Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten en drogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Oogsten en drogen

    Ok bedankt. Ik heb er een fannatje bijgeplaatst die erg traag afzuigt. Dan is er steeds nieuwe lucht aanwezig.
    Hang ik de topjes op, leg ik ze op een netje, of op krantenpapier?
    De grote bladen zijn er af getrokken.

    Greetz,
    zion

    Comment


      #17
      Re: Oogsten en drogen

      Ik hang ze op, lijkt mij het beste maar dat kies je natuurlijk zelf.

      Peace

      Comment


        #18
        Hoe knip ik nu precies.
        Als ik een tak van de hoofdstam heb gehaald en vervolgens de grote bladeren heb verwijderd. Haal ik vervolgens de kleinere bladeren weg. Maar in de top zelf zitten ook nog blaadjes. Ik krijg deze niet helemaal eruit. Het steeltje zit dan nog in de top en het blad is er wel af.

        Is dit erg? Dit merk je toch wel als je je jointje gaat draaien, dan kan je de steeltjes er toch uit verwijderen?

        Comment


          #19
          Je haalt de takjes en mini bladjes er gewoon af wanneer je de gedroogde weed gaat gebruiken.

          Peace

          Comment


            #20
            Thanks, zeer handig als beginnende kweker.

            Comment


              #21
              zeer nuttig topic, hier heb ik veel aan, bedankt!

              Comment


                #22
                weet iemand de minimum en max. vochtigheidsgraad tijdens het droogproces? + de min en max temperatuur?

                bij voorbaat dank

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    heb het gevonden: temp tussen 15 en 20 graden op een dronkere plek met LV van 40 tot 60%

                    Comment


                      #25
                      dat is tog wel een hoge lv, ik heb een vochtvreter in me drooghok staan het moet tog zo droog mogelijk zijn.

                      Comment


                        #26
                        Re: Oogsten en drogen

                        Thx,


                        Wat als ik na het oogsten de toppen ophang en dan een ventilator er zacht opzet.. en dan 1 a 2 weken zo laat.. ? of zal het dan snel te droog worden?


                        Greetz,,

                        Comment


                          #27
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #28
                            Re: Oogsten en drogen

                            Okee, thx

                            Comment


                              #29
                              Re: Oogsten en drogen

                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                              Ooogsten en drogen

                              .

                              De oogst is rijp als de "haartjes" van de onderste toppen grotendeels bruin (of rood) zijn en als de "haartjes" van de bovenste toppen deels bruin zijn. Wat je dan zult zien is dat de lege zaaddozen volledig gevormd zijn.

                              Het is natuurlijk wel zo dat relatief laat oogsten commercieel gezien het beste is. De toppen zijn dan immers het zwaarst. Voor jezelf kun je echter ook wat vroegere toppen proberen. Wat je ook kunt doen is de rijpere toppen alvast oogsten terwijl de nog onrijpe toppen wat langer kunnen blijven staan. Let echter op! Je kunt de planten ook te lang laten staan, en dan zal de potentie onder de invloed van het licht en de wind snel afnemen. De kristallen die normaal gesproken doorzichtig zijn zullen dan bruin worden (gebruik een vergrootglas).


                              Grtz
                              Dit is leuk om te weten, want bij mij is het bijna zover.
                              Ik heb bij 1 plant dat de top en een zijtaktop is al voor 90% bruin, maar al de rest van de zijtoppen zijn nog maar voor 30% bruin!!!!

                              Mijn vraag is nu kan ik gewoon die hoofdtop eraf knippen en laten drogen, zodat de andere toppies gewoon door bloeien????

                              Want ben bang dat die hoofdtop veel te rijp zal zijn.

                              En nog een klein vraagje; geef jij de laatste dagen geen water meer, voor je ze knipt????

                              Alvast bedankt heel leuke tip hier

                              Greetzzzz
                              Why drink & drive i'f you can smoke & fly

                              Comment

                              Bezig...
                              X