co2

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • tumble trimmert
    Banned
    • Mar 2010
    • 3610

    #16
    Re: co2

    ik ken iemand die om de co2 te verhogen in ze kweekhok,ze gaspitten dag en nacht aanliet.volgens zijn co2 meeter hielp het ook echt.is wel een duure zaak geloof ik.

    Comment

    • tumble trimmert
      Banned
      • Mar 2010
      • 3610

      #17
      Re: co2

      iemand hier ervaring mee?co2-booster-emmer.jpg

      Comment

      • Cleargreen
        T.H.C. Master
        MemberLucky Member
        • Mar 2011
        • 528

        #18
        Re: co2

        Hoelang gaat 1 zo'n fles suiker en gist ongeveer mee?

        Misschien is het ook een idee om te kijken of het mogelijk is iets te doen met droog ijs.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment

        • nuka
          Senior Stoner
          Member
          • Aug 2009
          • 42

          #19
          Re: co2

          Je kunt bijna twee keer zoveel co2 produceren door het gist in een aerobe fase te houden (door middel van het constant toevoegen van zuurstof) in deze fase maakt gist namelijk nauwelijks alcohol en bijna alleen maar co2.
          Normaal gesproken maakt het gist van elke gram suiker ongeveer 0.5 gram c02 en 0.5 gram alcohol en meestal dood het gist zichzelf al voordat alle het suiker omgezet kan worden in co2 en alcohol.

          Nog een paar handige tips over gist:

          gist houd van een neutraal tot licht zure omgeving ph 6-7
          gist heeft niet alleen suiker nodig maar ook andere voedingstoffen, handig is het dus om per twee liter water ook een milliliter pokon of iets soortgelijks toe te voegen.
          De snelheid waarmee gist co2 en alcohol produceerd is afhankelijk van de temperatuur. De optimale productie is bij een temperatuur van 30-37 graden afhankelijk van het soort gist.
          Temperaturen van boven de 50c zijn zoiezo dodelijk en temperaturen onder de 30 vertagen de gistproductie maar doden de gistcellen niet zolang de temperatuur niet onder nul daalt.

          Comment

          • mathijs
            Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2010
            • 649

            #20
            Re: co2

            Het is wel leuk, zo'n mini kringloop. Van suiker maak je co2 en planten gebruiken die co2 weer om via fotosynthese suikerverbindingen te produceren.

            Comment

            • Poffertjesporem
              Advanced Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2010
              • 1113

              #21
              Re: co2

              hihi, dus een lucht pompje, verwarmings element en wat ph+ (en suikerwater/voeding) doet wonderen....lol.

              Grtz.

              Comment

              • Bubba J
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2010
                • 2376

                #22
                Re: co2

                Oorspronkelijk geplaatst door nuka
                Je kunt bijna twee keer zoveel co2 produceren door het gist in een aerobe fase te houden (door middel van het constant toevoegen van zuurstof) in deze fase maakt gist namelijk nauwelijks alcohol en bijna alleen maar co2.
                Normaal gesproken maakt het gist van elke gram suiker ongeveer 0.5 gram c02 en 0.5 gram alcohol en meestal dood het gist zichzelf al voordat alle het suiker omgezet kan worden in co2 en alcohol.

                Nog een paar handige tips over gist:

                gist houd van een neutraal tot licht zure omgeving ph 6-7
                gist heeft niet alleen suiker nodig maar ook andere voedingstoffen, handig is het dus om per twee liter water ook een milliliter pokon of iets soortgelijks toe te voegen.
                De snelheid waarmee gist co2 en alcohol produceerd is afhankelijk van de temperatuur. De optimale productie is bij een temperatuur van 30-37 graden afhankelijk van het soort gist.
                Temperaturen van boven de 50c zijn zoiezo dodelijk en temperaturen onder de 30 vertagen de gistproductie maar doden de gistcellen niet zolang de temperatuur niet onder nul daalt.
                aah nice
                ben ook aan het over wegen dit eens te proberen, of gwn de Co² cabs van No mercy bestellen...
                sigpic

                Comment

                • 11blad
                  Retired
                  • Jul 2011
                  • 10

                  #23
                  Re: co2

                  Ik brand in een stevige open vierkante glazen pot met wat gesteriliseerd zand onder in (stevigheid en hitteschild naar onderen toe) een waxinelichtje in mijn groeikast.
                  Verbranding levert ook CO2 toch. Ik zorg er wel voor dat het uit is zodra de lamp uitgaat.
                  Maar je hebt tegenwoordig waxinelichtjes die ongeveer 10, 6 of 4 uur branden, werkt volgens mij net zo goed als dat gedoe met gist enzo.

                  Of zit ik er ver naast ?

                  Groetjes.
                  (P.s. ik werk met een led lamp (max 30 graden), dus de warmte van het waxinelichtje voegt nauwelijks iets toe aan de hitte van de lamp.)
                  Last edited by 11blad; 14 July 2011, 22:34.

                  Comment

                  • HR83
                    Advanced Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2011
                    • 1046

                    #24
                    Re: co2

                    naast dat ze C02 maken... verbruiken ze massa's zuurstof... dus de ventilatie moet goed zijn...

                    maar open vuur in je tent .....

                    lijkt me erg onverstandig???
                    __________________________________________________ ______________

                    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                    sigpic

                    Comment

                    • 11blad
                      Retired
                      • Jul 2011
                      • 10

                      #25
                      Re: co2

                      Tja, de ventilatie is wel goed.
                      Ach denk dat het wel meevalt met dat kaarsje zie foto's.
                      Beetje rode, paarse foto's, maar komt door de kleur van de lamp (zit geen groen in).

                      Foto 01.jpgFoto 02.jpgFoto 03.jpgFoto 04.jpg

                      Bye
                      (P.s. Ben me er natuurlijk wel van bewust dat er wel enige risico aan verbonden is, maar denk dat ik het zo veilig genoeg heb staan.)
                      Last edited by 11blad; 21 July 2011, 01:03.

                      Comment

                      • cplifj
                        Banned
                        • Jun 2011
                        • 608

                        #26
                        Re: co2

                        Moet ik toch ook wat bijvoegen,

                        als je de gisting voledig onder waterslot doet dan krijg je dus alcohol in het suikerwater, destilleren (wat niet mag uiteraard) en dan heb je alcohol om weer wietolie van te trekken.
                        Ook even bij vermelden dat de temperatuur vanaf 25°c al goed is , dus geen verwarmingsellement nodig, de hokjes zitten toch allemaal op de juiste temperatuur.
                        Het aeroob gisten is idd voordeliger voor de co2 en levensduur van de gistcellen, zo kan je gewoon suiker blijven toevoegen als de gisting afloopt.
                        Ik denk dat een bidon van 5 liter half gevuld met suikerwater en gist , tussen de planten geplaatst zonder waterslot en met aquariumbubbelaar, zeker afdoende zal zijn om de co2 in de planten te krijgen. Aan de andere kant, tentjes met veel afzuiging zullen er weinig baat bij hebben. Je moet dan enorme massa's co2 verrijkte lucht gaan aanzuigen. Gaat niet lukken met een bidonetje of flesje. Kaarsen zijn inderdaad een alternatief, ook weer enkel in gesloten systeem.
                        De waxlichtjes verbruiken idd O2 maar de plant produceert O2 en die mag ook niet te hoog worden

                        Grtn
                        Last edited by cplifj; 19 September 2011, 20:16. Reden: typo

                        Comment

                        • moreweed
                          Exquisite Grower
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2009
                          • 5939

                          #27
                          Re: co2

                          Vraag anders bij je lokale UWV of sociale dienst of er één of meer werklozen aan de slag kan zetten voor hun uitkering : gewoon in het tentje laten zitten/staan en flink laten ademen
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment

                          • Poffertjesporem
                            Advanced Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2010
                            • 1113

                            #28
                            Re: co2

                            Lool moreweed, ff mijn zonnenbril pakken......

                            Grtz.

                            Comment

                            • moreweed
                              Exquisite Grower
                              MemberLucky Member
                              • Dec 2009
                              • 5939

                              #29
                              Re: co2

                              inmiddels ben ik op zoek naar een auto die al stationair draaiende precies de CO2-behoefte van mn plantjes kan afdekken > "ja meneer de verkoper ik zoek een auto die precies xx gram co2 per uur kan produceren... nee niet per kilometer, per uur!"

                              Toen ik nog binnen kweekte werd de afvoer van de CV-ketel gewoon de ruimte in getrokken... wel CO-meters geinstalleerd natuurlijk, en driftig ventileren. Als CO2-kwekers zou je eigenlijk subsidie moeten kunnen aanvragen vind ik, of van die leukje co2-certificaten moeten kunnen verpatsen aan grote uitstoters. Toch eens checken of er hier naast de vuilverbranding niet nog een pandje vrij is hihihi
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              • Poffertjesporem
                                Advanced Grower
                                MemberLucky Member
                                • Jun 2010
                                • 1113

                                #30
                                Re: co2

                                Kun je niet een agregaat plaatsen?, stroom en co2

                                Dat van de cv-ketel, klinkt goed, jammer vd extra warmte.


                                Wil ooit nog een hobbyhok bouwen met een overdruk(richting 2 bar), met een dubbel compartiment, om op gelijke druk te brengen, zodat er geen druk fluktuaties ontstaan, als ik bij de dames ga spieken.....
                                deze word een stuk groter dan nu, waardoor het cv-idee, toepasbaar word.

                                Grtz.

                                Comment

                                Bezig...