Wat ligt er op jou bord vanavond?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #2626
    Vaag Remco hierbij dan poging twee.

    Vlaamse Stoverij op Friese wijze.

    Rundvlees van de slagerij, wortel en ui gebakken in roomboter en olijfolie, daarna het rundvlees even stevig aangebakken, vuur zachter gezet en afgeblust met twee Westmalle dubbel. Laurierblad + 2 kruidnagels, tijm opgebonden drie plakken ontbijtboek en drie scheppen mosterd en twee scheppen appelstroop. Op smaak gemaakt met zout en zwarte peper. Uren laten sudderen en nu heb ik er een favoriet bij!

    IMG_9298.jpg

    Zelfgemaakte patat van aardappels voor friet. Voorgebakken op 140 graden, zo'n twee minuten en afgebakken op 180 graden zo'n vier minuten.

    IMG_9300.jpg IMG_9302.jpg

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Hork vroeg naar het klassiek recept en dat moet met de juiste kruiding en bier, waardoor zonder rare overbodige toevoeging en idd een bouillonblokske😋
      Italianen moet je vergeven, te onwetend door hun oa aubergine zooi.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Bouillonblokske? Rundfond.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Voor bouillon blokskes ben ik te decadent en om runderfond te maken te lui. Ik vind zelf overigens dat runderfond beter tot z'n recht komt in een 'vegetarische' tomatensaus. Zo at ik een pasta al pomodoro in Pisa die onovertroffen was!
  • Remco
    Exquisite Grower

    • Jul 2018
    • 7399

    #2627
    Der schiet niet veel meer van over van da vlees , je hebt teveel in den pot geroerd !!

    En heb je de frietjes laten afkoelen tussen de twee bakbeurten in !???!

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Zenuwstuk van't Rund , is het beste voor stoofvlees van te maken !!

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Niets verslaat een pruttelende potje zenuwstuk.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Oké is dat rundvlees zonder vet? De een zegt 'beslist vettig vlees' en de ander 'beslist geen vettig vlees!'
  • kelderkastje
    Exquisite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 5460

    #2628
    GadoGado vandaag. Met kip.
    20221229_180125.jpg
    Goe spul. Indonesische pokebowl variatie.

    Comment

    • Remco
      Exquisite Grower

      • Jul 2018
      • 7399

      #2629
      Te lui om te koken èé

      IMG_5311.jpg

      Remco.

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        maar toch ben ik te lui 😇

      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment
        Schnitzel...
        Das ook 300 jaar geleden.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Remco neem nou een grotere vriezer dan kun je lui zijn en fatsoenlijk eten!!
    • kelderkastje
      Exquisite Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Nov 2019
      • 5460

      #2630
      Toetje:
      20221230_182822.jpg
      Kaneelrolletjes. Cinnamonbuns volgens de dochter. Beide smaken evengoed.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik ook wel, ze kan meteen wel bij me intrekken met zulke kookkunsten!

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        De dochter is veggie/vegan, ik krijg de eerste keus aan kelderkastje der hand te vragen!

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Dacht dat jij paar weekjes terug ruzie met de vrouw had? Is definitieve ruzie geweest dan dat je nu bij hork probeert voor te kruipen!?😜
    • Remco
      Exquisite Grower

      • Jul 2018
      • 7399

      #2631
      Gebraden kip dijen met oosterse groenten meng.
      int zoet - zuur met lang korrelige witte rijst èé



      IMG_6506.jpg​




      Remco.

      Comment

      • Remco
        Exquisite Grower

        • Jul 2018
        • 7399

        #2632

        Purple Punch space cake
        a la Remco's èé



        IMG_6508.jpg​

        10 gr poederdoge Purple Punch als hoofd
        ingrediënt !!



        IMG_6509.jpg​

        + nog wa honing en muizen strontjes om
        het allemaal nog wa zoeter te maken !!

        ​

        IMG_6513.jpg​

        Onderhalf sneetje later en t'is al 00:30 ?

        Ok

        We zen't jaar wèér goed begonnen men eerste
        15 gram van't jaar is al verwerkt !!




        IMG_6519.jpg​

        Oki-Doki t'go allemaal wa trager
        op't moment nog onder half
        sneetje te gaan !!



        IMG_6517.jpg​
        Slaapwel en wèét je nog - Kèép it Grèén !♻️!




        Remco.

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Met verpakking in de magnetron? Had je die cake zeker al op

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          wist ik veel ?

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Hahaha heel herkenbaar
      • Eerstekamerlid
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2013
        • 5066

        #2633
        Doe nou eens een foto van je buik ouwe vreetschuur?
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Met 1 of 2 benen?

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          prothese bij gerekend , is te gevaarlijk om op 1 been op die glazen plaat te springen !!

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          😂😂😂
      • Remco
        Exquisite Grower

        • Jul 2018
        • 7399

        #2634
        Spacecake is de benaming voor een cake-achtig baksel waarin drugs zijn verwerkt. Meestal betreft het marihuana.
        Er zijn diverse recepten in omloop, onder andere op
        basis van wietboter, en ook koekjes of brownies
        waarin drugs zijn verwerkt vallen onder de
        betekenis.
        Wikipedia​

        Comment

        • Italiano
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Jun 2019
          • 279

          #2635
          Vietnamese kip. Zo wat rijst en groente erbij doen.
          Attached Files

          Comment


          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Ja, deze kant op aub
        • Remco
          Exquisite Grower

          • Jul 2018
          • 7399

          #2636
          Overschot van gisteren maar dan zonder kip èé

          IMG_6565.jpg​

          Remco.

          Comment


          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Aij, zonder kip.. valt me tegen Remco
        • Remco
          Exquisite Grower

          • Jul 2018
          • 7399

          #2637

          Wèéral te lui om te koken !èé!
          Tomaten & Mozzarella


          IMG_6612.jpg

          Remco.

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Blaadje basilicum ontbreekt nog.
        • Rietslang
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2015
          • 2171

          #2638
          Lekker knolselderpureetje met room en wa goe bio boere beutre
          Eerst keer dat ik zoiets maak, iets te veel kookvocht en room
          Met een beyond meat - beyond consciousness plantaardige rundsburger

          Deze echt wel als de real deal, en nou nog meatier, lekker sappig, zoete geur van echt gemalen zoogdier en eindelijk nog es wa echte no-meat vleesjus!
          Smakelijk

          20230104_120612.jpg
          Attached Files
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ok rijstepap met nen burger hehe laat het smaken 🍔🍔 dat is eten voor mij , da kan ik opeten zonder men tanden in te doen !🦷🦷!

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Maar runderen zijn toch plantaardig!?

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Die gras eten wel toch?
        • Remco
          Exquisite Grower

          • Jul 2018
          • 7399

          #2639


          Duitse biefstuk met pittige zoete-aardappelpuree
          met gebakken knoflooksperziebonen èé

          IMG_6684.png​
          Remco.

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            756,23 èé

          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Is dat het bedrag wat je voor je pis hebt moeten betalen Deutschland?

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            😠 Is sterker dan me zelf , als ik aan den Duits denk dan komt altijd het getal 756,23 voor men ogen 😠
            😠 het zelfde als ik de deur open doe van mijne auto - Kaboem 756,23 !! 😠
        • Ketelhuis
          Advanced Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Apr 2019
          • 1014

          #2640
          Eerder vanavond:
          kipfilet ingesneden, groene pesto erin met mozzarella,
          daarna dichtgevouwen en bestrooid met pittige kipkruiden.

          17min op 200 graden in de airfryer.

          aardappelkroketten erbij 6ECBFACA-5813-43EC-BE23-7B8F39D94B81.jpg
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment

          Bezig...