Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hier vind je een voeding calculator voor Canna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding: hier vind je een voeding calculator voor Canna

    Korting op 420shop
    Beste medekweker



    Heel veel mensen gebruiken de voeding-lijn van Canna. En terecht, want het is een perfect product naar mijn bescheiden mening. Hoewel Canna perfecte hulpmiddelen verschaft om een stabiel voedingspatroon voor de planten aan te houden, zie je toch vaak dat mensen vragen stellen over de dosering van Canna producten. Ik wil hier dus even vermelden (vooral voor beginnende kwekers) dat er een heel handige calculator op de site van Canna staat. Onderin deze tutorial vind je de URL.

    Wanneer je de link opent, kom je in dit scherm:
    1.jpg


    Vul de calculator volledig in.
    2.jpg


    Denk er aan de juiste waarde in te geven bij Nr4
    3.jpg


    Mischien wel handig als ondersteuning of richtlijn. Het blijft natuurlijk belangrijk om naar de planten te blijven kijken. worden de bladeren lichter van kleur, dan kan je er van uit gaan datje toch wat meer voeding mag gaan geven. worden de bladeren donker, dan moet je voeding minderen. Ook het omkrullen van de zijkant van de bladeren duid op voeding teveel. Daarmee bedoel ik dat de bladeren zich dicht krullen.

    Het is altijd leuk als mensen nog aanvullingen hebben dat even te vermelden. tekenen van over of ondervoeding of andere calculators als die bestaan.



    dit is dan het uiteindelijke resultaat:
    44.jpg


    als dat niet duidelijk is....... toch maar beter een andere hobby zoeken dan










    URL:
    http://osp.canna.nl/growguide
    Last edited by fastlurner; 11 February 2010, 15:21.

    #2
    Re: hier vind je een voeding calculator voor Canna

    Duidelijke post

    Gaat zeker mensen helpen...

    Comment


      #3
      Re: hier vind je een voeding calculator voor Canna

      Mooie info thx, zullen veel leden iets aan hebben!

      Grtz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: hier vind je een voeding calculator voor Canna

        Ik zou hem niet aanhouden meet maar eens als je volgens het schema van canna werk is veelst te zwaar voeden .

        Ik heb er mee gekweekt en gaf de helft is meer als genoeg dus als je geen meters heb neem een halve dosis.

        Greetz GG

        Comment


          #5
          Re: hier vind je een voeding calculator voor Canna

          Op lightmix? Met zwaar bemeste aarde misschien.
          Beetje rustig opvoeren de voeding en na een aantal dagen goed checken hoe de planten reageren.
          Ik denk dat deze calculator ook iets meer richting stekken gaat, die zijn meestal van de sterkere moederplanten gehaald en kunnen die dosis op lichte aarde makkelijk hebben naar mijn ervaring.

          edit:
          Ook als je 1 meter plant in 30 liter hebt is dat weer een ander verhaal dan dat je 0.75 meter plant in 11 liter hebt.
          Hoe kleiner je potten zijn, des te meer "jij" voor moedertje natuur moet gaan spelen. Hoewel als ik die fles openmaak en ruik...no way "natuur", komt nooit in de buurt van biologische echte aarde.

          Last edited by heaven; 5 April 2010, 20:53.

          Comment


            #6
            Re: hier vind je een voeding calculator voor Canna

            hmzzz..ik heb ook gemerkt dat de hoeveelheden die Canna graag ziet aan de hoge kant zijn. Ook ik kom ongeveer uit op 50% van de door hen aanbevolen waardes vooral als je op aarde groeit. Heb wel alles is mooie grote potten staan en dat scheelt ook.
            Verder..bij elke nieuwe voeding aanmaak meten..EC en Ph en dan ook nog eens een klein uurtje NA het geven van water + voeding na meten van Ph in de aarde zelf.
            Voedings schema's zijn leuk maar meten is weten!

            Comment


              #7
              Re: hier vind je een voeding calculator voor Canna

              is dit voor zowel buiten als voor binnen?
              dig a hole, plant a seed, wait for rain and wish for weed..

              Comment

              Bezig...
              X