Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste keer kweken

    Korting op 420shop
    hallo iedereen ik heb besloten een plantje te zetten maar zou best nog wat tips kunnen gebruiken. Ik ben aan mijn kast bezig en deze komt goed ik heb een ruimte van ongeveer 80 x 80 x 190. Ik heb ook een lamp besteld bij de dutch headshop en deze is geschikt voor de groei en bloei periode maar hoe gaat het dan juist in zijn werk? Moet je dan enkel de tijd dat de lamp brand aanpassen van 18 uur nar 12 uur voor de plant in bloei te zetten?

    Groeten Cedric

    #2

    Comment


      #3
      Re: eerste keer kweken

      een luchtfilter en afzuiger voor als je plantjes gaan bloeien en ruiken?

      Comment


        #4
        Re: eerste keer kweken

        Misschien even een eigen topic aanmaken Erik ?

        @obafemi: Inderdaad, groeien doet je plantje zolang het licht op 18/6 staat, en als je de lamp op 12/12 zet gaat ze beginnen bloeien.
        Maar er is wel een uitzondering, namelijk als je autoflower zaadjes hebt, dan kun je de lamp gewoon de hele periode op 18/6 laten staan.

        Verder ben ik ook wel nieuwsgierig naar welke lamp je hebt, een hps met vsa, SL-buisjes, of zo'n super-spaarlamp ofzo ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: eerste keer kweken

          Ik ben ook aan men eerste kweekje begonnen en had ook enkele vraagjes die hier wel passen denk ik.
          De kast ben ik aan het opbouwen met een start-up kit van Alien growshop (de 400W-versie), ondertussen ben ik wel al bezig met 2 plantjes (2de week na ontkieming) in een voorgroei kistje met spaarlampen. Zal die overschakeling naar die zware lamp schadelijk zijn voor mijn kleintjes en kan ik dit minimaliseren?

          Het zijn 1 green-o-matic (autoflower) & 1 Delahaze. Nu vroeg ik me ook af of het een probleem is om de autoflower ook naar 12/12 te brengen als de haze in bloei zal gaan?
          Last edited by ceBep; 24 January 2012, 19:17. Reden: quote bovenstaand bericht verwijderd

          Comment

          Bezig...
          X