Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #1

    Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

    Korting op 420shop
    Het werd al enkele dagen vooraf voorspeld, maar het lijkt er nu toch echt op dat we morgen (28-06-2011) te maken krijgen met noodweer.
    Storm met fikse regenbuien en windvlagen, met zelfs kans op hagel. Het Estofex (wat voor European Storm Forecast Experiment staat) heeft een categorie "2" waarschuwing afgegeven voor Nederland, Belgiƫ en Frankrijk. Deze categorie betekent dat er flinke hagel tot 5 CM doorsnee verwacht kan worden.

    Mocht het noodweer echt zo extreem zijn als nu voorspeld word, dan kunnen de buitenkwekers beter oppassen. Heb je je planten in een pot staan dan zet je deze morgen beter even binnen neer. Staan ze in de volle grond, dan zul je toch iets maken maken om ze onderdak te geven.

    Een gewaarschuwd mens telt voor twee, ook als het morgen uiteindelijk wel meevalt.
    Last edited by Weedy; 27 June 2011, 18:46.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

    Thanks voor jou postje ik ga me voor bereiden
    God was never on your side..

    Comment

    • misto
      Advanced Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2010
      • 1011

      #3
      Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

      mijn weersvoorspelling van vorige week valt een dag later uit ^^



      Voorspelling van morgen;


      nog een extreem kaartje van vorig jaar dat grote gevolgen had



      Last edited by misto; 27 June 2011, 18:30.
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment

      • Weedy
        Ultra Grower
        420 MemberLucky Member
        • Jul 2008
        • 2248

        #4
        Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

        Klopt helemaal, thanks voor de plaatjes Mito!
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        • cannabiscoen
          Retired
          • Mar 2011
          • 159

          #5
          Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

          Het probleem is wel dat er zeer zware windstoten worden verwacht, een afdakje maken kan dus ook problemen opleveren als deze naar beneden stort boven op de ohh zo mooie en kostbare goedjes.

          Comment

          • Weedy
            Ultra Grower
            420 MemberLucky Member
            • Jul 2008
            • 2248

            #6
            Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

            Het moet dan wel een degelijk afdakje worden inderdaad. Echter weet ik - als ik een buitenplant in volle grond had - dat ik toch liever een hokje / afdakje heb dan helemaal niks morgen
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment

            • Modest
              Expert Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2010
              • 1390

              #7
              Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

              De mijn staan in bos, dus kannek er niets aan doen. Maar daar worden ze hard van hehe, ze zullen het wel overleven, no worry's.
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment

              • lordovick
                Senior Stoner
                Member
                • Dec 2010
                • 45

                #8
                Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

                Waar blijft die storm?
                Super schonen dag vandaag tot nu toe...

                Iemand al slecht weer ervaren?

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

                  Nog geen druppel gezien.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Weedy
                    Ultra Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Jul 2008
                    • 2248

                    #10
                    Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

                    "De ANWB heeft de waarschuwing die het eerder op de dag gaf om voor de avondspits te vertrekken ingetrokken, omdat het noodweer pas later op de dag zal losbarsten. "

                    - -

                    "De eerste onweersbuien kwamen dinsdag vroeg over het land. Het is echter nog lang niet gedaan met de buien. In de loop van de middag en avond komen er meer"

                    It's still comin'!
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment

                    • Dissi
                      T.H.C. Master
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2010
                      • 512

                      #11
                      Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

                      Fingers crossed! Moge gaia ons genadig zijn
                      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                      Comment

                      • Weedy
                        Ultra Grower
                        420 MemberLucky Member
                        • Jul 2008
                        • 2248

                        #12
                        Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

                        Zo, we kunnen wel zeggen dat hij nu hier (Midden-oost / Zuid-oost Nederland) op volle sterkte is. Flinke regenbuien, en windvlagen waar je u tegen zegt ;o
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment

                        • misto
                          Advanced Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2010
                          • 1011

                          #13
                          Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

                          inderdaad lekker knallen buiten en binnen een korte periode veel regen.... lokaal wind schade maar hier gelukkig niks!

                          en tot nu toe gelukkig nog geen hagel gezien... fase 1 afgelopen... op naar fase 2!
                          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                          Comment

                          • Dissi
                            T.H.C. Master
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2010
                            • 512

                            #14
                            Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

                            Hier nog niet veel wind. Alleen veel regen + bliksem. Geen hagel gezien.
                            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                            Comment

                            • Weedy
                              Ultra Grower
                              420 MemberLucky Member
                              • Jul 2008
                              • 2248

                              #15
                              Re: Noodweer; Dinsdag 28-06-2011

                              De wind en het onweer zijn hier nu gaan liggen, het regent nog wel goed hier. Ik heb - gelukkig - ook hier geen hagel gezien.

                              Edit; net nadat ik dit typ, hoor ik weer een knal. Onweer is dus nog niet gaan liggen
                              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                              Comment

                              Bezig...