Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

    @ gerard: vergrootglas kost echt niet zoveel en koop je in winkel voor bureauartikelen als je echt geen vindt...
    sigpic

    Comment


      #17
      Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

      nog ff inhaken op smokey's topic.. dit stukkie:
      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
      Clear Trichome: Nog niet potent genoeg, nu oogsten zal de opbrengst hard verminderen.

      Cloudy Trichome : Oogsten wanneer de meeste trichomes er cloudy of milky uitzien zal je een up/head/energetic/rushy High effect geven.

      Amber Trichome: Oogsten wanneer de meeste trichomes er amber kleurig uitzien zal je een Couchlock/Narcotic high geven. Stoned dus.

      Half Amber/Half Cloudy: Oogsten wanneer het ongeveer 50/50 is zal je een mix geven van High en Stoned.

      Comment


        #18
        Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

        Prima toevoeging DonnyNacro. Ik zal me al een tijdje af te vragen hoe dat nu zit met sativa of indica en het oogstmoment maar nu is het me duidelijk. thanks

        Comment


          #19
          Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

          Yoo,
          Vraagje voor de oude rotten. Kunnen jullie een gemiddelde tijdspanne geven voor het verkleuren van de trichomes van doorzichtig naar amber? Of misschien beter, duurt dit lang? Om zo beter in te kunnen schatten wanneer op te houden met bijvoeden en over te schakelen op gewoon water.
          Plantjes staan nu al 55 dagen op 12/12 en zaden geklokt op 9 weken indoor. Overmorgen dus week 9. Zie nog niet echt veel verandering in uitzicht. Wat is de ideale sterkte voor een vergrootglas om dit goed te kunnen zien?
          Grtz $iR
          sigpic

          Comment


            #20
            Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

            30x maar alles sterker is natuurlijk beter, je kan in de gs vandie zakmicroscopen vinden voor +-20euro
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #21
              Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

              DonnyNarko, dank voor je heldere uitleg, hier kan ik echt wat mee!

              Comment


                #22
                Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                inderdaad velen zijn te gehaast ,en sluit mij aan goed topic greetz
                Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                Comment


                  #23
                  Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                  Klopt dit ook werkelijk?

                  Ik richt mij op de bloeiperiode die aangegeven staat op de zaadverpakkingen en bekijk vanaf de laatste week de plant per dag om te kijken of ze klaar is voor de oogst.

                  Ik heb eigenlijk nooit op 1 specifiek ding gelet om te beoordelen of de toppen rijp zijn voor de oogst, ook de fabels over de bruine haren aan de toppen heb ik niet echt wat mee. Als de plant klaar is voor de oogst, dan kan je dat (volgens mij) vrij goed herkennen.

                  Comment


                    #24
                    Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                    Vreemd... het kijken op tricho's is niet zo eenvoudig alsof het lijkt...
                    ik oogste dezelfde plant (uit stekken) onder dezelfde omstandigheden, eentje 40% amber en eentje 60%. De laatste was voor mij op elk punt, vooral smaak, veel beter en het scheelde een weekje tot 10 dagen in oogsttijd. zonder tricho's ging ik veel te vroeg geoogst hebben. Sommigen onder ons gebruiken deze methode zelf om gefaseerd te oogsten en zo de onderste toppen optimaal te laten rijpen door ze meer licht aan te bieden.
                    Iemand zei me ooit eens dat onze planten niet op de kalender kijken en ik heb hem gelijk moeten geven. Je planten even langer laten staan kan ongezien effecten geven. Ik raad je aan om het toch eens te testen, die tricho's.

                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment


                      #25
                      Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                      In welke bloeifase ontstaan de trichomes?
                      Mijn plant staat nu 2 weken in bloei (vanaf eerst zichtbaar stampertjes) maar er zijn nog geen trichomes te zien.

                      Betreft hier overgens een buitenplant, sativa soortje.
                      Staat op water en zelfgemaakt compost.

                      Comment


                        #26
                        Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                        Handige post man
                        Izzz

                        Comment


                          #27
                          Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                          Hallo

                          normaal gezien zouden mijn plantjes ( 5 x NL ) nog een 10-tal dagen moeten blijven staan maar reeds 50 percent van de trichomes zijn amber kleurig.
                          kan ik dan al oogsten of toch wachten tot de 11 weken om zijn ?
                          heb hierboven wel gelezen dat eens ze over hun punt zijn de kwaliteit snel naar omlaag gaat.
                          vandaar mijn vraag...

                          thanks & greetz

                          Comment


                            #28
                            Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                            Psytron,kunt gerust nog wachten,zal de opbrengst nog beetje verhogen.
                            Wanneer je nu oogst is de plant nog niet vol gerijpt en zal je een meer high geven.
                            Denk zelf dat zo rond 80% amber ideaal is.

                            Grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment


                              #29
                              Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                              Hey Misty

                              hoewel mijn geduld om te oogsten zwaar op de proef word gesteld ga ik dan toch nog even wachten.

                              thanks voor de feedback

                              grts
                              Tommy

                              Comment


                                #30
                                Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                                Ik heb nu sinds enkele weken de zak mircoscoop van Alien gebruikt en ik ben er zeer tevreden mee. Zeker aan te raden voor de genen die niet te veel geld willen uitgeven.

                                Comment

                                Bezig...
                                X