Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

    yoooo,

    Als mijn plant nu klaar is om te oogsten maar ik heb haar wel nog de laatste week voeding gegeven wat kan ik dan het beste doen? Nog een week wachten en gewoon water geven of nu al knippen wnr ze op haar best is? En als ik ze nu al knip, wat zijn dan de nadelige gevolgen van die voeding? Is alleen de smaak slechter of is het ook serieus veel ongezonder?
    ik hoop zo rap mogelijk een antwoord te hebben want anders wordt ze gewoon vanavond geknipt xD Het is voor eigen gebruik dus ik heb liever geen giftige weed maar aan de andere kant wil ik ook nie dat ze haar beste moment voorbij streeft :p

    Grtz

    poane 4-20 24/7

    Comment


      #47
      Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

      Wat als alles cloudy is maar je ook een paar trichomen zwartkleurig word? Oogsten? Of toch wachten tot ik duidelijke amber zie?
      Tgaat om super lemon haze als dat nog relevant is?
      Pz

      Comment


        #48
        Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

        hey !

        ik zit met een vraagje
        ik heb hier 2 Special Queen's staan (1ne is al verder als de andere)
        de Oudste (1-2 weken ouder) de haren zijn Melk achtig , sommige al beetje bruin (1/8) , tegenover de jongste deze haren zijn nog spierwit

        nu heb ik proberen te zien via vergrootglas (30X) en de kopjes van de trichomes zijn donkerder als het stengeltje van de trichomes (voor zover men oog kan zien)
        (ps : Als ik aleen de hoofdtop wul knippen moet ik deze schijn knippen ?? en kan dit ?)

        Comment


          #49
          Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

          hallo
          mn trichomes zijn allemaal wit, maar nog nergens schijn van amber ik wil toch morgen oogsten, en wil een beetje meer amber er toch tussen.
          nu ik las ergens dat je je wiet in het donker moet drogen omdat anders je kwaliteit achteruit gaat. als ik mn wiet nu zou drogen in de kamer met licht aan gewoon, zou ik dan toch wat meer amber tricho's kunnen krijgen? als deze er zijn kan ik eventueel nog verder in het donker drogen.
          zal strax foto's uploaden?

          Comment


            #50
            Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

            DSC_0395.jpg
            zien mn trichomes er al milky uit? ik vind van wel

            Comment


              #51
              Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

              Omdat goed te zien moet je toch echt een betere macro-opname maken. Lijkt wel rijp te zijn overigens van wat ik er zo van zie. Zeker nu we een week later zijn ghehe.

              Comment


                #52
                Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                diegene die er zoveel vanaf weet, had je wat beter moeten helpen met de verzorging van je plant!

                Comment


                  #53
                  Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                  Dan blijft voor mij nog de vraag open hoelang deze cyclus duurt, met name bij sativa.

                  Twee weken voor het oogsten geef ik nog een week water, daarna klief ik en geef ze nog wat water. Dan gaan ze het donker in zonder water.

                  Moet ik dan bij bijvoorbeeld bij de eerste amber kleuring de voeding stoppen en met water gaan beginnen zodat ze nog 2 weken staan?
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    #54
                    Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                    Dat is en blijft een moeilijke vraag de omslag van clear naar milkey naar amber is niet goed te voorspellen. Hangt van te veel factoren af, algemene gesteldheid van de plant, omgevingsfactoren dagnachttemp ect.ect.. Verschilt ook erg van strain tot strain. Je moet het gehele plantbeeld bekijken. De aangegeven bloeiweken van de breeder geven over het algemeen toch wel een redelijke leidraad al gaan die er dan wel van uit dat alle onder optimale omstandigheden is gebeurt en bij een optimale belichting.

                    Comment


                      #55
                      Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                      Damn...

                      Eigenlijk kan je dit dus pas echt goed gaan toepassen na een kweek of wat met dezelfde stekken en omstandigheden.

                      Thnx!
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #56
                        Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                        Mijn eerste binnekweek is een northern light. Ze is 5 dagen geleden gekliefd.
                        Aan de hand van de trichomes nog 72 uur in het donker zetten en kappen?
                        Kan iemand dit bevestigen voor mij?
                        binnenkweekske.jpgbinnenkweekske2.jpg


                        Edit: afbeeldingen zeggen meer als woorden
                        Groetjes wamy
                        Last edited by wamy; 28 May 2012, 16:51.

                        Comment


                          #57
                          Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                          die moet nog wel ff hoor
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                          Comment


                            #58
                            Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                            Hoelang zou je ze nog laten staan dan?
                            Zit al op 60 dagen bloei.
                            Zal ze nog een 9tal dagen laten staan omdat ze al gekliefd is en ik geen zin heb in een herma.

                            Edit: bloeidagen aangepast

                            Groetjes wamy
                            Last edited by wamy; 28 May 2012, 21:16.

                            Comment


                              #59
                              Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                              Hoe ziet de bovenkant van het topblad eruit, de onderkant is wel milkey
                              Last edited by monty; 28 May 2012, 21:38.

                              Comment


                                #60
                                Re: Wanneer oogsten? (Trichomes)

                                Still0017.jpgStill0018.jpg
                                Dit is de bovenkant van het topblad, check je normaal altijd de bovenkant van blad?

                                Groetjes wamy

                                Comment

                                Bezig...
                                X