Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hergebruikte grond opnieuw hydrateren, hoe doen we dat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hergebruikte grond opnieuw hydrateren, hoe doen we dat?

    Korting op 420shop
    Groei Kamer dicht gedaan en buiten gaan kweken, nu wil ik weer binnen beginnen en het is zo droog als wat.
    Hoe dit opnieuw weer kweekbaar te maken?
    Afdekken en een bak water erin gooien, nouja, eerst bak water en dan afdekken
    filedata/fetch?id=1767817&d=1670861931&type=thumb
    Iemand nog tips?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    #2
    Sannie heeft of had daar goed organisch spul voor als oppervlaktespanningsbrekersding:
    product-foto-5.jpgSannie's Yucca!
    best 1ml/L respecteren !!
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gewoon groene zeep gebruiken.

      Druppie is genoeg.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Of drupje dreft . Zou zelfs hardnekkig zaad doen kiemen las ik eens hier of elders...

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bedoel je geen waterstofperoxide?

    #3
    druppel dreft in een plantenspuit en spuiten maar,daarna maskertje op en omwoelen,en weer zeiknat spuiten
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #4
      Goeie tips!
      thanx kweekmaatjes, mondkapjes is een strak plan. Lamp leg ik wel even op een andere kamer dan.

      En sproeien met zeep met wat neemolie erin ga ik doen. Ik wil nog wel de bak kunnen afdekken met iets, alleen vandaag een waterlek ontdekt in de Keuken afzuig koof die ik zelf vorig jaar gemaakt heb. Zul je net zien hé

      Dus dat gaat nu even voor, koof ligt al open en water komt van boven, denk condens van de cv afvoer. In die koof komt ook de afzuiglucht van de growroom. Ik heb dus nu de mogelijkheid om afvoerlucht van de growroom de keuken in te sturen? Geen idee of dat iets is, maar het kan nu.. normaal gaat die afvoerlucht via de badkamer naar buiten.

      word vervolgd, heb twee zakken potgrond gehaald en een zak zilverzand om het af te toppen, tegen beesjes
      zag ook dat de leds de hele nacht nagloeien als de lamp uit staat, hou me wel bezig zo..

      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat is lekstroom, effe stekker of schakelklok omdraaien.

        Krijg je wel vochtige lucht met groene geur in de keuken.

        Neemolie zou ook met groene zeep moeten, geen chemo shit in de bak toch!?

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Ja groenezeep met neemolie
        Inderdaad niks chemisch, afvoer is na de koolstoffilter, zou moeten kunnen. Heb nu afsluitbare roosters en meteen een secret wiet potjes plaats, net als Dexter. Bedankt voor de stekker tips, morgen proberen. Baasje gaat knock-out

      #5
      Hendig..

      filedata/fetch?id=1768436&d=1671049797&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #6
        69F8E907-AE89-4608-809F-B151AC378B44.jpg
         
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #7
          Ik maak zelf de hergebruikte grond wat los bovenin en dan langs boven inwateren met 10% van de pot inhoud. Zooi in de grond tegen beestjes kan nooit goed zijn voor de planten, liever een cm of 3 metselzand op de toplaag kiepen. Bij voorkeur al een week of twee voorafgaand aan de kweek. Dan sterven alle beestjes die daarmee bedekt worden zodat je de cyclus doorbreekt!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Thanx kerel! 10% om het in te wateren, en heb al 25 kilo zilverzand gehaald. Tja, ik vind het ook wat, heb neemolie maar ook bacteriën en samen erin gooien lijkt me inderdaad niet slim. de neemolie gebruik ik dan nu niet. Wel een beetje groenezeep natuurlijk. En een watervat maken met de bacterial erin met pompje, heb ik al liggen, en ook een vijverzijl om de bak af te dekken. Kom drie schroefjes tekort, op en neer naar de bouwmarkt heb ik zo’n hekel aan.. van die kleine kutschroefjes die niemand in huis heeft, had er al vijf gevonden, Maargoed. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggghhhhhhhhhhhhhhhh..

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Groene zeep is niet nodig, gewoon de bovenkant losmaken met je handen is voldoende. Het enige dat je aan die hergebruikte grond hoeft toe te voegen is maerl, ongeveer een eetlepel per plant. Kan je ook meegeven met het voedingswater de eerste keer dat je inwatert.

          #8
          De grond aangevuld met 80 liter grond en 45 liter water gebruikt zonder zeep, maar met bacterial van No mercy en rootjuice 1 cc per liter. Flink omgewoeld, pak bentoniet is erin gegaan en een zak perlite. De grond voelt niet nat aan maar is wel mooi donker en luchtig geworden. Ik kan knijpen wat ik wil, maar er komt geen druppel uit een handje grond. Minder vochtig als ik gewent ben, maar even kijken wat de tensiometers gaan vertellen.
          filedata/fetch?id=1771369&d=1672152504&type=thumb filedata/fetch?id=1771370&d=1672152665&type=thumb
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.
          Last edited by Greyvol; 27 December 2022, 14:51. Reden: Tensiometers staan er net in, kijk over een uur nog eens
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dat is inmiddels 3 uur geleden.

            Je bent het vergeten hè!?

          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Oja, wel wezen kijken, iets van 77 en de andere 130
            Hahaha zat al aan de sjerrie met wat hash en dan weet je het wel, of even niet meer

          #9
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ed-lucky-queen

          Voor de liefhebbers..
          Last edited by Greyvol; 28 December 2022, 08:49. Reden: Hier gaat het geneuzel verder
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #10
            Volgende keer dus meer water gebruiken met inwateren en meer klei toevoegen (30 a 40 % gewoon klei uit de polder jonguh!)
            en meteen het witte zand en niet te vergeten zaai en stek grond gebruiken voor het kiemen van de groenten ipv meteen in die bak
            (meer een Reminder to self)
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Of neem granulaat, inderdaad goed plan

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Waarom zo'n diepe bak? Je kan al volstaan met 20-30 cm diepte en dan heb je al die nadelen ook niet die je nu had. Gewoon arme grond pakken en lekker mineraal voeden of als je bio wilt pak je Biobizz.

              Voed op maat en niet op reservaat.

              Ik kweek overigens al vijf jaar op dezelfde grond. Ooit gekocht bij de Welkoop. Geen zin om met die zware potten aarde te sjouwen.

            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              60 planten en 300 liter is maar 5 liter voor de plant
          Bezig...
          X