Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led vs hps (wiet kwaliteit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led vs hps (wiet kwaliteit)

    Korting op 420shop
    Goedenavond mensen

    Ik weeg de laatste tijd de voor en tegens af om waarschijnlijk over te stappen op led.
    Maar wat ik mij nog af vroeg is er verschil van de toppen of kwaliteit van de wiet.

    #2
    Volgens mij zijn de meningen daar nogal over verveeld
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ja dat geloof ik best

      Maar led is heeft zich de afgelopen jaar(en) zo goed ontwikkeld dat ik graag hier de ervaringen van mensen hoor die zijn overgestapt

      Comment


        #4
        De kwaliteit hangt van meer af dan alleen de lamp.
        Dus je zoekt iemand die twee identieke kweekjes gedaan heeft, eentje met hps en eentje met led ?
        Die zullen er niet veel zijn, ik ben benieuwd.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        #5
        Daar ga ik ook niet van uit maar meer iemand die voor langere tijd hps heeft gekweekt,
        en nu al een aantal rondes led draait om toch een redelijk goed beeld te hebben tussen het verschil

        Comment


          #6
          Die iemand ben ik. Heb jarenlang Amnees uit eigen stek gekweekt, twaalf stuks in 18literpotten onder 1200 watt hps oppervlakte 150 x 160. Ben nu in de derde week bloei met dezelfde soort in dezelfde setting maar nu met 800 watt led.





          De foto's zijn van vorige week, dus week twee bloei.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Die ervaring gaat dus komen ergens de komende maanden? En eigenlijk moet je dan ook 2/3 rondes met led hebben gedraaid om het echt goed te kunnen vergelijken.
            1 Hele goeie ronde met led zegt nog niet alles natuurlijk.
            Ik hoor heel graag wat je ervan vind in vergelijking met hps. Dat zijn wel mooie balkies trouwens. Lijken op die van mij

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Klopt helemaal Nederhigh, ik baseer mijn mening dan niet zozeer op eigen ervaring maar op die van kwekers die al langer met led werken en die ik volg. Met hps heb ik wel voldoende ervaring en daarbij waren de toppen ook niet altijd hard en kwam toprot eveneens voor. Een constante lijn met hps was wel steeds dat het lastig was boven de 0.5 gram de watt te komen. En daar ging ik tijdens mijn eerste ronde met led al ver overheen met 750 gram bij 800 watt! Dus het lijkt me niet vreemd dat ik enthousiast ben geworden!

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Meer gram per watt lees/zie ik wel overal terugkomen.

          #7
          Idd ik geloof onderhand dat het meer opleverd vandaar ook de vraag.
          Lever je dan in op de kwaliteit van de toppen (bv lager gelegen topjes ontwinkkelen die minder ?)

          Comment


            #8
            Die ervaring gaat dus komen ergens de komende maanden? En eigenlijk moet je dan ook 2/3 rondes met led hebben gedraaid om het echt goed te kunnen vergelijken.
            1 Hele goeie ronde met led zegt nog niet alles natuurlijk.
            Ik hoor heel graag wat je ervan vind in vergelijking met hps. Dat zijn wel mooie balkies trouwens. Lijken op die van mij
            Met name die 1 hele goeie ronde met LED zegt natuurlijk wel wat, dit zegt dat er ook met LED dus prima resultaten zijn te halen. 1 slechte ronde zegt daarentegen niet zoveel....

            Comment


              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door Mizzaa View Post
              Idd ik geloof onderhand dat het meer opleverd vandaar ook de vraag.
              Lever je dan in op de kwaliteit van de toppen (bv lager gelegen topjes ontwinkkelen die minder ?)
              Nee juist niet want de ledlamp is verspreid over het hele oppervlakte en zit dichter op het gewas dan hps,
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #10
                stop een kilo hps wiet in een grip zak en een kilo led wiet dan zal je zien dat het lijkt of er meer in de hps zak zit,waarom iemand dit ooit gedaan heeft weet ik ook niet maar heb het van een vriend van een vrienddoor het veel stabielere klimaat door de ledverlichting word de wiet veel compacter,en door veel minder stralingswarmte blijven de toppen veel vetter<harsiger> en is de verhouding droog nat veel beter.dus led wiet droogt beter op en is vetterheb zelf nooit gram de watt gedraaid met hps wel een keer 0.9 met lange voorgroei,maar de eerste keer met led gelijk 1.1 gram de watt een maatje heeft al een keer 1.4 gehaald.maar als je het rookt merk je echt geen verschil als het maar goede led of hps wiet is mits goed gedroogt
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Heb ook nooit 1 op 1 gehaald met hps, met led op 50 gram na bij mijn eerste ronde.

                #11
                Oke top joremkrank voor je reactie!
                Ik zal t wel ondervinden dan heb een lumatek op t oog lees veel goede ervaringen.

                Comment


                  #12
                  mijn ervaring is dat de toppen echt hard zijn. compacter dan hps.
                  Waarschijnlijk omdat die lamp nu meer dan de helft dichter op de plant hangt.
                  ook het temperatuur verhaal is een dingetje maar wat ik vernomen heb is dat onderaan de uv straling verder doordringt .

                  lumatec is duur joh

                  Comment


                    #13
                    zit me toch af te vragen of temperatuur er ook iets mee te maken heeft. met hps (geen ervaring mee) wordt het wat warmer in je tent dan met led lees ik hierzo.


                    Comment

                    Bezig...
                    X