #405
                  Bewaakt door een pluizige woef.
                  20251012_152153.jpg
                  Attached Files

                  Comment


                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    Op zich is blik beter voor het bier. Geen licht, 100% luchtdicht. En je hoeft niet naar de glasbak. 100% recycleerbaar ook. Maar velen hebben het hier emotioneel moeilijk mee.

                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Ja ben ik met je eens. Heineken uit blik smaakt heel anders dan uit de groene flesjes.

                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Foei uit blik. Barbaar
                Bezig...