Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuren van water met azijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuren van water met azijn

    Korting op 420shop
    het iedereen

    ik heb net een testje gedaan over het afzuren van water met azijn. (het merk mikado-natuurazijn)

    ik ben een jbl ph aquarium testkitje geweest die je ph van je aquarium meet tot 0,5 nauwkeurig.

    proefopstelling (test 1)

    1liter water in een maatbeker + JBL testkit

    eerst heb ik gwn de ph gemeten van het water zelf die kwam neer op 8

    dan deed ik er een 0,5 ml azijn ( ph 3) bij en kwam de ph neer op 7

    en dan deed ik er 2,5 ml azijn bij en kwam deze neer op 6

    dus de conclussie is dat op 1 liter water 2,5 ml azijn bijgevoegt moet worden voor een netjes afzuurd water voor u planten, als de ph van u kraantjes water 8 is

    nu test 2 om te zien als het wel klopt
    terug 1liter water in de zelfde maatbeker ( eerst goeduitgewassen natuurlijk om eventuele restanten te verwijderen)
    ph water zonder azijn = 8
    ph van water met 0,5 ml azijn = 7 (nog niet goed genoeg)
    ph water met 2,5 ml azijn = en deze kwam nu neer op 5,5 A 6
    tweede conclusie= op 1liter water is 2 tot 2,5 ml azijn goed voor het afzuren van het water

    Groetjes Dietn
    Last edited by Bubba J; 18 January 2011, 11:55.
    sigpic

    #2
    Re: Afzuren van water met azijn

    Waarom zou je azijn willen gebruiken, of citroenzuur, zoals ik ook wel heb gehoord.

    Je vergeet even dat de Fosforzuur en salpeterzuur ook een voedende waarde hebben. n.l. fosfor en stikstof.

    Azijn als CH3COOH brengt de plant niets, bovendien bevorderen organische zuren bacterie groei en vestoppen zo de drips.

    Grtz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Afzuren van water met azijn

      wel, niet dat ik het gebruik hoor, maar als je nie de goede middelen hebt om eventueel je water op de goede zuurtegraad te zetten kan je gerust dan azijn gebruiken.
      ik heb bvb ook niet de juiste middelen om de zuurtegraag van me water oppeil te zetten maar gebruik gwn groene thee, en moet zeggen in de drie maanden dat me planten dat krijgen kan ik niet klagen over het resultaat met groene thee

      grttz
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Afzuren van water met azijn

        leuke test om zelf eens te doen. LET WEL!!!. Deze testgegevens niet klakkeloos overnemen daar:
        De pH-daling als je zuur toevoegt geheel afhankelijk is van de KH (karbonaathardheid) van je water. Hoe hoger de KH, hoe hoger het bufferend vermogen, hoe meer zuur je moet toevoegen om de pH te doen dalen. Deze KH waarde zal bij iedereen anders zijn. Dus als men dit wil overnemen eerst zelf meerdere malen meten!!!!

        Verder hangt het natuurlijk ook af van welke azijn je gebruikt. Natuurazijn, wijnazijn appelazijn enz. hebben allen een andere PH-waarde. Dus eerst meten en vaak genoeg herhalen voordat je 2,5 Ml in een liter water gooit en klakkeloos ermee giet.


        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Afzuren van water met azijn

          Als je dan toch zo bezig bent, heb ik nog wat voor je;
          Je kan een volledige teelt doen als je geen water geeft, maar alleen koffie. JA ECHT.

          Dit zaden extract bevat alles wat je plant nodig heeft.
          Als leuke test: laat in een oude ketel maar eens een liter koffie droog koken. Op de wanden zie je dan allerlei kristal vorming van uitgekookte mineralen

          Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Afzuren van water met azijn

            Bier heeft ook een PH van 6 ^^, toch eens voor de gein ne plant op bierdieet zetten. Volgende run ga ik dat eens testen man, ghehehehehe.

            Comment


              #7
              Re: Afzuren van water met azijn

              denk niet dat het gaat werken
              alcohol ontrekt vocht dus denk niet dat je plantjes het zo fijn zullen vinden

              Comment


                #8
                Re: Afzuren van water met azijn

                ha, echt!!? da is echt fijn, kzal ze eens wat koffie beginnen geven

                zou dit dat dan ook je smaak van je weed beinvloeden ?
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Afzuren van water met azijn

                  ik hou wel van koffie maar ook van wiet.... koffiiewiet goed concept
                  In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                  Comment


                    #10
                    Re: Afzuren van water met azijn

                    Heey leuk testje
                    laat het met azijn afgezuurde water eens een paar dagen staan. De Ph waarde loopt langzaam weer op. Dit gebeurt met citroenzuur ook.
                    Hoe dit komt weet ik verder niet.

                    Ciao TJ
                    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                    Comment


                      #11
                      Re: Afzuren van water met azijn

                      Oorspronkelijk geplaatst door dietn View Post
                      ha, echt!!? da is echt fijn, kzal ze eens wat koffie beginnen geven

                      zou dit dat dan ook je smaak van je weed beinvloeden ?
                      Je kweekt zo een wietje die niets onderdoet voor de beste bio wiet, hoe zou het ook kunnen?
                      Deze wijsheid heb ik trowens van een ouwe meester biochemie die al jaren de planten op de leraren kamer in leven hield met oude koffie.
                      Dat heb ik later op mijn eigen kantoor ook gedaan, deze planten zagen er altijd perfect uit.!!!

                      Grtz, HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Afzuren van water met azijn

                        Heb overlaatst in de supermarkt eens alle mineraalwaters op hun ph-waardes gecheckt, bijna allemaal zaten die rond de 7.2, alleen spa was 6, en was er nog eentje, minder bekend en niet zo duur met ph-waarde van 5.2, licht bruisend mineraal water, ik dacht nou, intressant en zeker beter dan hoe ik het nu doen, moet ik is vragen op jointjedraaien nu doe ik niks met men water, kraantjeswater. geen ph meten, wel water dagje latenstaan om de chloor er uit te halen en op temp laten komen, voedingstoffen, Plagron Bloom en supertrife bijdoen en zo aan de plantjes geven. Ze staan wel op goede zelfgemixte grond (bobo's recept) die als buffer zorgt. Wat denken jullie, beter dat mineraal water met ph 5.2+voedingstoffen, of gewoon verder doen. Ik weet het, ik moet een ph-metertje hebben, alien is ver weg, dus voor in de tussentijd?

                        Ps: Heb overlaats zo'n ph-metertje gekocht in aveve, analoog, eentje met een wijzertje, kon het niet laten om het mee te pakken, niet veel mee gedaan, eigelijk alleen in men kraantjeswater gestoken, 10tal minuten laten staan, dacht dat het wijzetje dat op 7 staat, naar boven ging gaan, maar tot mijn verbazing daalde het tot ongeveer 6.1, bizar, na al wat ik had gelezen over kraantjeswater, ofwel klopt de meting niet, ofwel heb ik kraantjes water van 6.5 ongeveer.

                        Groeten Smokin' Ace
                        Last edited by Smokin' Ace; 18 January 2011, 18:01.

                        Comment


                          #13
                          Re: Afzuren van water met azijn

                          wel, ik heb hier ergens gelezen dat sommige waterfirma de hardheid van hun water zeggen
                          mss moet je eens kijken wat de hardheid van jullie kraantjeswater is
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Afzuren van water met azijn

                            Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                            Je kweekt zo een wietje die niets onderdoet voor de beste bio wiet, hoe zou het ook kunnen?
                            Deze wijsheid heb ik trowens van een ouwe meester biochemie die al jaren de planten op de leraren kamer in leven hield met oude koffie.
                            Dat heb ik later op mijn eigen kantoor ook gedaan, deze planten zagen er altijd perfect uit.!!!

                            Grtz, HJM
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: Afzuren van water met azijn

                              Oorspronkelijk geplaatst door tomjonko View Post
                              Heey leuk testje
                              laat het met azijn afgezuurde water eens een paar dagen staan. De Ph waarde loopt langzaam weer op. Dit gebeurt met citroenzuur ook.
                              Hoe dit komt weet ik verder niet.

                              Ciao TJ

                              Comment

                              Bezig...
                              X