Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Feit of fabel?? Koud water voor meer thc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Feit of fabel?? Koud water voor meer thc

    Korting op 420shop
    Laat je plant in de laatste week van de bloei schrikken door de nachten steeds kouder te laten worden en geef haar ijskoud water. Een week voor de geplande oogst verlaag je de temperatuur, en dan met name ’s nachts. Elke dag een beetje meer tot de nacht temperatuur onder de 10 graden Celsius is. Om de plant te spoelen kun je koud water gebruiken, sommige kwekers geven zelfs ijswater. De plant reageert op de koude temperatuur met de aanmaak van extra hars (en dus THC). Ze voelt dat het bijna is afgelopen en probeert met de extra hars toch nog wat stuifmeelkorrels op te vangen en zo bevrucht te worden.

    Dit las ik dus vanmorgen maar is er iemand die dit kan onderbouwen of ontkrachten?
    Lopend Verslag

    #2
    Goh, ik heb de helft van m'n plantjes een laatste ijswatergift gegeven, kan dan alleszins ook zeker geen kwaad meer. Heb nou geen mega-verschil gemerkt. De uitleg erachter klinkt wel plausibel.

    Anderen doen op het einde nog een 24 of 48 uur donker ...

    Kwestie van geloof lijkt me.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Om eerlijk te zijn vind ik de uitleg op zich ook plausibel maar ik vraag me dus inderdaad af of het verschil dermate aanwezig is dat het als een feit gezien kan worden of dat het verschil zo klein is dat het aan toeval toegeschreven kan worden. Ik heb nu 4 planten staan waarvan 2 dezelfde. Alle 4 hebben hetzelfde klimaat dus zal de laatste week een van de Blackberry's ijswater geven indien ze enigszins gelijkmatig opgegroeid zijn. (anders teveel factoren die het verschil kunnen maken).

    #3
    Als ze met die die hars (trichomen) stuifmeel opvangen dan kunnen ze daar niks mee, stuifmeel hoort daar niet, RIP stuifmeel.
    De toppen kunnen ook alleen bevrucht worden als er nog witte pistils ('haren') zijn.

    Trichomen (de plakkende 'hars') zijn het verdedigingsmechanisme van een plant.
    Ga je ze stressen, gaat ze zich verdedigen.
    Als je er een kolonie spint op zet in week 7 bloei, dan krijg je ook een trichomen explosie. (en beessies in je wiet)

    Stel dat je door stressen wat nieuwe trichomen erbij krijgt, je ziet wittere toppen, dat kan als je lang genoeg doorgaat.
    Dan zullen die nieuwe trichomen nog niet rijp zijn (werkende stoffen bevatten) als je daarna meteen oogst.
    THC-vorming is het rijpen van de trichomen, dat gaat langzaam en kost tijd.

    Misschien is het wel een idee als je niet van hele sterke wiet houdt en toch een sterke soort gekweekt hebt.
    De gemiddelde THC waarde zal wel wat zakken stel ik me zo voor (?)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Daar heb je op zich wel een goed punt. Je verdunt eigenlijk de potentie op die manier.... maar je geeft me dus wel een extra reden om het te proberen

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Dus we moeten spint gaan trainen tijdig te verhuizen.

      Hoe smaakt spint?

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Knettert een beetje, geen smaak

    #4
    Nadeel van te snel en teveel lagere temperatuur = schimmelgroei. Voor je het weet kan je de helft weggooien. Ik zou ermee oppassen.
    Mijn huidige kweek

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik weet het nog niet zeker maar als ik de gemiddelde rh van deze ronde vergelijk met de vorige ronde is schimmelpreventie toch wel iets waar ik op moet gaan letten.. Ik ben er nog niet over uit of het alleen door de grotere potten komt of ook door de locatie van de ruimte maar gok op de potten omdat de eerste dagen toen ze nog in de kleine potjes stonden de rh eerder te laag was. Blijft nu wel redelijk in het acceptabele (55-75%) maar die 75% moet wel iets omlaag voor behoud van mijn filter.
Bezig...
X