Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

>> Waarom kies jij voor een autoflower bij binnenkweek ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    >> Waarom kies jij voor een autoflower bij binnenkweek ?

    Korting op 420shop
    Best wel vaak zie ik vragen en verslagen over binnenkweek met AF, ik ben benieuwd waarom je voor een AF kiest onder kunstlicht.

    Misschien staat het antwoord al ergens, maar kon het niet vinden.....

    #2
    Ja, goeie vraag, alhoewel de antwoorden wel voor de hand liggen, ingegeven door de verkopers.
    Maarr..ik ben benieuwd.
    (ik heb de titel een beetje aangepast)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Het enige wat ik kan bedenken zijn de verwarmingskosten die lager zijn doordat de lamp minstens 20u brand wat meest gunstig zou zijn bij autoblowers
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • GreenBio
        GreenBio commented
        Editing a comment
        Nee, en de kosten van verwarming zijn lager dan die van de lamp. Warmte kan een gunstige bijkomstigheid van verlichting zijn, maar energie in verwarmen is goedkoper dan verwarming met de verlichting. Dus voor mij ook geen overtuigende reden....

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        heb je dat gemeten tijdens een hele kweek ?

      • GreenBio
        GreenBio commented
        Editing a comment

      #4
      Minder tijd sommige AFjes zijn met 7 weken al klaar. Dus je kunt meer kweekjes op jaarbasis hebben.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        yep, zo werkt dat.

        "Wij van WC-eend"
        "Ik heb 'm zelf ook"
        "van een oud vrouwtje geweest"
        "7-8-9 weken van zaad tot oogst"
        etc....het leven zit vol misleidingen en trucage.

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        En zo is het!!!!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Met zaad is het altijd maar afwachten ja, daarom kweek ik bij voorkeur uit stekken van mijn eigen moeders. Zaadkweekjes zie ik als een noodzakelijk kwaad als je eens wat anders wilt roken. Maar met twee of drie verschillende soorten kom ik een eind.

      #5
      Je tent moet niet meer lichtdicht zijn; bloeien doen ze toch.

      Comment


      • GreenBio
        GreenBio commented
        Editing a comment
        Haha, ook niet heel overtuigend, of er zijn er hier wel heel veel met een lichtlekke tent....
        Maar dan zou ik toch eerder een nieuwe tent kopen

      #6
      Fabels of niet, heb toch al lekkers gekweekt dat WEL binnen 8 weken klaar was. In 3 literpotjes, verslag: 8 AFjes en een Alibichili. 4 rondes op 1 jaar gedraaid vorig jaar.

      Gaan lekker snel, geen gedoe met omschakelen, geven lekkere wietjes, geen gedoe met mannetjes, Hermans, je hoeft niet te toppen of te trainen.

      Maar ieder zijn meug. Ik vind AFjes top!

      Juist een nieuwe ronde begonnen:
      Terug naar AF.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Niet dramatisch, wel OK. Maar wel genietbaar, autodwarf en iets anders.

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Mag je van mij je geheim vertellen want
        het is hier zover ik weet nooit iemand gelukt.....

      • GreenBio
        GreenBio commented
        Editing a comment
        Zie hier

      #7
      Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
      Fabels of niet, heb toch al lekkers gekweekt dat WEL binnen 8 weken klaar was. In 3 literpotjes, verslag: 8 AFjes en een Alibichili. 4 rondes op 1 jaar gedraaid vorig jaar.

      Gaan lekker snel, geen gedoe met omschakelen, geven lekkere wietjes, geen gedoe met mannetjes, Hermans, je hoeft niet te toppen of te trainen.

      Maar ieder zijn meug. Ik vind AFjes top!

      Juist een nieuwe ronde begonnen:
      Terug naar AF.
      Geen gedoe met herma's? Dat heb ik nog niet eerder gehoord maar als dat waar is dan zal mijn kijk op auto's honderdentachtig graden draaien.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Zijn niet gevoelig voor lichtlekken e.d.

      #8
      Hier gekozen voor AF omdat deze eerder klaar zouden moeten zijn. Zit alsnog bijna op 3 maand, maar dat terzijde. QnQ heeft in deze dus gelijk.
      Ook heb ik gelezen dat de kans op een herma nagenoeg nihil tot niet aanwezig was. Als beginnende kweker zit ik niet op tweeslachtigen te wachten.
      Het nadeel is dat je er minder grammen afhaald (binnen, buiten weet ik niet.), er Ruderalis in zit en je de lamp veel langer aan moet houden, dus duurder. Bij het kleine lampje wat ik heb is dat qua kosten nog redelijk verwaarloosbaar, maar als je veel zwaardere of zelfs meerderen (of ook nog eens HPS) hebt hangen... Liever niet.
      Pluspunt voor mij persoonlijk is dat de lamp tevens mijn verwarming is.

      Volgende ronde word overigens wel Feminized, maar er zit eerst nog een verhuizing aan te komen.

      Comment


        #9
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Interessante input dit

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Ik ben begonnen met auto's buiten omdat ik in het begin nogal weigerachtig tegenover binnenkweek stond (had ook niet echt een geschikte ruimte). Dan toch een "soort hokje" gemaakt met spaarlampen omdat ik het klein wou houden, ook met auto's omdat de lampen moesten blijven branden (te koud in tuinhuis)...nu kweek ik enkel auto's buiten in de zomer om wat soortjes te kunnen combineren.Daardoor heb ik mijn eerste kweek ooit zelfs veel te vroeg geoogst. Vroeger in potten maar laatste zomer in volle grond in een serre...was een mystery pack van 10 zaden van zamnesia. 30 euro voor 10 zaden. Ze zijn idd niet zo snel zoals ze zeggen. . Er zat 1 monster tussen van 1,9 m en heb daar zo'n 50 droge grammen van gehaald! Denk in totaal zo'n 8 gekweekt en toch wel lekkere soortjes gerookt... helaas weet ik de namen niet. Dus voor mij enkel buiten, wel terug in potten omdat je toch wel wat meer controle hebt.

        #10
        QnQ Als ik iets wil veranderen en druk ''wijzig'' krijg ik een balkje
        waar geen letter te zien is, is daar iets in veranderd? Prettige dag......

        Comment


          #11
          Ik kies tot voor AF omdat het voor een binnen-beginner minder gedoe is. Buiten al ervaring met AF en zaadjes zijn er dus.
          Beginnen met binnen kweken is even weer wat nieuws uitvinden en dan is het al spannend genoeg (wat en hoe met tent, licht, ventilatie) en je wilt geen mislukte oogst. Dus ook nog voorgroeien en dan (en wanneer) omschakelen naar 12/12 terwijl je nog AF-zaadjes hebt liggen??
          Er is voor mij geen principieel hoger doel of bijzondere reden.
          Ik zal zeker ook FP gaan doen. Benieuwd naar de verschillen.

          Comment


            #12
            Beginners hebben anders het meeste baat bij fotoperiode planten. Je gaat sowieso iets mis doen, bij autoflowers is dat nefast, bij fotoperiode planten trek je dat altijd recht. Nooit gesnapt, die redenering. 100'en kweekverslagen waar je je kan aan spiegelen, wanneer je ze op 12/12 zet boeit niet. 4-5 weken. Het wat en hoe met licht en tent etc heb je met autoflowers ook. Ik kweek al vrij lang wiet, als er bij mij iets mis gaat is het met autoflowers die niet willen doen wat ze zouden moeten doen. Valt er eentje weg heb je een gat, valt er een fotoperiode plant weg groei je dat gat dicht met de rest.

            Ik heb 1 keer gekozen voor binnen autoflowers te kweken omdat mijn favoriete zaadbank rode soorten uitbracht die enkel als autoflower te krijgen waren. Heb ze tussen 2 normale rondes er tussen gezet. Nooit zoveel miserie gehad met planten. Nooit meer in ieder geval. Buiten is het in je voordeel, binnen enkel nadelen.

            Comment


              #13
              ik had nog zaadjes liggen en me laatste fem had ik.verneukt vandaar, maar hierna weer fem proberen

              Comment


                #14
                Ben 't wel met beowulf eens. Ik ben begonnen met AF's omdat ik dacht lekker snel een opbrengst te hebben. Wat bleek het duurde op z'n minst 12 a 13 weken en binnen die periode moet je echt niets fout doen.

                Heb inderdaad in 't begin ook wel eens na 8 a 9 weken geoogst (volgens de zaadbank kon dat) en 't was niet slecht maar zeker niet top.

                Comment


                • Zors
                  Zors commented
                  Editing a comment
                  Same over here!
              Bezig...
              X