Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe moet een zaadje in de grond : Kiem experimentje

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • QnQ
    commented on 's reply
    Thank you. Voor het onder de aandacht brengen, ik was dit topic kwijt.
    Nu gestickied, dus bovenaan in het forum.

  • OO7
    replied

    Leave a comment:


  • Geodude
    replied
    Re: Kiem experimentje

    Dat ziet er vet uit! Ben benieuwd waaruit die gel precies bestaat

    Leave a comment:


  • Munny
    replied
    Re: Kiem experimentje

    Misschien deze proef nog eens herdoen met dit: https://nl.getdigital.be/Plantarium-Super.html

    Leave a comment:


  • oiseau
    replied
    toevoeging: te luchtige grond

    Het punt dat Elitegrower maakt (en HJM suggereert) is dat je niet zo moeilijk hoeft te doen om een zaadje goed te laten ontkiemen. Maar als monty gelijk heeft (en daar lijkt het op) dan is het op een willekeurige manier in de grond stoppen van een zaadje eigenlijk een onnatuurlijke situatie. De natuur is hier niet willekeurig in, water en zwaartekracht en de vorm van zaadjes zorgen ervoor dat de meeste zaadjes met de punt naar onder komen te liggen. Dat geldt dan ook voor die zaaiende trekker hierboven.

    Heb net twee helpmjes van twee kiempjes af zitten peuteren. Keihard schilletje dat al 2 dagen boven de grond zat en niet echt verder open leek te gaan. Zoals elitegrower hierboven voorstelt heb ik goed gesproeid in deze dagen en ze onder het folie gehouden om het hoesje makkelijker afwerpbaar te maken. MAar dan heb je natuurlijk weer een grotere kans dat de boel binnen dat helmpje te nat wordt en gaat rotten. Ik geloof dat dat nou aan de hand is:

    Ik heb die 2 zaadjes laten kiemen in een lekker luchtig gemaakt potje grond, gemengd met redelijk wat vermiculiet, om het de zaadjes zo makkelijk mogelijk te maken. Maar nu met dit verhaal realiseer ik me dat er ook zoiets is als te makkelijk, zaadjes waren met een dag ontkiemd maar vervolgens allebei niet in staat t zaadje open te breken.

    Die andere foto is van dezelfde zaadjes die wat dieper in wat stuggere grond zijn ontkiemd.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • marijnk
    replied
    Re: Kiem experimentje

    Heel mooi om te zien, ik zal ze de volgend keer met de wortel omhoog planten.

    Leave a comment:


  • HJM
    replied
    Re: Kiem experimentje

    Ik zie die boer al elk zaadje recht leggen, maar vooral ook voorkiemen tussen watjes
    Last edited by HJM; 18 March 2013, 14:51.

    Leave a comment:


  • StonerDude
    replied
    Re: Kiem experimentje

    Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
    Zeer intressante info, thanks monty.

    wel spoky foto's als je stoned bent
    Idd et duurde echt een tijdje tot ik erachter kwam wat ik nou zag ik dacht eerst geesten ofzo maar een geweldig verhaal.

    Dit zal me helpen als ik deze week zal beginnen met mijn allereerste zaai

    Leave a comment:


  • zeus
    replied
    Re: Kiem experimentje

    dat is een keigoed idee man.

    Leave a comment:


  • Nrh88
    replied
    Re: Kiem experimentje

    thanks heel interresant

    Leave a comment:


  • cplifj
    replied
    Re: Kiem experimentje

    mijn bevindingen, zaad de grond in, eender hoe maakt niet uit. na kieming zal die plant het zelf wel uitzoeken.

    zaadhoesjes die blijven hangen ? te lage vochtigheid, omhoogbrengen op kiempje vochtig sproeien. het helmpje laat vanzelf wel los dan de kiem spreid zen lobblaadjes en dat levert genoeg kracht om het vochtige hulsje af te werpen, als de kiem te droog is zal dit niet lukken daar het interne vliesje blijft plakken.

    en zoals monty onder belichting 24 uur, dit voor een paar dagen ook na kieming, om die strekking idd tegen te gaan.

    grtn

    Leave a comment:


  • jackson5
    replied
    Re: Kiem experimentje

    Nice topic, weer hoop ellende bespaard. thx

    Leave a comment:


  • monty
    replied
    Re: Kiem experimentje

    Ik kiem met lamp aan zodat ze zodra ze boven komen licht hebben en bladgroen kunnen aanmaken en het strekken stopt.

    Leave a comment:


  • Smowkie
    replied
    Re: Kiem experimentje

    Ok , thx voor de tip, nog 1 laatste vraagje, misschien heeft dit niet rechtstreeks iets met dit kiemexperiment te maken, maar zet jij pas geplante zaadjes ook gelijk onder een MH lamp op 18/6 of wacht je daarmee tot ze effectief zijn uitgekomen?

    Leave a comment:


  • monty
    replied
    Re: Kiem experimentje

    Je poot ze net zo diep dan, 0,5 cm of te wel 2 x de hoogte van het zaadje diep.

    Leave a comment:

Bezig...
X