Tip! De eerste tekenen van overvoeding

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • RollUp
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2011
    • 1445

    #1

    Tip! De eerste tekenen van overvoeding

    Korting op 420shop
    Op het forum is veel te vinden over voedingstekorten. Gele bladeren betekent al snel dat je een voedingstekort heb, echter kan dit ook weer duiden op overvoeding. Over overvoeding minder te vinden. Vandaag kreeg ik van mijn growshop wel een handige richtlijn.

    Overvoeding is in principe als eerste te zien aan de bovenkant waar de nieuwe voedingsstoffen het eerste naar worden getransporteerd. Overvoeding, anders dan bij de meeste voedingstekorten, is te zien aan de gehele plant.

    Het Eerste teken:

    De kleur van het blad geeft een hoop aan:

    Groen - dat is wat we willen
    Donker groen - dat is wat we niet echt willen, overvoeding dreigt.
    Licht groen - dat is wat we niet willen, waarschijnlijk ondervoeding (waarschijnlijk!)

    Het tweede teken:

    De randen van de bladeren beginnen op te krullen en de bladpunten wijken iets.

    Het derde teken:

    De bladpunten worden bruin voor verbranding

    Het vierde teken:

    De onderste bladeren beginnen geel te worden.


    Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!
  • Lovis
    Senior Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jul 2012
    • 912

    #2
    Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

    Thanks! Weer iets bij geleerd!
    Grts
    - 1m² Tuin

    Comment

    • Escargot
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 4984

      #3
      Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

      Ziet er goed uit, bedankt, ik plak hem op mijn (medicijn)kast
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment

      • peuker
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Sep 2011
        • 1281

        #4
        Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

        klinkt goed maar zijn die bladranden die opkrullen niet door de warmte (lamp die te dicht hangt ) en van de bladpunten worden ze eerst lichter van kleur dan geel en dan pas bruin

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Een plant die je buiten groeit, heeft bij overvoeding precies de symptomen die aan gegeven zijn.
          Natuurlijk kan er ook iets ander mis zijn waardoor de bladpunten krullen, maar dan is de plant vast niet donker groen.
      • stafford
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Sep 2009
        • 2382

        #5
        Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

        Soms van geel na wit en dan pas bruin!

        Comment

        • smoking leo
          Big Bongmaster
          MemberLucky Member
          • Jul 2013
          • 352

          #6
          Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

          Sweet nice to know

          Comment

          • smoking leo
            Big Bongmaster
            MemberLucky Member
            • Jul 2013
            • 352

            #7
            Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

            RollUp eens deze symptomen zich voordoen wat kun je dan het beste doen? Stel... (hypothetisch gezien) dat je outdoor kweekt in een 25L pot en je bent er toch nog snel bij? GrtZ

            Comment

            • Escargot
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2013
              • 4984

              #8
              Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

              Toen ik een paar dagen geleden de bladpuntjes een klein beetje bruin gingen worden, gingen gelijk de alarm bellen rinkelen.
              Ergens in mijn achterhoofd had ik dit topic even onthouden.
              Ik herinnerde mij dat ik ook op opkrullende blaadjes moest letten.
              Dit was dus het geval.

              Bedankt, dit was de oplossing.

              Ik heb ze eerst een stuk droger laten worden en ben daarna pas weer gaan wateren.
              Ze staan nu al weer twee dagen op waterdieet en zijn helemaal bijgetrokken.

              Volgende week gaan ze naar de bloei voeding.
              Bedankt.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #9
                Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

                Bij overvoeding kan je beter je aarde spoelen dus heel veel water geven ineens zo dat het teveel aan voeding er uit spoel
                Als je de plant laat uit drogen laat je hem dus echt alles op drinken en tot zich nemen.

                Gr bella
                God was never on your side..

                Comment

                • smoking leo
                  Big Bongmaster
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2013
                  • 352

                  #10
                  Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

                  Wederom bedankt belladonna

                  Comment

                  • Escargot
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2013
                    • 4984

                    #11
                    Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

                    Helaas dit gaat niet Donna, ik heb een bio middel wat niet uitspoelt.

                    Moet het wel op deze manier doen, anders had ik jouw raad direct opgevolgd.

                    Ik had geen rekening gehouden met de bloei en vanwege dit zit de plant tegen de rest van haar bordje aan te hikken.
                    Is een stuip na mijn recentelijke ijzer problemen.

                    Volgend jaar gaat het voor mij op de Vale Methode, jammer dat ik dit jaar niet eerder naar hem geluisterd heb.
                    Gewoon de plant in de bodem en pas gaan voeden als ze er om vragen, niet omdat het naar mijn inzicht "tijd is"
                    Last edited by Escargot; 30 August 2013, 23:40.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment

                    • smoking leo
                      Big Bongmaster
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2013
                      • 352

                      #12
                      Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

                      Escargot welke voeding gebruik je dan als ik vragen mag? Ik vraag het omdat ik ook liever kies voor biovoeding, kwestie van de smaak van de buds

                      Comment

                      • Escargot
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 4984

                        #13
                        Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

                        Ik gebruik BioCanabium (spaans product)
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment

                        • CannaVis
                          Banned
                          • Jul 2009
                          • 845

                          #14
                          Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

                          die lichtere groene kleur is ook niet altijd waarheid...
                          er zijn ook soorten die sowieso al lichter groen zijn dan anderen...

                          Comment

                          • RollUp
                            Expert Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jul 2011
                            • 1445

                            #15
                            Re: Tip! De eerste tekenen van overvoeding

                            Nice! Leuk dat de discussie gestart is )

                            Das ook voor mij weer leerzaam!
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment

                            Bezig...