Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet kweken van uit stekjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet kweken van uit stekjes

    Korting op 420shop
    Stap voor stap

    Deze kalender beschrijft een complete oogst, wat wil zeggen 1 tot 7 dagen groeifase, en 9 weken bloei.
    Aangezien soorten verschillend zijn en de seizoenen buiten van grote invloed zijn op het klimaat binnen kunnen je planten soms eerder of later klaar zijn. De weekvermeldingen zijn wat dat betreft alleen een indicatie.
    Ook wat betreft de voedingsconcentraties zijn dit alleen aanwijzingen. Met ander kraanwater zal je ph anders verlopen en heb je misschien iets meer of minder voeding of zuur nodig.
    Hier staat alleen beschreven hoe het zou moeten zijn, in de praktijk is dit niet altijd even haalbaar.
    Blijf goed naar de planten kijken.

    Dag 1

    -Warm de ruimte op tot 24 graden Celsius.
    -Breng de luchtvochtigheid tussen 80 en 90%.
    -Doe zo weinig lampen aan (bv. 1). Hang de lamp(en) zo hoog mogelijk.
    -Minimaliseer de afzuiging of zet hem uit .
    -Vul de potten helemaal, duw de grond licht aan.
    -Geef per plant zoveel water zodat de grond gelijkmatig vochtig is.
    -Geef alle planten ,binnen 10 minuten na het zetten, water omdat anders de
    droge grond het stekplugje leegzuigt.
    -Water sproeien, zodat de planten en de ruimte vochtig zijn, maar verzadig de grond niet met sproeiwater want hier is de ph niet van geregeld.
    -Afhankelijk van de soort begin je tussen nu en 7 dagen met de bloeifase.

    Week 1

    -De eerste week de vochtigheid boven de 75 % houden
    -Vanaf dag 2 preventief insecticide sproeien, om de 3 dagen tot aan de bloemvorming en voornamelijk onder de bladeren.
    -Zodra de planten enkele centimeters gegroeid zijn, kan je de planten selecteren op grootte. Zet grote planten aan de buitenkant en de kleine planten in het midden.
    Hoe vaker je dit doet hoe gelijkmatiger de planten zich ontwikkelen.
    -Na ongeveer een week (tussen de 5 en 9 dagen) hebben de planten water nodig.
    Geef alleen de planten water die droog zijn en laat de anderen eerst droog worden .
    -Normaal gesproken kan je na een week ongeveer 2/3 deel van de lampen aandoen.
    Dit is afhankelijk van :
    1) de beheersing van de luchtvochtigheid en
    2) de ontwikkeling van de planten de eerste week.
    Vaak hangen deze factoren samen.
    Als de planten bijv. tijdens de aanplant of vanwege een te lage luchtvochtigheid een shock hebben opgelopen kan het zijn dat ze nog niet tegen zoveel licht kunnen. In dit geval liever wachten met het opvoeren van de hoeveelheid licht temeer omdat dit ook een hoge luchtvochtigheid bemoeilijkt.

    Week 2

    -Houd de luchtvochtigheid rond de 70%.
    -Blijf sproeien tegen insecten.
    -Rangschikken en selecteren, in deze fase alleen planten water geven die droog zijn, maar over het algemeen bij de planten die goed gaan een iets vochtigere pot hanteren. Water geven met voeding.
    -Ventilator langzaam aanzetten en opvoeren (kwartier/uur).
    -Zet de laatste lampen aan.
    -Voer de afzuiging op.

    Week 3

    -Houd de luchtvochtigheid tussen de 65 en de 70%.
    -Laat de lampen geleidelijk zakken, 600wat min. 50cm en 400wat min. 40 cm.
    -Geef voedingswater.
    -Voer de afzuiging op.
    - Plm. einde deze week voor de laatste keer sproeien . Dit is afhankelijk van de soort en hoe snel de bloei intreedt.
    -Bestel bij de growshop de natuurlijke vijanden die je preventief wil uitzetten.
    Roofwants en bodemroofmijt werken tegen praktisch alle plagen.
    Alleen hardnekkige spint komt dan nog soms voor. In dit geval zet ik alsnog roofmijt, speciaal tegen de spint, uit.

    Week 4

    - Luchtvochtigheid van 65% afbouwen naar 60% in de loop van 4 weken.
    - Sproei de planten 7 dagen af met schoon water, ook onder de bladeren, voordat je de natuurlijke vijanden (roofinsecten) uitzet.
    - Insecten ophalen die je vorige week besteld hebt en uitzetten
    - Ventilator maximaal.
    - Lampen nu op minimale afstand.
    - Geef voedingswater
    - Zoek naar schadelijke insecten.

    Week 5

    -Luchtvochtigheid ong. 60%
    -Voedingswater ev. met PK13-14.
    -Zoek naar schadelijke insecten.
    -Ruim alle dode afgevallen blaadjes op (en andere troep).
    -Check de kleur van de bladeren en test de grond. Bij twijfel naar de growshop gaan.

    Week 6

    -Luchtvochtigheid ong. 60%.
    -Voedingswater ev. met PK13-14.
    -Zoek naar schadelijke insecten.

    Week 7

    -Luchtvochtigheid ong. 60%.
    -Voedingswater met PK13-14.
    -Zoek naar schadelijke insecten.
    -Ruim alle dode afgevallen blaadjes op (en andere troep).

    Week 8

    -Luchtvochtigheid ong. 60%.
    -Water geven zonder voeding.
    -Test de grond. Als er veel zouten inzitten kan de grond niet meer gebruikt worden voor de volgende kweek, tenzij je deze zouten eruit spoelt. I.d.g. doorspoelen met cannazym (totdat ec < 1,6). Dit maakt de geblokkeerde voeding los en breekt tevens de dode wortels af. Corrigeer met je spoelwater (indien nodig) de pH.
    -Zoek naar schadelijke insecten.

    Week 9

    -Houd de vochtigheid laag om schimmel te voorkomen(=55%).
    -Geen water meer geven.
    -Contoleer de dikste toppen op schimmel. Buig voorzichtig een grote top open totdat je de tak ziet. Zoek naar witte of bruine schimmelharen, bruine en grijze vlekken, en slijmerige plekken. Meestal heeft een schimmelende top ook verdorde, gele of bruine blaadjes. Zoek naar schimmel bij een lelijk blaadje in de dikke toppen. Laat bij twijfel een aangetast topje in de growshop zien. Als je schimmel vind, kan je het beste meteen oogsten, want het kan zich heel snel verspreiden.
    -Als 2/3e van de wiethaartjes bruin is, kan je oogsten.

    Grtz
    Last edited by Jointjedraaien; 20 February 2009, 22:17.

    #2
    Re: Kweek van week 1 tot week 9

    hey bobo
    waar kan ik die voedings recepten vinden?

    Comment


      #3
      Re: Kweek van week 1 tot week 9

      Hier staat al een deeltje voeding voor de wietplant maar nu je het vraagt ga ik dat board aanvullen. Had dat board nog ff over het hoofd gezien .

      Welke voeding wou je geruiken ? Kan ik alvast toppic over maken.

      Grtz
      Last edited by Jointjedraaien; 20 June 2010, 18:39.

      Comment


        #4
        Re: Kweek van week 1 tot week 9

        hey,

        welkom op het forum, mss ff voorstellen

        ik veronderstel dat je geen lamp gebruikt?
        de lengte van de plantjes is normaal hoor, bladontwikkeling komt op gang tussen de 4 en 8 cm.
        als je geen lamp gebruikt gaan ze wel strechen dus lang worden met weinig bladgroei, dit komt omdat ons zonlicht in deze periode heel beperkt is en zeker nog niet voldoende.

        als je wat meer info geeft aarde? verlichting? welke middelen je nu gebruikt tot hiertoe

        grtz
        Last edited by Jointjedraaien; 21 May 2010, 00:10.
        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

        Comment


          #5
          Re: Kweek van week 1 tot week 9 van uit stekjes

          Hoy bobo

          Ik twijfel nog steeds tussen de moeder- en stekruimte samen te brengen of ze af te scheiden (langere TL-lampen = hoger wattage, of werkt het niet zo?). Beiden zou ik onder TL zetten, dat staat nu al vast. Wat zou jij aanraden?

          bedenkingen: stel dat ik ze samenzet, en moet voor de eerste week de luchtvochtigheid laten aflopen v 90 tot 75%, en 24/7 verlichting (problemen met warmte tijdens nacht ook beetje verholpen). leiden de moeders dan onder die "overbelichte", natte omstandigheden (op enkele dagen v 18 naar 24u licht en 70 nr 90% en terug aflopen)? Of kunnen ze dat wel een weekje aan? Waarscheinlijk wel meer kans op schimmelvorming en ongedierte...
          Dit is uiteraard enkel te bereiken met luchtbevochtiger denk ik (aangezien je moet afzwakken tot 1 TL voor luchtvochtigheid en mn moeder er 4 nodig hebben) Ook de stekken worden dan "overbelicht" volgens mij, want je zegt dat gestresste stekken soms niet goed licht kunnen verdragen en raadt aan over te gaan tot 1 TL.
          ik heb vandaag in een tuincenter van die "mini serres" gezien. Plastic ding met doorzichtig deksel en toch redelijke hoogte. Kan dit eventueel niet dienen als tijdelijk redmiddel ipv luchtbevochtiger? het deksel hing echt vol druppels. Kon je ook aanschaffen met bodemverwarming blijkbaar (2 vliegen in 1 klap) en er zaten roostertjes in.
          Vanaf week 2 (in theorie) vochtigheid op 70%...en terug naar 18/7 en naargelang luchtvochtigheid aantal lampen weer verhogen. Dat lijkt me overeen te komen. Normaal zouden ze dan al goed doorworteld moeten zijn, niet? (7 tot 10 dagen afh v soort, White Whidow missch zelf iets vlugger heb ik van horen)
          Eens dat zo is, zou ik ze onder 400W in grotere kast tot bloei brengen zoals beschreven. Of eventueel pas in week 3 omdat vochtigheid dan maar 65% is en 400 watter al wat mag zakken...

          Is dit doenbaar? Dit is voor mij een beetje tasten in het duister. Heb er geen overzicht over
          en heb ik dan nog een 2e luchtbevochtiger nodig voor de grote kast...hopet nie...
          Dacht zo, aan de kust in de winter en in kelder, moet da wel lukken vanaf week 4 met een luchtvochtigheid v 60 (tscheelt hier wel weer een weekje op papier, da wordt prutsen). Is hier in huis al de hele dag 60+... Maar ja, met die sterke lampen...

          grtz

          PS: hoe moet ik nu de binnenkant van mn kast doen? zijdeglans wit of reflecterende folie?
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Kweek van week 1 tot week 9 van uit stekjes

            Eerst en vooral mijn excuses voor het late antwoord is ineens een pak vragen . Ga je mijn voormalige opstelling uitleggen.

            Ik heb jaren mijn moederplanten, kleine plantjes en klonen (stekken) samen onder drie tl's van Een lampenbak van 1.30 m lang op 80 cm breed gehouden. Sommige moederplanten wel drie jaar. De moederplanten hield ik op 60 cm hoogte en snoeide de uitschieters waar ik klonen van maakte . Ik had de ruimte als volgt ingedeeld. Ongeveer 60 cm lengte voor de 2 moederplanten in viekante 10 liter potten. Dan op een verhoogde construktie 30 cm lengte voor de gewortelde klonen en voorgroei en 30 cm lengte voor men stekkast. Daar ik regelmatig mijn klonen moest sproeien in de stekkast. sproeide ik de rest mee en bleef ik constant op goede vochtigheid (lv).

            Nooit last gehad van schimmel of rot. wel met de .

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Kweek van week 1 tot week 9 van uit stekjes

              oei, waarom problemen met de ?

              Comment


                #8
                Re: Kweek van week 1 tot week 9 van uit stekjes

                Lange tijd geleden (zo een 3 tal jaar) was er eens een ...

                Iemand had aanstoot genomen aan men buitenwiet boom en ik kreeg bezoek van drie miami vice typekes inclusief jaren 80 zonnebril. Klop klop gerechtelijke politie zone ... We komen even omdat we een aanklacht tegen je wietplant hebben. ik had er 1 in volle grond die enorme proporties aan nam (Jack Herrer) en waar een jaloerse vriend dus klacht had voor ingediend en een 7 planten tal in potten. Die zagen ze dan ook staan en fronsten hun wenkbrauwen. Ze vroegen me met hoeveel we waren, met 2 dus ik en men vrouw en mochten er 2 houden.

                Bij de opmaak van de pv in mijn huis zagen ze een curverbox staan met al mijn materiaal en voeding en kregen het vermoeden dat ik binnenkweekte. Ik kreeg de keus om alles te tonen wat ik teelde of de drugs hond erbij. Dus toonde ik ze mijn ruimte en vonden ze daar ook nog 28 plantjes in voorgroei. Een totaal van 37 planten min de 2 die ik mocht houden zijn er dat nog 35.

                Het spijtigste is dat die planten die binnen in beslag genomen zijn een pure genetica was van jack herrer en de planten die in potten stonden buiten al ruim 5 jaar oud waren en men moederplanten waren.

                Het beste was, dat de zaak geseponeerd is.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Kweek van week 1 tot week 9 van uit stekjes

                  Yo Bobo!!!

                  Merci voor uw antwoord he! The dots have been connected.
                  Twas idd veel info in ene keer, en krijg veel info terug. Analyseer da eens goed en stel dan mayb nog een vraag.
                  Begin er binnenkort aan, 1e binnenkweekje, merci voor de vele handige tips.

                  Grtz
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet kweken van uit stekjes

                    kan je een stek in stekplug kopen?
                    ʁɚɩɊ ♂

                    Comment

                    Bezig...
                    X