Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gebruik grote potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Gebruik grote potten

    Korting op 420shop
    Na enkele runs ervaring opdoen ben ik tot de concludie gekomen dat een van de belangrijkste punten bij een kweek op aarde medium is: gebruik grote potten, bij voorkeur 18 liter.

    Voor een eenvoudige kweekopzet zonder al teveel meetapparatuur als ph en ec meters is dit dan de meest vergevingsgezinde oplossing.
    mobile message

    #2
    Re: Gebruik grote potten

    is 18liter dus beter dan zeg 60liter ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Gebruik grote potten

      natuurlijk is 60 beter als je meer wortrls hebt ook meer wiet

      Comment


        #4
        Re: Gebruik grote potten

        dan zou ik nog eens goed rondkijken hier, er zijn kwekers die aantonen dat de hoeveelheid medium totaal irrelevant is -mits er een nauwkeurig samengesteld voedingsprogramma wordt gehanteerd natuurlijk.

        Wat niet wegneemt dat het voor de meesten wel zal opgaan, dat punt van grotere potten voor een betere opbrengst
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Gebruik grote potten

          Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
          dan zou ik nog eens goed rondkijken hier, er zijn kwekers die aantonen dat de hoeveelheid medium totaal irrelevant is -mits er een nauwkeurig samengesteld voedingsprogramma wordt gehanteerd natuurlijk.

          Wat niet wegneemt dat het voor de meesten wel zal opgaan, dat punt van grotere potten voor een betere opbrengst
          Dat beweer ik ook niet. Ik zeg enkel dat een groter medium meer vergevingsgezind kan zijn op gebied van voeding.

          Als je zoals mij weinig meetapparatuur hebt zoals ph en ec meters, dan werkt een grotere pot beter.




          mobile message

          Comment


            #6
            Re: Gebruik grote potten

            Grote potten is een grotere buffer, stabieler klimaat in de bodem, vergevingsgezinder inderdaad.
            Ben er wel van afgestapt nu, kweek gewoon in die slanke bloembakken met kokos. Die van 80 cm passen goed in een klein tentje, 4 of 5 op een rij .
            Kan je lekker in SOGGEN.

            Comment


              #7
              Re: Gebruik grote potten

              lekker dichtgegroeid veldje toppen op 'n stokkie ..oogsten met de strimmer > ouwe microboer
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Gebruik grote potten

                Geef ook voorkeur aan grotere potten. Kleine foutjes worden niet zo snel vertaald naar t plantje toe.

                Comment


                  #9
                  Re: Gebruik grote potten

                  mijn ervaring op aarde is zeker zo hoe groter de pot hoe beter je opbrengst.
                  Bij mijn vorige kweek heb ik 5 planten in 11 liter potten gehad en 2 in 18 liter potten.
                  Het verschil kon ik dan ook duidelijk zien ,de planten die in de 18 liter potten stonden werden veel voller dan die van 11 liter.
                  eigenlijk ook allemaal wel logies ja. In kleinere potten zullen de wortels ook sneller stikken en de voeding raakt snel op.

                  Comment


                    #10
                    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                    Comment


                      #11
                      Re: Gebruik grote potten

                      ik ga het ook meteen maar is testen . ik ga er een paar in kleine potjes doen en en paar is de grootste die ik heb kijke wat het word met me spaarlampjes kweek

                      Comment


                        #12
                        Re: Gebruik grote potten

                        Ik denk dat het je voeding scheelt, niet zo zeer wat je er vanaf haalt.

                        Comment


                          #13
                          Re: Gebruik grote potten

                          Groter is echt niet beter...

                          Bij grote potten van bv 25 liter zal je wel goed water moeten geven. Anders heb je een mooie plant met een wortelstelsel in de onderste 5 cm van je pot. De rest zal dan niet gebruikt worden, wat doodzonde is...
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                          Comment


                            #14
                            Re: Gebruik grote potten

                            Onzin een gezonde plant zal wortels schieten door de gehele pot!

                            Comment


                              #15
                              Re: Gebruik grote potten

                              zit nu op de 11 en ga toch naar de grotere. De 18 lijkt me wat te...

                              Comment

                              Bezig...
                              X