Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

water afzuure met s alpeterzuur ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water: water afzuure met s alpeterzuur ??

    Korting op 420shop
    ik gebruik dat goedje voor mijn water ph.
    MAAR dat goedje is nogal gevarlijk had perongelijk mijn glas laten vallen
    plots beschatig mijn vloer
    Wat een geluk dat het in mijn werk kot is
    was wel wat verschoten
    want als ik 1lieter water neem en paar truppels van citroen in deed zakte ook mijn waarde van ph
    MIJN VERAAG IS als ik citroen ga gebruiken voor zuurter van mijn water te regelen zouw het ook mogen

    want salpeterzuur 38% als ik 1lieter water heb en er zo een of twee druppels in laat zei ik zo mijn ph meter omlaag gaan ?
    DSC_0923.jpgDSC_0887.jpgDSC_0862.jpgDSC_0924.jpg

    #2
    Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

    Het kan met citroenzuur, maar dan moet je het wel meteen geven.
    Citroenzuur is vrij onstabiel, vergeleken met pH- groei (salpeterzuur), na 24 uur kan de waarde al flink zijn opgelopen.

    Ik heb een 100ml flesje (glas) voor 2/3 gevuld met water, en daarna aangevuld met 1/3 pH- en die gebruik ik.
    Het is minder gevaarlijk, en makkelijker doseren.

    Ik heb ook wel eens een plens over m'n vloerbedekking (merk:zeer goedkoop) gegooid, en dat resulteerde in een flink gat de volgende morgen.
    Hoe moet je dat nou weer uitleggen .. euhm .. Liefje .. luister eens .. euhm, wel eens van tapijtkevers gehoord ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

      Water bij zuur geeft vuur, andersom kan wel........

      Comment


        #4
        Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

        ja dat ik er niet aan dacht een kleine flesje en bij vullen met water ja dag ga ik nog vandaag doen
        ik trok het met een spuit uit een fles van 1lieter

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        als ik nu water heb en dan da zuur geef vuur ??????????????
        Echte vuur of wat bedoel je ik versta het niet

        Comment


          #5
          Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

          Ik weet ook niet precies, waarschijnlijk iets dat wjw tijdens de les scheikunde ineens opving toen hij wakker schrok.

          De manier die ik beschreef werkt gewoon goed.
          De flessen wel netjes opbergen zodat niemand die per ongeluk pakt.
          pH- is geen fijn spul, dat had je al door.

          Mooie kat, die ziet die plantjes ook wel zitten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

            dan heeft wjw wel een keigoed moment uitgekozen voor zijn spontane opletaktie hulde, 10 met griffel, even bukken nu voor de veer ... ?

            sterke zuren reageren heftig, en dus gooi je daar niks bij in.
            Als je iets wilt laten reageren met een sterk zuur doe je dat dus andersom : je gooit het zuur BIJ iets anders.
            Zo kan je de heftigheid van de reactie een beetje bijsturen : weinig erbij > dan houdt het ook wel een keer op (hoop je)
            Druppelsgewijs als het zo uitkomt, en met een beschermbril op je harses als je niet heel precies in de smiezen hebt wat er gaat gebeuren.
            Anders wordt het aanschuiven bij biologiepracticum om daar een varkensoogje te scoren ofzo. Is de kantine al open trouwens ? broodje kroket scoren
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

              citroenzuur killt het bodemleven wel volledig, ph- net een heel klein beetje minder.
              Moet dringend eens een nieuwe bovenplaat op mijn groeihokje vastmaken want salpeterzuur en MDF plaat zijn ook geen dikke vrienden

              Grtz $iR
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

                Salpeterzuur is het beste in de groei periode, maar over het algemeen is fosforzuur veiliger om mee te werken en is stabieler.
                Ook prima om "wat extra" door de sanitair reiniger te mikken.

                Salpeterzuur werkt in seconden in op eiwit. Nagels en huid zijn dus in seconden aangetast !!!!
                Het beste verdun je het eerst 1:3 terug met demi water. En inderdaad het zuur roerend toevoegen aan water, niet anders om.!!!

                Ook prima om zelf een calcium/magnesium nitraat oplossing te maken door voorzichtig magnesiapoederkalk (min. 10% MgO) te overgieten met (evt verdunde) salpeterzuur.
                Zorg dat er wat kalk op de bodem blijft liggen, zo weet je dat er geen zuur resten zijn.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

                  Daarom zei ik dus ook eerst het water erin, en daarna afvullen met pH-
                  Misschien was de opmerking inderdaad niet overbodig, ik heb het nooit andersom geprobeerd.
                  Zal het eens doen als ik eraan denk volgende keer, ben wel benieuwd.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

                    Denk om de warmteontwikkeling dan Q, en -afhankelijk wat je precies bij wat gooit- gasontwikkeling die vloeistoffen omhoog smijt.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

                      groene thee met lemon smaak gebruik ik

                      Comment


                        #12
                        Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

                        Om een bom te maken ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

                          om een raket te maken van een theezakje is het anders wel noodzakelijk om de thee uit dat theezakje te verwijderen hoor... de precieze smaak van de te verwijderen thee lijkt me dus op z'n zacht gezegd "niet vitaal"
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

                            hahaha ik domme hollander ik niet goed begrijpen haha sorry

                            Comment


                              #15
                              Re: water afzuure met s alpeterzuur ??

                              probeer maar eens uit :

                              - neem een theezakje
                              - verwijder het touwtje en labeltje
                              - knip het bovenste randje, samen met het nietje, van het theezakje. Nu is die dus open.
                              - vouw hem open en verwijder de thee eruit. Je ziet nu dat je een soort cylindertje van theezakjesmateriaal overhoudt.
                              - maak dit cylindertje goed rond en zet het op een tafel
                              - steek het aan de bovenkant aan, en kijk wat er gebeurd.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X