experiment : het off-topic topic

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • moreweed
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Dec 2009
    • 5939

    #151
    Re: experiment : het off-topic topic

    daar heb ik slechts één ding op te zeggen : ...

    -maar dat ben ik nu wel vergeten-
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment

    • moreweed
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2009
      • 5939

      #152
      Re: experiment : het off-topic topic

      ik haat nierstenen

      -maar zo'n opiatenpil doet het prima -al golft mn toetsenbord nu fijn mee op het ritme van de vloer-
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment

      • Xtreme
        Banned
        • Jul 2009
        • 4271

        #153
        Re: experiment : het off-topic topic

        Vandaar dat ik geen spinazie of rabarber meer eet: oxaalzuur bezorgt me niersteen. Moet je ook plassen door een theezeefje om het gruis op te vangen? Sterkte!

        Comment

        • moreweed
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Dec 2009
          • 5939

          #154
          Re: experiment : het off-topic topic

          dat heb ik altijd een beetje onzin gevonden Xtreme, je weet namelijk precies wanneer de brokken eruit komen
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment

          • Xtreme
            Banned
            • Jul 2009
            • 4271

            #155
            Re: experiment : het off-topic topic

            Bij mij waren het geen brokken maar een soort gruis. (onder een microscoop leken het kristallen met allerlei scherpe uitsteeksels). Maar ook niersteen die uit gruis bestaat doet (erg veel) pijn. Ik kreeg overigens geen morfine maar buscopan als medicatie.
            Last edited by Xtreme; 24 January 2012, 07:35.

            Comment

            • moreweed
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Dec 2009
              • 5939

              #156
              Re: experiment : het off-topic topic

              geen pretje in elk geval, de eerste keer dat ik het kreeg wist ik niet wat me overkwam zeg, wat een ontzettende bedoeling. Maar gisteren viel het op zich mee, ik denk omdat ik meteen wist wat er loos was en dus meteen kon handelen. In principe neem ik liever geen morfine (heb daar voor noodgevallen een klein voorraadje van liggen) en neem als alternatief een zetpil diclofenac, dat werkt erg snel. Dan stevig drinken voor het uitplassen, als dat snel lukt geen verdere pijnstilling, lukt het niet dat een opiaatje en voel me dan een geweldige zweefteef Maar zo'n dag kan je dan niet echt produktief meer noemen...
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment

              • Xtreme
                Banned
                • Jul 2009
                • 4271

                #157
                Re: experiment : het off-topic topic

                Ooit was ik bevriend met een -inmiddels lang overleden- ouderwetse plattelandarts. We discussieerden over pijnervaringen. Toen ik aandroeg dat mijn geheugen van pijnervaringen niet op alle gebieden gelijk was -de pijn van een arm- of beenbreuk kon ik me nog voor de geest halen, maar de pijn van niersteen niet (althans ik wist wel dat het ongelofelijk veel pijn deed, maar de soort pijn zat niet meer in mijn "systeem"), zei de plattelandsarts: vandaar dat het menselijk ras nog bestaat. Mensen schijnen de pijnervaring van een uitdrijvingspijn (koliek) snel te vergeten. Een vrouw die ooit een kind heeft gebaard zou zich wel twee keer bedenken om nogmaals seksueel verkeer te willen met in haar geheugen de pijn die ze ervaarde bij de partus.

                Comment

                • belladonna
                  Guru of all Growers
                  Lucky Member
                  • Aug 2008
                  • 10674

                  #158
                  Re: experiment : het off-topic topic

                  Jeetje mina wat een vreemd verhaal.

                  Mn pc is traag of het forum is traag of ik ben gewoon te snel
                  God was never on your side..

                  Comment

                  • moreweed
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2009
                    • 5939

                    #159
                    Re: experiment : het off-topic topic

                    Kan me daar wel wat bij voorstellen ja... herinneren misschien niet direct, maar herkennen van koliekpijn > meteen, dat duurt echt geen minuut voor je weet waar de wind vandaan waait. Even druk zetten op een gebroken been of arm zit eerder in de categorie "directe blackout" , maar goed, dan weet je wel zeker dat het gebroken is
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment

                    • Xtreme
                      Banned
                      • Jul 2009
                      • 4271

                      #160
                      Re: experiment : het off-topic topic

                      Moreweed: zelfs de grootste onbenul -die zelf niersteen heeft gehad- kan de diagnose stellen. Ooit moest ik mijn vrouw die voor de klas stond ophalen vanwege vreselijke pijn in de lendenstreek en drang om te plassen maar niet kunnen plassen: paracetamol hielp echt niet. Huisarts gebeld voor een spoedconsult met mijn lekendiagnose: mijn vrouw heeft niersteen. Dat bleek dus te kloppen. De beste man was heel eerlijk: bij mijn eerste niersteenpatiënt dacht ik in eerste aanleg dat is een vreemde vorm van een hartinfarct. Trouwens, de plattelandarts voornoemd zei toen ik niersteen had: zodra de kolieken minder worden moet je de trap zo snel mogelijk op- en aflopen, net zolang tot je buiten adem bent en vervolgens pak je je crossmotor en ga daar lekker mee tekeer. (en je moet proberen zo snel mogelijk een krat bier leeg te zuipen). Het trappenlopen en het rijden op mijn motor heb ik uiteraard opgevolgd. Alleen het bier heb ik vervangen door Spa. Alleen Spa is overigens al een topic waard. Vroeger zat Spa in een fles met een soort schroefdraad in de hals met een wokkelachtige schroefdop. Wellicht dat onze Vlaamse medeblowers bij hun (groot)ouders te rade kunnen gaan of ze die dwaze flessen zich nog voor de geest kunnen halen.
                      Last edited by Xtreme; 24 January 2012, 18:39.

                      Comment

                      • moreweed
                        Exquisite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2009
                        • 5939

                        #161
                        Re: experiment : het off-topic topic

                        die drukte, bewegingsdrang, niet stil kunnen zitten enzo..dat geeft het weg. Dat heb je niet met hartaanvallen
                        en ik ga dan effe geen dingen doen buiten ijsberen en wachten tot die pillen beginnen te werken. Daar helpt geen wietje of zalfje tegen

                        zo'n spa-fles is een keer ontploft in de handen van een bekende van me.. buiten ergens, in de zon.. ik stond net buiten bereik (de lijn waarmee ik vast zat reikte niet verder
                        ik was 2 en hyperaktief, razendsnel en enorm bijdehand voor mn leeftijd, vandaar
                        die lijn met een haring in de grond: 5-15m speelruimte afhankelijk waar we waren, ik weet het nog precies.
                        Last edited by moreweed; 24 January 2012, 19:31.
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment

                        • Blani
                          Ultra Grower
                          • Jun 2011
                          • 2004

                          #162
                          Re: experiment : het off-topic topic

                          "ik was 2 en hyperaktief, razendsnel en enorm bijdehand voor mn leeftijd, vandaar die lijn met een haring in de grond"...

                          Nou snap ik 't! Je bent een hond! Vandaar dat ik je graag mag!

                          Je bent blijkbaar wel een supergetrainde hasj-hond: Je kan het niet alleen vinden, maar ook nog draaien en roken. Braaf beest!

                          Ik heb zelf nog eens morfine geslikt bij vreselijke kiespijn. Het hielp, maar ik vond het verder vreselijk spul. Ik kon prima slapen, maar moest wel 5 keer m'n bed uit om te pissen. Ging dan warm mijn bed uit, en kwam een minuut later terug alsof ik bevroren was: Shakend van de kou, verkleumd tot op het bot. Niks geen leuke euforie of hallucinaties: Alleen maar geen pijn en een rotgevoel. Beeehhhh.

                          Comment

                          • moreweed
                            Exquisite Grower
                            MemberLucky Member
                            • Dec 2009
                            • 5939

                            #163
                            Re: experiment : het off-topic topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Blani
                            Je bent blijkbaar wel een supergetrainde hasj-hond: Je kan het niet alleen vinden, maar ook nog draaien en roken. Braaf beest!
                            pff, was het maar waar. minimaal twee x per week 'n agentenbeentje wippen...waar kan ik tekenen ?

                            als reincarnatie bestaat kom ik graag terug als drietenige luiaard in artis, of als rammelaar in de konijnefokkerij hierachter

                            Oorspronkelijk geplaatst door Blani
                            Niks geen leuke euforie of hallucinaties: Alleen maar geen pijn en een rotgevoel. Beeehhhh.
                            Tsja, zijn dingen met een ander doel dan amusementswaarde, maar die kan je wel een beetje opkrikken door de juiste soort / mix natuurlijk
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment

                            • Blani
                              Ultra Grower
                              • Jun 2011
                              • 2004

                              #164
                              Re: experiment : het off-topic topic

                              Ik ben erachter!

                              In klassieke mechanica heeft een bewegend voorwerp een energie van massa*snelheidkwadraat, oftwel E=mv2.
                              Volgens Einstein hebben dingen altijd dezelfde snelheid in het vierdimensionale tijdruimtecontinuum. Heeft een voorwerp geen snelheid in de ruimte, dan wel in de tijd, en andersom. De snelheid is altijd de lichtsnelheid c, dus de energie van ieder voorwerp, onafhankelijk van snelheid, is altijd mc2.

                              En daar heb ik 30 jaar naar gezocht...

                              Comment

                              • moreweed
                                Exquisite Grower
                                MemberLucky Member
                                • Dec 2009
                                • 5939

                                #165
                                Re: experiment : het off-topic topic

                                who cares about speed when strings...

                                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                                Comment

                                Bezig...