Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

    http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=696
    lekker oldskool gaan uitblazen wel hehe
    of
    http://www.terrarium-verwarming.nl/t...r-iot-60-watt/
    geeft wel iR warmte dus ook iR licht? ....
    of
    potje kokend water mee int kot zwiere....

    Comment


      #17
      Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

      de petrolium kachel zal licht geven in je nacht en je bloei verstoren, die ir strales zou kunnen maar is relatief duur in stroom ir ledjes is ook nog een oplossing heet water zal je lv omhoog brengen in de nacht zowizo vaak al een probleem vanwege de afkoelende lucht.

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          meting-28-10.jpg (onderste lijn = temperatuur)

          Het zal misschien een klein onderdeel zijn van een verzameling omstandigheden die bij elkaar van invloed zijn.
          Het effect van HPi licht is vele malen groter, dus investeren in zo'n lamp lijkt me goedkoper.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

            Ben ik met je eens QnQ. Het zal zeker een samenspel van de externe factoren zijn . Daarnaast is het effect van 1 planthormoon altijd afhankelijk van de concentraties van zijn antagonist en de andere planthormonen. Puur op de weinige aanmaak van gebberilline met warmere nachten dan dagen is het dus ook niet te herleiden.

            Verder is deze info gebaseerd op kasplanten en de onderzoeken ernaar ook. Of het allemaal ook zo bij cannabis werkt is niet onderzocht. De ene plant is heel gevoelig voor de concentraties geberelline en reageert er erg sterk op, da andere plant is er nauwelijks gevoelig voor en maakt wel gewoon grote internodes.

            Ik beweer ook niet dat dit het gouden ei is. Ik vond het enkel zeer interessant en wil dat zelf wel eens uittesten wat cannabis doet als het 's nachts warmer staat dan overdag.

            Comment


              #21
              Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

              Ik vind het ook absoluut interessant om te zien of dit bij ons plantje ook zou werken, begrijp me niet verkeerd

              Ik heb alleen een klein temperatuurverschil tussen dag en nacht.
              Wat de invloed zou zijn, als het in de donkerperiode warmer zou zijn dan tijdens de lichtperiode ben ik best benieuwd naar.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22

                Comment


                  #23
                  Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

                  heb ook een keer door ellende van de kweek ervoor<te hoge ec>de keuze gehad,of de grond spoelen,of 15 nieuwe zakken aarde halen.ik spoelen,wat een ellende is datdaarna de stekken in de natte bak met aarde,was een ramp duurde 3 weken voordat ik ze weer water kon geven,waren hele lange slungels geworden.sommige kwekers noemen dat ook wel water planten,lang en sprieterig.de internodes lagen heel ver uit mekaar.

                  Comment


                    #24
                    Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

                    Mee eens te veel water geeft sprietige lange planten met lange internodes. Het zou in de omschakelweken van 18/6 naar 12/12 dus wel eens gunstig kunnen zijn om ze net dan redelijk droog te laten staan en niet te veel te voeden.

                    Celdeling kan beperkt worden door een lagere gemiddelde temperatuur.

                    Celstrekking wordt beperkt door negatieve DIF (lagere dag- dan nachttemperatuur), kouval (aan begin van de dag is temperatuurgevoeligheid van strekkingsgroei het hoogst), hoge rood/verrood verhouding, laag fosfaat, hoge EC, beperkte watergift en tenslotte door het gebruik van groeiregulatoren (blokkeren veelal de aanmaak van gibberelline in de plant en dat is een hormoon dat strekking stimuleert).
                    Last edited by monty; 27 December 2011, 15:05.

                    Comment


                      #25
                      Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

                      Handige info. Zeker het proberen waard.
                      Zijn zo'n blauwe lpg bussen schadelijk? Als je een gaskanon op lage stand bij de afzuiging plaatst, kan dit schadelijke effecten hebben? De inblaas is bij mij 100 cuub en de afzuiging 330 cuub. Dus op zich kunnen de stoffen zich niet opstapelen.

                      Wel slapen wij in de kamer waar de aanzuig start. Maakt hels lawaai dus gaat 's nachts wel uit, maar dan brandt de lamp.
                      Dus op zich kan ik dit project wel een kans geven. Ze doen het uiterstmate goed, maar sinds de klok op 12/12 staat vind ik ze wel een beetje "strekken".

                      Comment


                        #26
                        Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

                        Butaan, propaan/butaan mengsels en LPG zijn alle schadelijk voor je plant als je met gas gaat bijverwarmen gebruik dan zuiver propaan.

                        Comment


                          #27
                          Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

                          maar als je die zooi volledig verbrand hou je toch alleen het best nttige CO2 over mont ?
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #28
                            Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

                            Ja maar das juist het probleem het is geen perfecte volledige verbranding.
                            Last edited by monty; 29 January 2012, 09:34.

                            Comment


                              #29
                              Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

                              die kanonnen niet ? komt er toch aardig dicht in de buurt dacht ik... maar je hebt gelijk > wat voor ons acceptabel is is funest voor onze plantjes
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #30
                                Re: Internodes kort houden d.m.v. je nachttemperatuur

                                Heel interresant om dit alles hier te kunnen lezen en te leren

                                Bij mij is er ook een groot verschil tussen dag en nacht gewoon ik wil kosten besparen want die elektrische verwarming zuigt noggal we zien wel wat het word mijn volgend kweekje zal wel beter gaan

                                grtzzz Ullys
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X