Winterknutsels

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #16
    Re: Winterknutsels

    Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
    [...]Oja mijn man zegt !!! Cupje = 1 kopje maakt niet uit wat voor kopje als je maar het zelfde kopje gebruikt[...]
    Dat zou inderdaad mooi zijn, als dan zo'n buitenlands recept niet half vertaald wordt naar het Nederlands.
    Dan zouden alle ingrediƫnten met "Cup eenheid" moeten staan, dan is de cup ook een echte eenheid.

    In Nederland gebruiken we daar grammen voor. Dat is een echte eenheid.

    In dit recept staan er cups, theelepels, en aantallen bij elkaar gebruikt.
    De eenheid cup ken ik niet, dus vandaar mijn logische vraag, hoeveel is een cup, zodat ik alles kan (moet) omrekenen.
    Als het hele recept gewoon netjes vertaald was in grammen was het makkelijker geweest.

    Een theelepel past bij mij ook echt geen 5 ml in.
    Ik vind dat je dan gewoon 5ml in dat recept moet zetten, want ik heb andere theelepeltjes dan de buurvrouw.
    Mgoe, da's mijn mening dan eh.

    QPotZ.jpg
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Stemma
      Exquisite Grower
      420 Member
      • Mar 2014
      • 7415

      #17
      Re: Winterknutsels

      He, was je ook aan het knutselen geweest met bloempotten ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment

      • Kwasimodo
        Grower
        Nieuw Lid
        • Jul 2014
        • 688

        #18
        Re: Winterknutsels

        Oorspronkelijk geplaatst door Urban alien
        uhhhhhh? cup D?
        Ik heb geen verstand van cups, vandaar dat ik probeer te visualiseren.
        - meloenen: F-cup;
        - pomodori's: E-cup;
        - grapefruits: D-cup;
        - appels: C-cup;
        - eieren: B-cup;
        - gebakken eieren; A-cup.

        Maar ik heb wel eens een "one night stand" gehad met een dame met een C-cup, waarvan de borsten niet op een appel leken maar op een peer.
        Last edited by Kwasimodo; 10 November 2014, 11:01.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #19
          Re: Winterknutsels

          Wau Q wat een leuk bloem pot kacheltje heb je gemaakt.
          heb jij de potten geverf ? en ruik je dat niet als je het kaarsje aan steek?

          Ik heb zo goed ik kan recept vertaal naar Nl en je zal het er mee moeten doen ben blij da je mn Nl kan lezen
          God was never on your side..

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #20
            Re: Winterknutsels

            @ Kwasimodo, ik heb toch wat vragen bij deze indeling...

            De pomodori die ik ken zijn kleiner dan een appel ?
            Meloen, galia of watermeloen ?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • belladonna
              Guru of all Growers
              Lucky Member
              • Aug 2008
              • 10674

              #21
              Re: Winterknutsels


              Gesso is een soort primer die je op allerlei oppervlaktes kan aanbrengen zodat de verf niet wordt opgezogen of afgestoten door het oppervlakte.
              Gesso is niet doorzichtig. Gesso is wit en droogt ook wit op.

              Wat kan je met gesso?

              Gesso kan je aanbrengen op canvas, hout, glas, maar ook metaal.
              Door gesso op bijvoorbeeld glas aan te brengen, kan je vervolgens met gewone acrylverf er overheen schilderen.

              Waar haal je gesso : Bij de acktion
              God was never on your side..

              Comment

              • Kwasimodo
                Grower
                Nieuw Lid
                • Jul 2014
                • 688

                #22
                Re: Winterknutsels

                Wat is jouw maat?
                Een amoureuze slipper ga ik nooit uit de weg.

                Wellicht heb ik het mis, maar bij Appie Hein, heb ik afgelopen weekend een pomodori gekocht, die significant groter was dan een appel.
                Last edited by Kwasimodo; 10 November 2014, 11:37.
                [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #23
                  Re: Winterknutsels

                  Een monogame cup E...
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  • Kwasimodo
                    Grower
                    Nieuw Lid
                    • Jul 2014
                    • 688

                    #24
                    Re: Winterknutsels

                    Het was maar een triviale opmerking.
                    Sinds ik 40 jaar geleden mijn vrouw leerde kennen, ben ik een monogaam manneke.
                    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                    Comment

                    • batmeid
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2012
                      • 1317

                      #25
                      Re: Winterknutsels

                      Komaan nu weer knutselen hĆØ! Al die amoureuse escapades
                      sigpic it is just a flower

                      Comment

                      • Kwasimodo
                        Grower
                        Nieuw Lid
                        • Jul 2014
                        • 688

                        #26
                        Re: Winterknutsels

                        Naar ik aanneem, ben je niet jaloers.

                        Want daartoe bestaat geen enkele reden.

                        Welke vrouw zit er nu te wachten op een 65 jarige "oerhippy", die is blijven hangen in "The Rolling Stones", "The Doors", "Greatfull Death" en protest songs van Donovan, Bob Dylon en Barry McGuire (Eve of disrtruction, zou een ieder moeten horen)- of de verhalende songs van Artow Guthrie, zoals Allice's restaurant.

                        Ik denk bij voortduring na en ben altijd bereid om van gedachten te wisselen.

                        Mijn standpunten worden door niet iedereen gedeeld.

                        Echter, in mijn ogen- ongefundeerde aannames dat ik een racist zou zijn, dat ik een nazi ben en dat ik als een olifant in een porseleinkast te keer ga, weerspreek ik.

                        Met een ieder ben ik bereid daar van gedachten over te wisselen, maar daartoe behoud ik een voorbehoud: ik vind het volstrekt onacceptabel dat wie dan ook, die zich kan vinden in mijn gedachtegoed, wordt aangemerkt als een kontenkruiper.

                        Ik hoef me -naar mijn oordeel- tegen niemand te verdedigen: maar zodra iemand en welke aard of vorm dan ook mensen naar beneden probeert te halen die mijn gedachtegoed steunen, dan zal het me niet weerhouden, het voetstuk waarop hij zich heeft geplaatst, nog sneller dan de Berlijnse Muur, af te breken.
                        Last edited by Kwasimodo; 10 November 2014, 15:17.
                        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                        Comment

                        • belladonna
                          Guru of all Growers
                          Lucky Member
                          • Aug 2008
                          • 10674

                          #27
                          Re: Winterknutsels

                          Ik wil niet vervelend doe maar tis een KNUTSEL topic geen discussie topic
                          Dus Kwasimodo kom maar met je knutsel voor de dag.
                          P.s Stemma Knutsels graag
                          Last edited by belladonna; 10 November 2014, 15:36.
                          God was never on your side..

                          Comment

                          • grinderke
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jul 2014
                            • 974

                            #28
                            Re: Winterknutsels

                            Of een 4 pagina durende uitleg waarom je niet knutselt
                            Als we dat nu niet eens interessant zouden vinden

                            Comment

                            • batmeid
                              Expert Grower
                              MemberLucky Member
                              • Oct 2012
                              • 1317

                              #29
                              Re: Winterknutsels

                              Feit dingen die niet interessant zijn lees je niet.
                              Kom kinders niet kibbelen maar knutselen!
                              sigpic it is just a flower

                              Comment

                              • Jointjedraaien
                                Admin
                                Admin
                                • Oct 2007
                                • 4362

                                #30
                                Re: Winterknutsels

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo
                                Het was maar een triviale opmerking.
                                Sinds ik 40 jaar geleden mijn vrouw leerde kennen, ben ik een monogaam manneke.
                                On topic Kwasimodo, niemand heeft gevraagd naar je "one night stands" of wat je verder in je leven hebt afgeknutseld met appels of peren .

                                Ik heb zelf 2 linker handen, maar mijn vriendin houdt wel van knutselen en ze vond je topic leuk Bella.
                                Ze is zelf van plan iets soortgelijks als dit te maken:


                                roomed-wasknijperlamp-crea_re_studio-6.jpg
                                Veel gestelde vragen over het forum

                                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                                Comment

                                Bezig...