Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kosten voeding per kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kosten voeding per kweek

    Korting op 420shop
    Nav Black Friday topic het idee om de kosten per voedingslijn per kweek te zetten. Omdat natuurlijk niet iedere kweek hetzelfde is ga ik dan maar uit van de gemiddelde hoeveelheid.

    Mijn setup: 5 planten op 1.25 M2...
    • BAC BIO GROW 21 dagen gegeven. Gemiddeld 2,5 ml/L, gemiddelde watergift per dag 0.4 x 5 =2 liter. 2 liter x 21 dagen = 42 liter x 2,5ml is totaal dus circa 105 ml
    • BAC BIO BLOOM 49 dagen gegeven. Gemiddeld 2ml/L, gemiddelde watergift per dag 0.56 x 5 = 2,8 liter. 2,8 liter x 49 dagen = 137,2 liter x 2ml is totaal dus circa 274,4 ml
    • Plagron Sugar Royal 6 x gegeven, 3ml per plant per keer. Totaal 90ml
    BAC Bio Grow 1 Liter E22,95 dus deze ronde E2,41
    BAC Bio Bloom 1 liter E22,95 dus deze ronde E6,30
    Plagron Sugar Royal 1 liter E49,95 dus deze ronde E4,50

    Verlichting (+randapparatuur)

    KW prijs (zonnepanelen) E0,08
    856 KW (gemeten) x 0,08 E68,48

    Potgrond 7 x 40 liter a 9,98 E69,86
    Zaden E57,00

    Opbrengst367 gram
    Kosten E208,58

    Kosten per gram: E0,57


    Zaken als filter reken ik onder algemene kosten. Het. is echt per keer afhankelijk hoe lang deze meegaat. Mijn eerste verving ik na de eerste ronde al... Die erna ging 3 ronden mee.
    Zaden heb ik totaalprijs bestelling gerekend. Kans dat ik exact dezelfde combi nog eens zet is klein.
    Last edited by Voor het eerst; 28 November 2020, 00:03.
    Lopend Verslag

    #2
    Ik vind je potgrond duur, duurst van je hele kweek! Bovendien, 280 liter potgrond voor 1,25m2 is toch ook veel? Kan je bijna de hele ruimte mee afstorten.

    Ik heb een maximale ruimte van 0,81m2 (0,9 x 0,9), maar gebruik daar uiteindelijk misschien 0,6m2 van. Lamp van 165W en afzuiger van 20W. Kosten deze ronde zijn voor mij 100:
    fan 15 (weet nog niet of ik die ga gebruiken)
    zaadjes 30
    electriciteit 40
    grond en voeding 15

    Ik hoop ook maar op een opbrengst van iets boven de 200 gram. Pas bij vervangen filter, zal ik die berekenen in de kosten. Huidig filter valt ten laste van de vorige oogst.

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Hork, ik ben echt slecht met geld. Dus ik moet het zien als bedrijf. Heb wat verschillende rekeningen waar ik dan naar "afschrijf". Dus in mijn budget staat dat ik x bedrag moet overmaken naar die rekening op die datum. Dan doe ik dat braaf. Rekeningen zijn huisinrichting, kleding, vakantie, sport (ik heb een bootje), nu dus ook wiet. etc

      Al 10 jaar geen andere lening dan mijn hyptheekje. Maar man man man, ooit in de jaren 80 een studentenrekening opgeblazen naar 20.000 gulden schuld en daarna linea recta naar 50.000 euro toen mij krediet onbegrensd leek.

      Inmiddels lijkt krediet onbegrensd. Misschien moet ik maar weer schulden gaan maken.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Schulden gaan maken lijkt me een slechte investering WittiW! Ook ik prijs me rijk met het feit dat ik geen schuld heb, dat is een van de voordelen van zelfvoorzienend zijn.

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Nederland als land verdient met schulden op het moment! Als je inflatie meerekent, toch al snel een 3,5% per jaar! Als land! Hoe je dat precies doet als individu, ik ben bezig met een plan

    #3
    Ik hergebruik de aarde en dat halveert de prijs per ronde. Voeding en stroom zijn mijn grootste kostenposten. Ik koop de voeding meestal iets groter in wat de prijs enigszins drukt.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #4
      24ct per liter voor de grond is wel aan de prijs ja.

      Enne..bij jou in dat dorp is dat niet verkrijgbaar toch ?
      De twee waar ik weleens kwam zijn dicht voor zover ik weet.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Non Commercial Coffeeshop

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Grond bij een coffeeshop? Ghehe...
        Die kende ik nog niet.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Eerlijk gezegd is dat ook een beetje vreemd. Verkopen ook zaden, voeding etc maar geen filters en lampen

      #5
      Plagron wordt duur met green sensation toe te voegen dan ...

      gewone groei en bloei 10 euro voor een fles kan je 3 rondes mee doen dus 3x2 =6 euro

      gs 100 ml =15 euro

      Maar dat maakt wel dat je geen sugar royale meer moet geven en geen pk13-14

      lemon kick ook maar rond de 3 euro per ronde.

      ik zou wel 20 euro extra verzendkosten per kweek aanrekenen. Soms nog het duurst van al.
      ..............................
      aarde is rond de 9 euro , wel voor 70 liter, bedoeling is ook om te hergebruiken. Daarvoor heb ik 2 blauwe vaten gekocht om te bewaren... 36 euro aarde.
      lamp, afzuiging, potten, en alles errond is het duurst he, zeker met mijn trimbin en wedryer en al die extraatjes die eigenlijk niet nodig zijn.

      als ik het zo zelf herlees zou dat wel goedkoop kunnen zijn met plagron, of denk ik dat maar?

      ik gebruik nu geen power roots, pure zym of andere toevoegingen meer, wel gebruik ik trichoderma en mychorriza schimmels voor de bodem, 5 euro per ronde.

      ook een lepel bio-granules per pot, 1 euro per ronde (gokje).

      zaden 30 euro per ronde.

      ......................

      Dus enkel voeding 25 euro per ronde
      verzendkosten 20 euro
      aarde 36 euro
      zaadjes 30 euro
      extra 6 euro
      Elektriciteit is ook duur ik denk 30 euro extra per maand x 4 =120 euro
      filter 60 euro delen door 3 =20 euro

      samen toch een kostplaatje he. 257 euro per ronde? Dat zou toch goedkoper kunnen...

      dan heb ik nog niet de kosten van lamp e.d. Gedeeld door bv 10 rondes kan je r bijtellen he.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Lampje heb ik nu staan op 10 jaar, maar dat is dan zonder defect en minder dan 5000 uur per jaar.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dus aan 2 -3 rondes per jaar 20-30 rondes , dus kostprijs delen door 25 , mss ventilator ook zo berekenen...
        Last edited by Wesley pipes; 28 November 2020, 12:27.
    Bezig...
    X