Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het eigenlijke zaaien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het eigenlijke zaaien

    Korting op 420shop
    Het eigenlijke zaaien

    Bij het poten van grote aantallen zaadjes is het zaak zo efficient mogelijk te werk te gaan, zodat zoveel mogelijk van de potjes plantjes opleveren, waaruit we kunnen selekteren. Zoek daarom om te beginnen alleen de mooie donkere zaden uit. Doe deze zaadjes in een glas water. Zet dit glaasje naast de potjes waar ze straks in gepoot gaan worden; dan is de overgang straks niet zo groot meer voor ze en weten ze welke temperatuur hun te wachten staat. Ververs dit water indien nodig dagelijks. Als een zaadje opengaat en zich op die plek een worteltje begint te vormen weet je vrij zeker dat het een levensvatbaar zaadje is. Giet, zodra je dit bij enkele zaadjes ziet, al het overtollige water weg, op een klein beetje na en giet dit met de zaadjes op een diep bord. Door dit bord op een hand zachtjes heen en weer te wiegen gaan de zaadjes zachtjes heen en weer rollen in het beetje water. Je kunt dan vrij eenvoudig zien welke zaadjes open gegaan zijn. Vis deze zaadjes voorzich- tig uit het water en leg ze op de rand van het bord, waar ze nat blijven "plakken". Plant deze uitgekomen zaadjes voorzichtig, ieder in een potje, in een kuiltje van twee a drie centimeter en dek ze dan voorzichtig met wat aarde toe. Doe de nog overgebleven zaadjes terug in het glas en vul dit weer aan met schoon water.
    Als het merendeel van de zaadjes is uitgekomen gooi dan de zaadjes weg die nog niet zijn opgegaan en duidelijk minder vitaal zijn dan hun voorgangers. Uit de laatste 10-20 procent kan toch niet veel goeds komen. Op deze wijze heb je je zaad al tweemaal geselekteerd! Na ruim een week zullen de eerste plantjes boven de grond komen en als alles goed gaat zal 80-90 procent van de potjes je ook inderdaad een plantje geven.
    Als de plantjes 5-10 centimeter groot zijn, kun je al duidelijk zien welke plantjes mooier en vitaler zijn dan de anderen! Selekteer deze plantjes uit en plant ze in de volle grond of in potten en geef ze nog eens royaal water. Gooi wat je overhoudt weg en concentreer je aandacht op de uitgeselekteerde planten. Hennep is een van de snelst groeiende gewassen; als je een handje helpt met wat visemulsie en indien nodig wat water, zul je versteld staan van je planten. Ze eten letterlijk uit je hand en groeien als kool!

    Zie ook:
    Wietzaden ontkiemen
    Last edited by westport; 28 February 2011, 00:33.

    #2
    Re: Het eigenlijke zaaien

    kijk, hier heb ik wat aan morgen krijg ik kleine potjes van een maat, dan ga ik gelijk mn zaadjes in een glaasje water doen.

    enige is wel, hoe lang duurt dit ongeveer?

    cheerzzz

    Comment


      #3
      Re: Het eigenlijke zaaien

      Zo'n 2 a 3 dagen maar je kan evengoed je zaadje een zaadiepte in wat zaai en stekgrond planten en dit potje goed bevochtigen op en warme plaats zetten, ik opteer liever voor de laatste methode.

      Grtz

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Het eigenlijke zaaien

          we zijn al weet ik hoe lang verder en nog steeds niks, ik denk dat ik gewoon kutzaden heb gekocht bij high five in Almere.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Het eigenlijke zaaien

              ja nuja, weinig keus meer denk ik, maar ik heb nog stuk of wat zaden liggen, ik wacht nog heel even af, en leg die andere zaden toch ook maar even in een vochtig doekje, dan kijk ik het nog even aan.

              tsja en anders zal ik toch ergens een paar goede zaadjes vandaan moeten zien te halen

              een ding weet ik wel, ga NIET NAAR HIGH FIVE IN ALMERE... kuttent

              Comment


                #8
                Re: Het eigenlijke zaaien

                moet toch even zeggen dat er toch twee zaadjes aan het ontkiemen zijn sinds gister, ik vond een klein worteltje zaden van high five dus toch niet echt klote, alleen minder snel?

                Comment


                  #9
                  Re: Het eigenlijke zaaien

                  ok ben blij voor jou, zou idd zonde geweest zijn mocht geen enkele ontkiemen
                  Welke soort is het eigenlijk of zie ik dat hier ergens over het hoofd ?

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Het eigenlijke zaaien

                    staat in het topic dat ik aangemaakt heb: Apollo 13

                    maar het is south india x skunk

                    Comment


                      #11
                      Re: Het eigenlijke zaaien

                      Juist ja dank je skunkmaster

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Het eigenlijke zaaien

                        haha geeft niks, we zijn allemaal wel eens 'afwezig'

                        Comment


                          #13
                          Re: Het eigenlijke zaaien

                          Hee,

                          Bedankt voor de info.
                          Ik ga die visemulie ook is kopen.
                          Ik geef nu de eerste 4 weken Plagon enzymen.

                          Hebben jully betere ervaring met visemulsie?
                          One "small" step for a man....one giant tree for mankind

                          Comment


                            #14
                            Re: Het eigenlijke zaaien

                            handig! Alleen hoe groot moet zo'n potje zijn?
                            Heb je voor het ontkiemen en voor de rest een andere pot nodig?

                            alvast bedankt!

                            Comment


                              #15
                              Re: Het eigenlijke zaaien

                              Een dag geweekt en gelijk in de grond gestoken,na 5 dagen waren ze daar al,ze zijn nu zo'n 4 en 6 cm groot.
                              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                              Comment

                              Bezig...
                              X