Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik heb zelf een 400 wat lamp en daaronder kun je met gemak 4 planten groot trekken.
    lichtcyclus die ik altijd heb gehanteerd was 3 weken 18/6, dan 7 weken 12/12.
    Maar nu heeft me iemand de volgende cyclus aanbevolen, 3 wk 18/6, 1 wk 14/10, 1 wk 12/12, enkele dagen 10/14 en dan de rest nog maar 8 uren licht aan.
    Ook wist deze man mij te vertellen dat indien de pot eenmaal helemaal droog heeft gestaan dat de kans groot is dat de grond "verturft", en zodiende geen water meer opneemt. Dus te herkennen aan het feit dat zodra men water toevoegd, het er bijna meteen aan onderzijde weer wegloopt.
    Dus geregeld voldoende water geven. Het teveel aan water loopt vanonderen gewoon weg. Bijvoeden met mate en nameten van EC waardes.
    Had NLX in de bloei staan toen die man het zei en heb vervolgens de lichtcyclus langzaam verlaagd naar 8 uren en heb bijvoeden gereduceerd.
    Plantjes zijn inmiddels geoogst en opbrengst is enorm.
    Moet er wel bijvertellen dat deze plantjes eerst langere tijd buiten hebben doorgebracht.
    Heb inmiddels zaden besteld en ga weer een nieuwe binnenkweek starten met de nieuw opgedane kennis.

    Comment


      #17
      wzazeeeeeeeeeeeeeee

      Comment


        #18
        Re: Enkele tips

        wortels hebben ook lucht nodig niet alleen water teveel water en je wortels verzuipen
        o ja hint ? kun jij drinken en slapen tegelijk ? planten ook niet! (of weinig ) sonde van je voeding
        til je potten ieder x even op dan voel je van zelf of ze water nodig hebben
        door veel te lezen kun je heel veel leren hier op deze site .
        groetjes ikkuh

        Comment

        Bezig...
        X