Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

100% vrouwelijke zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietzaden: 100% vrouwelijke zaden

    Korting op 420shop
    Buitenkwekers

    In tegenstelling tot binnenkwekers kweken buitenkwekers daarentegen behoorlijk veel uit zaden. Dat is ook niet voor niets, want we moeten er natuurlijk wel van op aan kunnen dat de buitenplanten ook daadwerkelijk vroeg beginnen te bloeien in de buitenlucht, want anders wordt de kans op succes wel erg klein. Dat is bij het in de buitenlucht kweken met aangeschafte stekken vaak al een stuk lastiger, omdat de bloeiperiode dan nog wel eens vrij laat wil beginnen. De stekken zijn immers vaak uit binnenkweekruimten afkomstig, waardoor ze aan geheel andere omstandigheden gewend zijn. Daarbij komt nog dat wanneer je bijna een jaar lang in de buitenlucht kweekt, je ook wel hoopt op een mooi en goed uitziend smakelijk soortje. Kortom liever wat meer kosten aan zeer goede zaden, dan een paar goedkope stekken, waarvan je maar moet hopen dat er iets van terecht komt. Als ik kijk naar mijn eigen succesvolle jaren in de buitenlucht, dan moet ik toch wel eerlijk toegeven dat dat vrijwel altijd met voor de buitenteelt geschikte zaden is geweest, tis maar een tip.
    Hier een top van een Haze kruising. De lange, dunne bloemtrossen zijn overduidelijk herkenbaarRassen

    Binnenkweker

    Voordat je als binnenkweker meteen hals over de kop allerlei zaden gaat aanschaffen, is het verstandig eerst naar de mogelijkheden te kijken. Kortom, wanneer je als beginnende kweker meteen een moeilijk te kweken marihuanasoort uitkiest, is de kans op succes een stuk kleiner en dat is niet echt bevorderlijk voor de motivatie. Lees daarom eerst altijd even goed de omschrijving op de verpakking van de zaden of in de folder of vraag de zadenleverancier of growshophouder om advies. Let daarbij vooral op punten als de duur van de bloeiperiode, of het een kleine of grote opbrenger is en misschien nog wel het belangrijkste of de plant gemakkelijk te kweken is of juist voor de meer gevorderde kweker bestemd is. De ene marihuanasoort is namelijk veel gevoeliger voor bijvoorbeeld schommelingen in de EC-waarde van het voedingswater en het substraat dan anderen, waardoor de kans op overbemesting bij een gevoelig ras een stuk groter kan zijn. Ook zal je merken dat de ene marihuanasoort veel meer bladeren produceert dan de andere. Hoewel het vaak zo is dat marihuanaplanten die veel bladeren produceren gemakkelijker te kweken zijn, maken de vele bladeren de oogst een hels karwei.
    Soort

    Behalve te letten op de eigenschappen van de plant zelf, dienen we ook rekening te houden met de afmetingen van de kweekruimte. Kortom: je kunt wel graag Haze soorten willen gaan kweken, als je kweekruimte een beperkte hoogte heeft, is dat eigenlijk onbegonnen werk. De Haze soorten staan er immers om bekend dat ze een behoorlijke lengte kunnen bereiken, waardoor lang niet alle kweekruimten daarvoor geschikt zijn. Daarbij komt nog dat een Haze soort bijvoorbeeld slecht tegen al te hoge wattages aan licht kan. Het kweken met 1000 watters is dan ook zeker af te raden. Maar ook een 600 watt lamp wil voor het kweken van een Haze nog wel eens problemen opleveren en dus dienen we hier bij voorbaat over na te denken.

    Grtz
    Last edited by Jointjedraaien; 13 May 2010, 01:00.

    #2
    Ik heb net een heleboel zaadjes van een Hermafrodiete plant geoogst, een stuk of 50, 60, naar't schijnt zijn die ook zo goed als zeker vrouwelijk als die van een herma komen die zichzelf bevrucht heeft, klopt dit?
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

    Comment


      #3
      Hier een topic over hoe feminised zaad precies ontstaat:

      Produceren-van-vrouwelijke-zaden

      Zaadjes uit herma's hebben mannelijke chromosomen, dus zullen niet 100% vrouwelijk zijn!

      Peace
      Last edited by Jointjedraaien; 27 September 2010, 00:30. Reden: link aanpassing

      Comment


        #4
        Re: 100% vrouwelijke zaden

        Goede post! Bedankt

        Comment


          #5
          Re: 100% vrouwelijke zaden

          thx voor de post bobo

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: 100% vrouwelijke zaden

              Een mede grower collega had eens een vrouwlijke plant hij zette deze eerst onder 12 uur licht dan 18 uur dan weer 14 uur enz enz hierdoor begon de plant te stressen en zaden te produceren. Deze zaden heeft hij laten ontkiemen en allemaal waren het vrouwlijke planten. Heel apparte manier maar werkte wel . Ik ben nu ook weer bezig mijn tentje op te zetten en ga deze zaden ook gebruiken dus ben benieuwd .

              Comment


                #8
                Re: 100% vrouwelijke zaden

                hoi d style maak er een verslag van erg nieuwsgierig werd de plant wel bestoven door een man?

                Comment


                  #9
                  Re: 100% vrouwelijke zaden

                  @ Tumble trimmert: Nee hij had deze plant alleen flink lopen stressen is geen man bij komen kijken. Tot nu toe heeft hij er alleen maar vrouwen uit gehaalt . Ik ben nu bezig met zijn zaden heb er gister 11 te ontkiemen gelegd. Heb net even stiekem gekeken bij de dames in de dop maar het schilletje staat nu al op een kiertje en dat na nog geen 24 uur. Ben benieuwd of het echt alleen dames zijn. Het gaat om de Big Bang dit is voor mij de eerste keer deze soort en uit zaad dus ben benieuwd. Gebruik een Adjust wing an een 600watt HPS dus hoop op een lekker rokertje .

                  Greatzz D

                  Comment


                    #10
                    Re: 100% vrouwelijke zaden

                    mooie opstelling maak een leuk verslag kunnen we je experiment volgen,zou tof zijn

                    Comment

                    Bezig...
                    X