Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtbevochtiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Luchtbevochtiger

    Korting op 420shop
    Goedemiddag Heren en Dames,
    Heb een tent van 120,120,200,nu heb ik een luchtbevochtiger erin staan,maar dit is een hele oude en wil graag een nieuwe waar ik ook minder omkijken naar heb,hierbij bedoel ik dat ik gewoon Bv een luchtvochtigheid van 75 % kan behouden en als deze dan lager wordt dat hij auto. aanslaat en langer dan 8 uur aan kan staan.Wie kan mij helpen aan een goede en betaalbare luchtbevochtiger?
    Mvg Ginny

    #2
    Re: Luchtbevochtiger

    Je zou een luchtbevochtiger op een LV schakelstopcontact kunnen zetten deze schakelt de stroom im bij een minimale lv en weer uit bij een max ingestelde lv.


    http://www.de-vogelkelder.nl/reptiel...ls.asp?id=2220
    Last edited by monty; 23 November 2011, 12:07.

    Comment


      #3
      Re: Luchtbevochtiger

      Een maat van me had er gewoon 1 bij de bouwmarkt gekocht, waar je de luchtvochtigheid gewoon van in kon stellen. Alleen heeft hij hem nu zo ingesteld dat ie altijd max draait....

      Comment


        #4
        Re: Luchtbevochtiger

        bij een bouwmarkt verkopen ze lucht ontvochtigers

        Comment


          #5
          Re: Luchtbevochtiger

          Luchtbevochtigers zijn er in verschillende soorten.

          Een goedkope luchtbevochtiger met een grote opbrengst is er meestal eentje die werkt met geluidtrillingen.
          Dat geeft een mooie witte wolk. Helaas zit er in die wolk ook kalk. Veel kalk.
          Die kalk gaat overal aanvast zitten. Ook aan je kappen en bollen. Dat is niet best.

          Als je zo'n ding gebruikt reinig dan je bollen elke week met schoonmaakazijn. ( lamp uit natuurlijk)
          Heb je een adjust-a-wing of lucillu kap,reinig die dan ook.
          Een normale spiegelkap krijg je niet meer echt schoon.
          De kalk is ook niet best voor de koolstofkorrels in je filter, ook daar groeit een laagje op.
          Gebruik je filtertje niet als het niet nodig is.

          Tentje?:
          1 Handdoek ophangen, beetje spannen, onderaan in een emmer laten hangen.
          2 Pompje onderin emmer, slangetje naar bovenaan de handdoek
          3 Emmer vullen met water en pomp aanzetten, met de lamptijd mee.
          Het water loopt nu langs de handdoek naar beneden weer terug de emmer in.
          4. Je ventilator op handdoek mikken.


          grt,
          123harry

          Regelaar hygrostaat: 10-90% schakelt aan bij te lage luchtvochtigheid, geen wisselcontakt.
          In de lijst bij Co2, bevochteging, airco.
          Last edited by 123harry; 25 November 2011, 19:47.
          No-nonsens kweker

          Comment


            #6
            Re: Luchtbevochtiger

            Ik gebruik deze: http://www.eshop.nl/winkel/Luchtbevo...eco_V2231.html

            Heeft een hygrostaat, en is te gebruiken met hard water door kalk bal...ik ben er zeer tevrede mee.

            grtz.

            Comment


              #7
              Re: Luchtbevochtiger

              Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
              bij een bouwmarkt verkopen ze lucht ontvochtigers
              Ook bevochtigers hoor. Ik weet het verschil wel hoor

              Comment


                #8
                Re: Luchtbevochtiger

                dan is het een goede bouwmarkt

                Comment


                  #9
                  Re: Luchtbevochtiger

                  Ik heb er laatst een bij de Macro gekocht (een grijse, ik kan het merk opzoeken als je wilt). Deze kan volluit circa 20 uur draaien voordat hij leeg is. Zit ook iets tegen kalk in. Hij doet het voor mij echt super, alleen is hij wel een beetje groot (30 cm) hoog. Kost volgens mij € 60,-.

                  Gr. JFF
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Luchtbevochtiger

                    Gewoon een vraagje, Ik heb een luchtbevochtiger, maar die is na 1 dag weer leeg door de 2litertank. wat moet ik doen om dit niet voor te hebben, wil ze namelijk niet elke dag bijvullen...

                    Greetz

                    Comment


                      #11
                      Re: Luchtbevochtiger

                      Wat is het nut van een lucht bevochtiger als ik mag vragen? Deze heb je volgens mij alleen nodig in de eerste 2 weken groei en de eerste week bloei. Of sla ik hier nu volledig de plank mis. Bij mij is de begin standard van de luchtvochtigheid rond de 50% (Vanaf het moment dat ik stekjes plaats) ivm water in de onderbak.

                      Comment


                        #12
                        Re: Luchtbevochtiger

                        is ook een manier,maar is ook een manier om schimmels te kweken,stilstaand water enz googel het maar.mugge narigheid ellende

                        Comment


                          #13
                          Re: Luchtbevochtiger

                          Ik heb nog nooit een luchtbevochtiger of natte handoeken, of bakjes water (lmao) gebruikt, en ga het ook niet doen.
                          Zit hier altijd tussen de 45-65% en daar doen ze het maar mee.
                          Als je met zaadplanten werkt is het een onnodige gadget, en als je stekken zet heb je 'm ook maar een week nodig.

                          Zolang je maar rond de 50% zit komt het echt wel goed.
                          Hoge LV doet meer kwaad dan goed, zeker voor de rest van je kweekapparatuur.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Luchtbevochtiger

                            okay thx Qnq voor je info!

                            Comment


                              #15
                              Re: Luchtbevochtiger

                              maar qnq een hoge lv is toch wel goed voor in de groei fase ?
                              Geen woorden meer voor zinnen!

                              Comment

                              Bezig...
                              X