Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Michel990
    Advanced Stoner
    Member
    • Mar 2012
    • 50

    #1

    Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik was eigenlijk wel een beetje benieuwd naar wat een kweek eigenlijk kost aan stroom. Dus heb even een Exel bestandje gemaakt om dat uit te rekenen en denk dat er vast nog wel iemand gebruik van kan maken Is heel simpel, alleen maar de tarieven van je leverancier invullen en de gebruikte wattages en de rest gaat vanzelf. Is voor enkel en dubbel tarief. Bij deze de download link; http://www9.zippyshare.com/v/2420226/file.html

    Grzz
    Last edited by Michel990; 2 May 2012, 00:08.
    ..:: Smoke Weed Everyday ::..
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #2
    Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

    Nice done.

    Comment

    • Stickie
      Wicked Stoner
      • Dec 2011
      • 209

      #3
      Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

      wow dat heeft me even doen schrikken, een enkele kast met 400 W kost me 2054.528 euro? op acht weken? is dit mogelijk want heb er nog niet veel van gemerkt lol
      Edit: mijn fout, ik kan je maar een ding zeggen,
      mooie excel file, handige shit
      Trouwens, misschien geen slecht idee om piek/dal uren etc toe te voegen? als je wilt kan ik dat doen ben ook tamelijk met excel, eventueel ook of je groeit / bloeit met TL of LED?
      Last edited by Stickie; 18 April 2012, 11:36.

      Comment

      • Michel990
        Advanced Stoner
        Member
        • Mar 2012
        • 50

        #4
        Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

        Hahah 2054.528 lijkt me een beetje erg veel :p
        Maar piek en dal uren is toch gewoon je dubbele meter?
        En heb je bij TL en LED andere uren ipv 16/8 en 12/12? Heb me daar nog niet echt in verdiept

        Maar als je er iets aan wil veranderen mag het wel hoor, verbetering is altijd goed!
        Was ook maar even een simpele opzet in een stonede bui

        Grzz
        ..:: Smoke Weed Everyday ::..

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

          Yeah, naajs.
          Handig, voor de immer weer terugkerende vraag "wat kost een kweekje"

          Lampjes draaien niet altijd 18/6 of 12/12 (*) maar het geeft een mooi globaal overzicht, en de uiteindelijke kosten vallen altijd mee.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Michel990
            Advanced Stoner
            Member
            • Mar 2012
            • 50

            #6
            Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

            Hmm ja zal dat van die uren nog wel even veranderen van de week
            Is alleen jammer dat een exel bestand niet op het forum of ftp te uploaden is.. Miss een .zip proberen
            Kosten vallen zeker mee, gelukkig
            ..:: Smoke Weed Everyday ::..

            Comment

            • diploide
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2012
              • 152

              #7
              Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

              Hehe handig man! Bedankt.
              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

              Comment

              • West2010
                Son of the Bong
                MemberLucky Member
                • May 2010
                • 418

                #8
                Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

                Idd handig hulpje, bedankt

                Comment

                • winston
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2011
                  • 90

                  #9
                  Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

                  kan er iemand een screenshot plaatsen van een ingevuld rekenblad?
                  ik snap niet hoe het werkt, alles blijft hier op 0 staan, wel lekker goedkoop zo.
                  dank

                  Comment

                  • Michel990
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Mar 2012
                    • 50

                    #10
                    Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

                    Zou wel leuk zijn als het 0 euro kost :p
                    Heb hier een screenshot voor je;
                    Appelworst.jpg

                    Kwam er wel net achter dat de KwH niet klopte dus weer een nieuwe link

                    Grzzz
                    Last edited by Jointjedraaien; 22 February 2013, 17:57.
                    ..:: Smoke Weed Everyday ::..

                    Comment

                    • winston
                      Expert Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2011
                      • 90

                      #11
                      Re: Handige rekenhulp voor het stroomverbruik..

                      ah thx, had het al uitgeflost, beetje snel geroepen.
                      Jouw link is geen .xls file.

                      Comment

                      Bezig...