Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DE manier van spoelen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DE manier van spoelen?

    Korting op 420shop
    ik heb dus wat gevonden op internet gevonden, laat me weten wat jullie ervan denken:


    Goed voorspellen wanneer je gaat oogsten is lastig, en dus is het niet geheel ondenkbaar dat je op een goede dag beseft: ik moet nu oogsten, maar ik heb nog niet gespoeld! Gelukkig kun je je planten op dat moment altijd nog een noodspoeling geven en in 3 tot 4 dagen spoelen, in plaats van 2 weken!

    Er zijn zelfs aardekwekers die hun planten altijd op deze manier spoelen omdat het nu eenmaal lastig is om grote potten met aarde helemaal schoon en vrij van zouten en meststoffen te krijgen. Maar de noodspoeling is vooral handig wanneer de plant klaar is voor de oogst terwijl je haar net haar laatste voedingsbeurt hebt gegeven. Omgekeerd kan het gebeuren dat je bent begonnen met spoelen en je realiseert dat je plant nog een paar weken langer nodig heeft. In plaats van haar te laten verhongeren, kun je haar gewoon van voeding blijven voorzien en daarna een noodspoeling uitvoeren. Wat is het?

    Een noodspoeling is kort door de bocht gezegd het spoelen van een plant nadat je die hebt afgeknipt. Je laat de plant als het ware zoals een bos bloemen in een vaas een paar dagen staan. Je laat de plant als het ware zoals een bos bloemen in een vaas, een paar dagen staan

    Als je de aarde spoelt kun je eigenlijk nooit alle voeding eruit spoelen zodat de plant na een gewone spoelbeurt nog steeds voedingsstoffen via de wortels binnenkrijgt. Die voedingsstoffen maken de smaak van je wiet wat bitter en gewoonweg scherp aan je keel bij het roken. Bij een noodspoeling weet je zeker dat de plant totaal geen meststoffen meer binnenkrijgt en kun je het spoelen verkorten tot slechts 4 dagen.Zo doe je het

    Voor een noodspoelbeurt heb je een schone emmer en een aquariumpomp met een aangesloten bruissteentje nodig. Plaats het bruissteentje onderin de emmer en vul hem met schoon afgezuurd (pH 6) water van kamertemperatuur. Zet de aquariumpomp aan (duh..).

    Knip alle dode en halfdode bladeren van je plant en gooi ze weg. Knip je plant onderaan de stam af en zorg ervoor dat je hem zo netjes mogelijk afknipt, liefst schuin. Zet de plant met de onderkant van de stam in het water en zorg er hierbij voor dat er geen bladeren en al helemaal geen toppen onder water komen. Een eventueel blaadje dat wel onder water komt kun je gewoon afknippen. Je kunt de plant nu gewoon terugzetten onder de lamp op 12/12 of in het donker zetten om de harsproductie op te voeren

    Je kunt de plant nu gewoon terugzetten onder de lamp op 12/12 of in het donker zetten om de harsproductie op te voeren. Verschoon het water dagelijks en na drie tot vier dagen is de plant gespoeld en klaar voor de oogst. Door gebruik te maken van het aquariumpompje zal de plant in deze laatste vier dagen niet verwelken. Wanneer je hem gewoon in het water zet zal ze na een dag of drie wel wat beginnen te verwelken.

    Doordat je plant tijdens het spoelen totaal geen meststoffen tot haar beschikking heeft, zal ze gaan teren op de laatste opgeslagen energie uit de bladeren en dit zoveel mogelijk opgebruiken.

    Extra tip! Gebruik deze manier van spoelen ook om een tak te oogsten en te spoelen voor de rest van de plant aan de oogst toe is. Je kunt namelijk gewoon een tak van de plant afsnijden en die op deze manier laten spoelen, terwijl de rest van de plant nog gewoon doorgroeit!

    #2
    nou weet ik er natuurlijk niet alles van dus corrigeer me als ik het verkeerd heb,
    maar gaat ze niet proberen om te overleven en daarom in dat glas water water wortels proberen aan te maken waardoor ze de energie daar voor gebruikt ipv voor de bloemen zoals met normaal drogen/spoelen?

    Ik zou persoonlijk liever de normale manier van spoelen doen en de normale manier van drogen, deze manier betekend dus ook dat je plant wanneer die klaar is nog een paar dagen onder de lamp moet, begrijp ik?
    Last edited by BackYardPlant; 19 February 2017, 01:53.

    Comment


      #3
      Wat een hoop uitleg voor niks...
      Noodspoelen moet je geen rekening mee houden, tenzij je een broodkweker bent. En dan nog is dat goor.

      Spoelen, ook wel flushen genaamd:
      De laatste 2 weken je de bloei, wanneer je ongeveer gaat oogsten geef je de plant enkel nog zuiver (of enkel afgezuurd, ieder z'n ding) water.
      Hoe weet je of je plant klaar is? Niet...
      Bekijk de trichomen zoals je anders zou doen en wanneer je denkt 'nu nog ongeveer 2 weken' begin je enkel water te geven.

      Simpeler kan niet.
      Beter een weekje te lang spoelen de te kort. Je plant verbruikt de laatste voeding in de bodem, en hierna al zijn eigen energie en bladgroen.
      Dit gaat alleen maar voor een betere smaak zorgen, tenzij je graag een geraspte keel hebt.
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #4
        Net zoals 99% van de andere artikels op rollingstoned is dit onzin. Vanaf de moment dat je gele bladeren krijgt is de voeding uit de aarde en dat kan heel gemakkelijk. Vooral op een leeg medium zoals bv lightmix. Groene bladpunten met verbrande bladeren geven een scherpe smaak en rook, doe je niks aan.

        Comment


          #5
          Waarom zou je een tak van de plant halen als die nog niet klaar is ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Waarom zou je een tak van de plant halen als die nog niet klaar is ?
            weet ik veel? heb gewoon heel de tekst gekopieerd, ik snap het ook niet goed van die tak

            Comment


              #7
              Bijv. als je voorraad op is en 1 tak heeft al amber trichomes en de rest van de plant niet. Dat je zo zuchtig bent dat je niet kan wachten.

              Vind het nogal een gedoe, beter gebruik je de tijd om te oefenen om het juiste oogstmoment te bepalen dan weet je ook wanneer je kunt beginnen met spoelen.

              En beter te lang spoelen dan te kort, als je weken te vroeg bent geweest weet je dat je voor de volgende x beter moet oefenen
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Waarom zou je een tak van de plant halen als die nog niet klaar is ?
                Omdat de schrijver van de tekst beweerd dat je via een normale spoeling de voedingsstoffen er niet uit krijgt.
                Ze stellen voor om voor de oogst je takken af te snijden en deze nog verder te laten afbloeien in een glas zuiver water (zoals je dan met stekken zou doen, zonder dat er wortels schieten).

                Verschrikkelijk slecht artikel.
                Wat beo zegt klopt trouwens, 99% op Rolling Stoned is onzin, en de andere 1% niet de moeite om te lezen.
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment

                Bezig...
                X