Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verpotten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Verpotten

    ik zit helemaal te shaken

    je hebt helemaal gelijk Deerriz.

    en als ik nauw een plant uit de tuin in een pot zet, hoe heet dat dan?

    @Captain hou jezelf onder controle...
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #17
      Re: Verpotten

      ik heb deze gezien maar nog nooit gebruikt, maar is het bij deze bakjes niet zo dat kapotgaan weken door nattigheid of dat de wortels er niet doorheen komen?? nogmaals heb het nooit gebruikt maar lijkt me wel iets handigs om te gebruiken maar zit dus met die 2 vragen in mijn hoofd
      Oorspronkelijk geplaatst door ama View Post
      lekker duidelijk
      Ja inderdaad die cocospotjes zijn handiger...

      Comment


        #18
        Re: Verpotten

        Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
        ik zit helemaal te shaken

        je hebt helemaal gelijk Deerriz.

        en als ik nauw een plant uit de tuin in een pot zet, hoe heet dat dan?

        @Captain hou jezelf onder controle...
        Dat is dan uitplanten, Silas

        Comment


          #19
          Re: Verpotten

          Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
          ik zit helemaal te shaken

          je hebt helemaal gelijk Deerriz.

          en als ik nauw een plant uit de tuin in een pot zet, hoe heet dat dan?

          @Captain hou jezelf onder controle...
          Wat bedoel je?

          Comment


            #20
            Re: Verpotten

            Goede post!

            Persoonlijk wil ik er nog aan toevoegen dat ivm met wortelschade je de wortels beslist niet direct in een rijke bodem zet en ook geen vloeibare mest.

            Persoonlijk adviseer ik gecomposteerde cocosvezels te gebruiken boven op je nieuwe bodem en om de potten mee af te vullen.

            Comment


              #21
              Re: Verpotten

              Kleine verpottip nog. Voordat je de pot op de kop draait "rol" je de pot. Door met een rolbeweging met je handen tegen de zijkanten van je pot te drukken komt de kluit van de zijkant van ja pot los en kun je de pot veel makkelijker van de kluit halen.

              Een andere methode:

              Als je start potje is vol geworteld knip je de bodem uit je start potje. Best gaat dit met dunne wegwerppotjes. Gebruik je stevigere potten (bijvoorbeeld bij een tweede overpot) zaag dan van te voren de zijkant van je pot, vlak boven de bodem, met een ijzerzaag in zodat de bodem op nog maar drie plekken met een paar cm aan de rest van de pot zit. Als je dan later de bodem eruit wil halen hoef je enkel nog deze drie kleine stukjes door te knippen, zagen.

              Nu zet je die pot, zonder bodem gewoon in de twee maal zo grote pot. Je kunt er voor kiezen om de eerste pot met zijkant en al helemaal in de grotere pot te zetten en de rest opvullen met verse aarde of je vult de nieuwe pot geheel met aarde en zet de eerste pot, zonder bodem gewoon bovenop de geheel gevulde grotere pot. Dit kost je wel wat hoogte maar het voordeel is dat je nu in je onderste pot gemakkelijk kunt water geven zonder dat je de ballaststoffen, die de plant nu dus nog steeds in de bovenste pot afzet, weer mee naar onder spoelt.

              Comment


                #22
                Re: Verpotten

                Oorspronkelijk geplaatst door Ikke010 View Post
                ik heb deze gezien maar nog nooit gebruikt, maar is het bij deze bakjes niet zo dat kapotgaan weken door nattigheid of dat de wortels er niet doorheen komen?? nogmaals heb het nooit gebruikt maar lijkt me wel iets handigs om te gebruiken maar zit dus met die 2 vragen in mijn hoofd
                Je moet ze idd niet al te vochtig maken, maar ze kunnen wel veel hebben hoor. Het is toch ook de bedoeling dat de wortels er door groeien

                Comment


                  #23
                  Re: Verpotten

                  hallo,

                  ik wou ff vragen tot wanneer je je plant mag 'overpotten' ?
                  of mag je dit altijd doen als het moet
                  heb er nu 3 staan maar ik heb de indruk dat men grond toch niet zo goed is(krimpt)....

                  grtz

                  Comment


                    #24
                    Re: Verpotten

                    in feite wel antwerpsmoker, maar je doet het beter voor ze in bloei gaan, of wanneer je tekenen ziet van voorbloei bij regulier zaad, maar niet als ze in volle bloei gaan...

                    Comment


                      #25
                      Re: Verpotten

                      dan is het bij mij al te laat

                      staan nu toch al netjes in bloei zoals je weet

                      grtz

                      Comment


                        #26
                        Re: Verpotten

                        Mooi man kort en goed samengevat pluspuntje waaard van me !
                        Geen woorden meer voor zinnen!

                        Comment


                          #27
                          Re: Verpotten

                          @ricoo: zucht .. nu ben ik niet de persoon om te beginnen schelden maar dit is je reinste onzin in een onzin topic .. ga heidi aan zee lezen!

                          Comment

                          Bezig...
                          X