Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betaalbare ph meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Betaalbare ph meter

    Korting op 420shop
    Waar kan ik een betaalbaar model vinden dat goede accuratie heeft.

    Heb 1 maal op ali besteld - kapot aangekomen na 4 weken
    Daarna strips besteld op amazon - na 3 weken gezever dat de douna het pakketje tegengehouden heeft

    Heb het wat gehad met die onozele online platformen. Altijd zever.

    Ik hoop dat jullie ergens een bestbuy plaatsje voor me kunnen aanvinken en van een merk met een keuring van hun producten.

    Thanks


    Tevens ph weet ik dat het 6.5-7 best is. Maar hoe zit het met EC. Ik hoor dat ook vaak terugkomen maar wat moet je daar juist mee? Waarvoor dient het?

    #2
    https://www.conrad.nl/nl/p/voltcraft...er-101145.html

    Af en toe in de aanbieding, heb hem voor € 41 zelf.

    Meteen uit de doos gaf hij 6,99 en 4,01 aan op ijkvloeistof van 7 en 4. Na enkele maanden nog steeds binnen 0,05 daarvan. Auto temperatuur correctie. Hoge precisie in het meetbereik dat interessant is voor de kweker. Tweepunts ijking. Optioneel sonde voor vaste stof verkrijgbaar.

    Zou never nooit weer een ph pen kopen. Heb een milwaukee. Niet waterdicht op onderste 2cm na, Geen temperatuur correctie. Geklieder met kcl bewaarvloeistof in de dop. Wijkt na paar dagen alweer af, etc.

    Mijn ervaring tot nu met meters is goedkoop is duurkoop. Al is € 41 ook niet duur voor wat je krijgt.

    Comment


      #3
      Adwa is goed maar ook ni goedkoop. Ec bij plagron bv. Loopt van 1.2 in de groei naar 2.0 eind bloei. Verhoogt naarmate je voeding bijvoegt.
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #4
        De PH is best belangrijk gedurende je kweek, ik zou daar niet op bezuinigen en zeker niet op Ali kopen. Mijn advies is koop er eentje met:

        - een automatische kalibratie ipv met een schroefje (die kalibreer je altijd maar op 1 punt)
        - temperatuur compensatie
        - en een waterdichte.

        Wees ook zuinig met je meter, spoel het altijd goed af en gebruik kcl bewaarvloeistof, en ijk de meter iedere 4-5 weken.

        Voor rond de €50,- heb je al een goeie PH meter
        No Mercy Supply - No Mercy Shop

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Onderschrijf het volledig. Die ik heb gelinkt heeft ook tweepunts ijking, met 2 schroefjes. CAL 7 en CAL 4. Op zich wel onhandiger dan automatisch, maar klein voordeel is dat je schroefje van cal 7 ook kan gebruiken voor een éénpunts ijking met een ijkvloeistof met een andere ph dan 7.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ijken hoeft niet elke 5 weken, gewoon effe kijken of je kraanwater nog de juiste waardes heeft.

          Bluelab is goed, al jaren niet geijkt.

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Ja klopt ook, en 1x gebruikte ijkvloeistof rustig nog een paar gebruiken. Gebruik er goed afsluitbare kleine zwart wit potjes voor.

        #5
        God toch wel duur spul allemaal voor een hele setup... zucht.

        Kan het ook zonder als je je kraanwater 24 uur laat ademen? Wat dan? Wat minder opbrengst uit je grow?

        Comment


        • Jefkewiltnogs
          Jefkewiltnogs commented
          Editing a comment
          Wesley pipes Zie hier het infofiche van ons kraanwater, iemand raadde me aan het dagje te laten staan omwille van chlorine.
          https://www.pidpa.be/sites/default/f...20HD%20Mol.pdf

        • Jefkewiltnogs
          Jefkewiltnogs commented
          Editing a comment
          Snuitje toffe madam, is wel iets van aan. Alleen zal menig leek het niet helemaal snappen. Toch beetje nuchter blijven over psychosomatische positiviteit. Wetenschappelijk bewezen dat als je gelooft dat je gezond bent ook je lichaam zo geneigd geraakt.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dan moet je wel afzuren kan veel verhogen bij dagje laten staan , kgeef liever direct en zonder dan. Chlorine weet ik niet veel van maar is denkelijk verwaarloosbaar in die dosis, en niet schadelijk voor mens plant of dier... maar kan er naast zitten ook hoor.

        #6
        Je kan ook overwegen met biologische voeding (biobizz) te kweken dan hoef je de PH niet te meten.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Belgie hier hoor, en veelvuldig gemeten vooraleer ik zei dat het niet meer nodig was. Vorig huis was het 8.3 en moest ik wel afzuren.

          Regenwater is soms maar 5, maar dat is iets dat ik niet kan uitleggen. Met regenwater en voeding 5ph , en toch doen de planten het goed erop.

        • Jefkewiltnogs
          Jefkewiltnogs commented
          Editing a comment
          Wesley pipes ook van belgie.

          Euhm mss half half doen, half regenwater half kraanwater. Kraanwater is hier aan de hoge kant, als regenwater dan aan de lage kant is dan balanceer dit elkaar?

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ph is zeker ni onbelangrijk , mengen zou ik dan ook niet doen. Je kan wel teststrips voor zwembaden vinden in de hubo. Om te weten of je tussen de 6 en 7 zit dacht ik. 0,1 is al 10x zuurder of basischer. Ofwel enkel regenwater, ofwel kraanwater mits afmeten.
      Bezig...
      X