Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

    Korting op 420shop
    Hallo,
    bij mijn volgende kweek zou ik graag het kweekschema neemen van plagron 100 % bio
    iemand ervaring ermee ?

    ik denk dat dit een tamelijk comfortabel schema moet zijn
    in ieder geval minder werk dan mijn schema dat ik nu volg

    info over hoe ik nu voeder :
    de plantjes zijn nu ongeveer 5de week boei

    grond is bathmix dus normaal moet die voeding van in de grond bijna uitgewerkt zijn
    10 liter water verwarm ik tot 22 graden
    ik voeg 1,5 ml aptus regulater toe
    ik voeg 3,0 ml aptus P boost toe
    ik voeg 50ml Canna Terra Flores basisvoeding toe
    ik voeg 2,0 ml aptus top boost toe
    (omde 2 weken geef ik aptus CaMg eens mee)
    onder tussen word alles gemengd met een circulatie pompje
    dan meet ik de ph waarde en breng ik die met ph- tot 5,8
    en geef ik elke plant 350 ml
    zo 2 dagen dan is de 10 liter op

    en dan geef ik de 3de dag elke plant gwn water zonder voeding
    het water verwarm ik wel naar 22 graden en breng het naar ph waarde 5,8
    en geef ik elke plant goed water tot mijn 10 liter in 1 keer op is
    zo elke keer opnieuw

    Greetz Wiedewiet

    #2
    Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

    plagron 100% bio en batmix
    ik ben daar mee bezig vanaf week 7 alga bloom vanaf week 6 green sensation .
    week 1 tot 5 power roots en vita race is wat op de kaart staat ga es kijken op site van plagron zelf geven daar veel uitleg .
    want voor een leek als ik vind ik dat toch al redelijk profesioneel jouw menu voor je dames en denk niet dat het nog iets met 100% bio van plagron te maken heeft .
    grtz

    Comment


      #3
      Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

      ik ben van plan bij mijn volgende kweek 100% bio van plagron te gebruiken daarom dat ik vraag naar je ervaring ermee ?
      het lijkt mij wel een veel chiller schema dan dat van aptus

      bvb : bathmix is all voor 6 weken voor gevoederd.
      green sensation is 4 in 1 waardoor je niet elk flesje apart moet toevoegen.
      en enzym word in het bio proces van zelf aan gemaakt
      en de ph en ec lijkt ook mooi stand te houden in het 100% bio van plagron schema.

      ben je blij met 100% bio van plagron?
      en gebruik je ook de promix en alga grow in de groeifase ?

      Greetz Wiedewiet !
      Last edited by wiedewiet; 31 March 2013, 10:59.

      Comment


        #4
        Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

        het is eerste keer dat ik kweek moet verslag eens updaten maar kan je wel zeggen dat ik tevreden ben over plagron .
        heb geen ec tester wel zo een prul ph metertje dus niet is staat te testen maar zoals je zegt regelt alles zichzelf als je de groeikaart volgt .
        kan je wel vertellen dat ik mijn laaste paar weken ingaan en dat ik volgende kweek opstart terug met batmix en plagron terug hetzelfde want je moet er echt niet naar kijken de eerste 6 a7 weken eens 6 weken mag je al beetje voeding geven want ik begon met tekorten te zitten maar eens beginnen voeden was dat voorbij .
        wat je vraag over promix is naar mijn mening al stapje verder als kweken op batmix persoonlijk wil ik paar kweken ervaring op doen eer ik begin met ph waarde en ec waarde zelf te gaan regelen .
        besluit ik hou me bij plagron zeer tevreden over om als beginner te kweken .

        grtz

        Comment


          #5
          Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

          dank u voor u duidelijk antwoord

          Greetz Wiedewiet !

          Comment


            #6
            Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

            Ik raad wel een EC-meter aan.
            Wat er op de verpakking gezet word is los van het mengen met andere voedingen, stimulatoren of boosters
            en wat er op je groeischema staat is gebaseerd op een vaste PH-EC waarde van je leidingwater.
            Kans is er dus dat je vanaf het begin een klein verschil hebt. is die te laag is het niet erg.
            Als je continu een beetje over bemest hopen de zouten zich op in de aarde
            en op een gegeven moment zullen je planten stoppen met groeien.

            Een PH EC meter is inderdaad een duur apparaat, maar het is het zekerwaard deze aan te schaffen.
            (maakt trouwens het mengen ook een stuk makkelijker

            Groetzz FPH

            Comment


              #7
              Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

              Hier op JD is de afdeling voeding. Je zit nu in het binnenwiet-kweken-info-deel.
              Je kunt daar ook een topic vinden waar CIAze, een Plagron vertegenwoordiger, vragen beantwoord.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

                In die topic is er een foto van de te volgen schema met de producten van plagron =>
                3 x Easy riders in potten met plagron voeding

                Persoonlijk kan ik u niet echt zeggen als het een goeie gamma is of niet want het seizoen was redelijk slecht voor mij xd

                Comment


                  #9
                  Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

                  Heb eerste kweek volledig afgewerkt met het bio grow schedule van plagron. Wel met de batmix grond.
                  Gebruikt: Alga grow, alga bloom, power roots, vita race, green sensation en enzymes. In feite is alga bloom en green sensation voldoende... meer hoeft eigenlijk niet.
                  Wel je potten met batmix goed tot boven aanvullen, grond heeft zowat de neiging wat in te vallen bij het handmatig water geven.
                  Ik vond het een vrij makkelijk systeem om te volgen, en niettegenstaande een kleine oogst, toch alles ok voor mijn eerste kweekje.

                  Comment


                    #10
                    Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

                    normaal heb je enzymes niet nodig bij het bio kweekschema.
                    in het bio proces maakt de plant zelf enzyme aan dacht ik

                    Comment


                      #11
                      Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

                      die enzymes zitten in die green sensation alles kan je vinden op de plagron site en als je het niet vind stuur ze dan een mail met je vragen

                      Comment


                        #12
                        Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

                        yes ik hier in het verleden een testje mee gedaan.

                        het is makkelijk en goedkoop in gebruik & aanschaf, je toppen worden wel iets minder dik dan gewone voeding.
                        maar je rokertje is wel lekkerder,en een stuk schoner wat je bij de 1e trek al zult merken.

                        succes

                        Comment


                          #13
                          Re: iemand ervaring met plagron bio kweekschema ?

                          allo, ik ben bezig met tweede kweek, eerste op gewone grond, met sugar Royal, terra grow en bloom, greensensation van plagron, lamp van 400w nu bezig met 3x snow white, 2 op batmix en 1 op gewone grond ( om verschil te zien , vandaag begin 3de week bloei, ziet er prima uit, maar andere voeding, nog steeds sugar Royal van plagron maar met soil supermix en pk 13/14 van bionova.
                          plagron was best wel goeie oogst mooie dikke toppen, maar green sensation vond ik wat ad dure kant...

                          Comment


                            #14
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                            Comment

                            Bezig...
                            X