Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opbrenst per Watt en per plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opbrenst per Watt en per plant

    Korting op 420shop
    Goedemorgen allemaal, ik vraag me wat af....
    Bij vrijwel alle zaadbanken wordt voor binnenkweek de opbrengst per M2 aangegeven en voor buitenkweek de opbrengst per plant. Ik neem aan dat ze voor binnenkweek uitgaan van HPS 600 watt per m2 (soms staat dit er bij). Stel dat ik een plant heb met een verwachte opbrengst van 500 gram/M2. Is het dan mogelijk om met bijvoorbeeld 300W LED verlichting deze opbrengst te halen of zeggen jullie nee want je hebt hoe dan ook die 600 watt nodig om dat te halen? De reden dat ik het me afvraag is dat bij veel led-lampen aangegeven wordt; vergelijkbaar met 450W HPS in ieder geval voor mijn lamp, Mars Hydro TSL 2000. Als hun claim waar is, dus inderdaad vergelijkbaar met 450W HPS zou ik dus i.p.v. 500 gram 375 gram maximaal kunnen halen. Dat is natuurlijk prima maar dan komt daarmee mijn volgende vraag.....
    Ik draaide de laatste ronde incl. de fluffy toppen 390 gram droog op 2 planten. Nu geeft wietzaadjes.nl geen opbrengst in grammen aan (alleen "opbrengst: hoog") maar stel dat hun uitgaan van 500 gram per M2. Zou het dan zo zijn dat 4 i.p.v. 2 planten niet voor meer opbrengst zal zorgen als ik er geen extra lamp bij zet? Zou een tweede lamp (totaal dan 600W i.p.v. 300) dan zorgen dat ik de 500 gram wel haal of zou het evengoed een verdubbeling oplevering waardoor er bijvoorbeeld 750 gram gehaald kan worden op een m2? Of past 750 gram per definitie op 1 M2?
    Lopend Verslag

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik denk dat we hierin heel erg op lijn lijn zitten qua gedachten. Vandaar dat bovenstaande vraag ook op kwam. Ik hoorde bijvoorbeeld toen ik mijn laatste oogst net geknipt had dat er circa 20% over zou blijven van mijn natte gewicht. Dat is natuurlijk een mooie indicatie maar bleek totaal niet te kloppen. Wellicht dat dat komt omdat ik nat gewogen heb NA het knippen en dat ik 48 uur geen water heb gegeven voor het oogsten. Wat wellicht ook meespeelt is dat ik het weliswaar heb laten drogen maar toen de droogste toppen op 55%RH zaten heb ik alles gewogen terwijl er ook toppen bij zaten met ruim 65% RH. Uiteraard zou de opbrengst een stuk lager zijn indien ik alles had laten drogen tot 55% maar anderzijds een stuk hoger als ik niets onder de 65% had laten komen. Dus inderdaad, wat is het correcte drooggewicht en wanneer meet je dit? Idealiter weegt dus iedereen pas na minimaal 1 maand curen met bijvoorbeeld Poveda packs. Dan is in ieder geval de RH gelijk (ervan uitgaande dat iedereen voor 62% gaat en niet de 55% pakt). Maar dan moet je ook tussentijds niet roken van de voorraad (kan in een maandje zo 30-50 gram schelen). Dus feitelijk heb je een goed punt dat weliswaar laag, gemiddeld en hoog minder nauwkeurig lijken dan 500 gram per M2 maar wel de beste indicatoren zijn. Dan zou het nog mooier zijn als de zaadleveranciers aangeven of dat op basis van hun eigen ervaringen is of van horen zeggen.

    #3
    Miss helpt dit je ook wat


    https://youtu.be/OgYhIkzgvtw

    Comment


      #4
      Ik haalde met mijn kweek van 2 planten zo rond de 90 gram met een 55 watt lamp.
      Dus 1 gram per watt gaat niet altijd op, het kan ook meer zijn. Maar ook minder zoals nu.

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        En wat voor lamp is dat?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Als je dat zo zou kunnen houden word het best interessant om 6 van die 55 wat lampen op te hangen. Dan kom ik op 540 gram met slechts 330 watt! Zijn dat toevallig de T-Neon's van Mammoth/Secret Jardin? Bedenk net dat die steeds 2 buizen van 55W hebben dus dat zullen ze niet zijn

      #5
      De lamp die ik gebruik is, Uniteck Cree spot 55 watt. In een tent 60 x 60 x 170.

      Comment


      #6
      #5.2 geen optie voor mijn kistje kroket ? ( Aansluitend op punt 4.)

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Waarom vraag je dat aan mij?

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Geen idee, zag een hoop rook uit die
        foto komen en dacht, ''daar moet ik zijn.''

      #7
      Ik heb nog nooit ondervonden dat de ene soort meer zou opbrengen dan de andere. Da's hier al jaren vrij constant, wat er ook in de tent komt te staan. Ik kijk dan ook niet naar wat de verkoper erop zet.

      Met led kan je naar 2 op 1 gaan en dan zit je wsl wel aan het maximum. Maar dan nog, wat maakt het uit? Liever 10 gram goeie wiet dan 20 gram rommel.

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Eens deowulf!

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Tsja, feitelijk gaat het ook nergens over. Laten we hopen dat ik de volgende ronde 450 gram haal zonder de fluffy topjes. Waarom 450? Ik moet toch een doel hebben

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ik dacht al dat er een luchtje aan je zat

      #8
      Da's ook het uitdagende aan het kweken, steeds je gewicht en de kwaliteit proberen te verbeteren!
      Met hps is 1 op 1 al aardig netjes lijkt mij . . .
      Met led nog geen ervaring.

      Comment


        #9

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Zie , kweken onder kaarslicht. Ik vind dat die categorie ondervertegenwoordigd is. Nog steeds geen kweekverslag gevonden.

          Een keer een foto van gezien waar de plantjes niet zo goed op te zien waren.

          Er zij nu ook kaarsen die langer als 4 uur meegaan. De moderne tijd staat niet stil. Tot 72 uur en zelfs meer. Al zal dat ook verkoperspraat zijn natuurlijk.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Probleem is dat ze zo druipen als je ze in de reflector schroeft

        • EGSilver
          EGSilver commented
          Editing a comment
          Als je dat gedruip opvangt kan je er nieuwe kaarsen mee maken. Win-win!
      Bezig...
      X